eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 161

  • 61. Data: 2022-10-14 05:47:16
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2022 o 20:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2022 o 20:00 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >
    >
    >> To nie jest "nawet".
    >> PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.
    >
    > Nie w przypadku e-c4.

    No jak to nie jak tak?

    >On ma wszystko,

    W podstawie?
    Nie sądzę.
    Nawet trzecia od dołu wersja miała braki w stosunku do podstawowego
    modelu Soula.


  • 62. Data: 2022-10-14 06:58:53
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 22:00, nadir pisze:

    >> Nie - najefektywniejszy w sensie może przewieźć największe potoki
    >> pasażerów. Nie najtaniej.
    >
    > Na osobo-godzinę?

    Na osobo godzinę - pewnie tak. Na osobo kilometr - nie sądzę.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 63. Data: 2022-10-14 07:29:31
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 05:47 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > W dniu 13-10-2022 o 20:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .10.2022 o 20:00 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >>
    >>> To nie jest "nawet".
    >>> PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.
    >> Nie w przypadku e-c4.
    >
    > No jak to nie jak tak?
    >
    >> On ma wszystko,
    >
    > W podstawie?
    > Nie sądzę.
    > Nawet trzecia od dołu wersja miała braki w stosunku do podstawowego
    > modelu Soula.

    Dobra, cofam - sprawdziłem jak jest teraz.
    Jak zamawiałem, e-c4 był dostępny tylko w wersji shine. Teraz widzę, że
    można go wybrać i w niższych wersjach.
    Najniższa wersja jest teraz droższa o ponad 12k niż moja najwyższa, do
    której dorzuciłem jeszcze ładowarkę AC 11kW.
    Z opcja miałem dostępny jedynie szyberdach i podgrzewanie przedniej szyby
    (którego w końcu nie mam, bo nie było dostępne w momencie produkcji).
    Wszystko inne zawierała wersja shine.


    TG


  • 64. Data: 2022-10-14 07:36:29
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2022 o 07:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2022 o 05:47 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 13-10-2022 o 20:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .10.2022 o 20:00 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >>>
    >>>> To nie jest "nawet".
    >>>> PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.
    >>>  Nie w przypadku e-c4.
    >>
    >> No jak to nie jak tak?
    >>
    >>> On ma wszystko,
    >>
    >> W podstawie?
    >> Nie sądzę.
    >> Nawet trzecia od dołu wersja miała braki w stosunku do podstawowego
    >> modelu Soula.
    >
    > Dobra, cofam - sprawdziłem jak jest teraz.
    > Jak zamawiałem, e-c4 był dostępny tylko w wersji shine.

    Zawsze były golasy w cenniku.
    Może dealer mówił Ci o autach dostępnych od ręki.


  • 65. Data: 2022-10-14 07:45:14
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 07:36 Cavallino <C...@k...pl> pisze:


    > Zawsze były golasy w cenniku.
    > Może dealer mówił Ci o autach dostępnych od ręki.

    Nie mam więcej argumentów bo niewiele już z tego pamiętam. Za dużo wtedy
    sprawdzałem modeli.
    Ale jeszcze wczoraj byłem pewien, że nie było golasa e-c4.


    TG


  • 66. Data: 2022-10-14 08:05:05
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2022 o 07:45, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2022 o 07:36 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >
    >
    >> Zawsze były golasy w cenniku.
    >> Może dealer mówił Ci o autach dostępnych od ręki.
    >
    > Nie mam więcej argumentów bo niewiele już z tego pamiętam. Za dużo wtedy
    > sprawdzałem modeli.
    > Ale jeszcze wczoraj byłem pewien, że nie było golasa e-c4.

    A ja jestem pewien że zawsze był, bo nawet się nim interesowałem i to
    już gdy wchodził na rynek.
    Ale w ciemno nie chciałem, potem już podrożał, zanim można było obejrzeć
    i stał się nieopłacalny.
    Teraz to już w ogóle kosmos cenowy.


  • 67. Data: 2022-10-14 09:06:59
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    Thursday, October 13, 2022, 4:23:43 PM, you wrote:

    [...]

    > Tramwaje hamując oddają energię do sieci. I w zasadzie nic to nie
    > kosztuje bo mają prądnice w "dafaulcie".

    Teoretycznie. Bo w praktyce napięcie trakcji nie może przekraczać 800V
    i hamowanie i tak musi się odbywać klasycznie. Trakcja tramwajowa to
    strasznie podłe źródło zasilania i nie ma zdolności magazynowania.
    Odzysk energii jest możliwy tylko w tedy, gdy w pobliżu jakiś tramwaj
    właśnie przyśpiesza.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 68. Data: 2022-10-14 09:10:20
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 09:06:59 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello nadir,
    > Thursday, October 13, 2022, 4:23:43 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> Tramwaje hamując oddają energię do sieci. I w zasadzie nic to nie
    >> kosztuje bo mają prądnice w "dafaulcie".
    >
    > Teoretycznie. Bo w praktyce napięcie trakcji nie może przekraczać 800V
    > i hamowanie i tak musi się odbywać klasycznie. Trakcja tramwajowa to
    > strasznie podłe źródło zasilania i nie ma zdolności magazynowania.
    > Odzysk energii jest możliwy tylko w tedy, gdy w pobliżu jakiś tramwaj
    > właśnie przyśpiesza.

    Tak jest.
    Jeszcze mozna by zasilacze przerobic, zeby oddawaly do sieci - ale to
    duze koszty. A prad byl tani :-)

    Ale ... teraz tramwaj moze miec baterie. Lub superkondensator.

    J.


  • 69. Data: 2022-10-14 09:15:22
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, October 14, 2022, 9:10:20 AM, you wrote:

    >>> Tramwaje hamując oddają energię do sieci. I w zasadzie nic to nie
    >>> kosztuje bo mają prądnice w "dafaulcie".
    >> Teoretycznie. Bo w praktyce napięcie trakcji nie może przekraczać 800V
    >> i hamowanie i tak musi się odbywać klasycznie. Trakcja tramwajowa to
    >> strasznie podłe źródło zasilania i nie ma zdolności magazynowania.
    >> Odzysk energii jest możliwy tylko w tedy, gdy w pobliżu jakiś tramwaj
    >> właśnie przyśpiesza.
    > Tak jest.
    > Jeszcze mozna by zasilacze przerobic, zeby oddawaly do sieci - ale to
    > duze koszty. A prad byl tani :-)
    > Ale ... teraz tramwaj moze miec baterie. Lub superkondensator.

    No o tym pisałem przecież.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 70. Data: 2022-10-14 11:08:58
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 20:00, Cavallino pisze:
    > W dniu 13-10-2022 o 15:21, T. pisze:
    >
    >> "Osoby fizyczne, które nie prowadzą własnej działalności,
    >
    > No właśnie - na nich świat się nie kończy.
    >
    >> mogą otrzymać wsparcie w wysokości 18 750 złotych. Dopłata do auta
    >> elektrycznego jest wyższa, jeśli beneficjent posiada Kartę Dużej
    >> Rodziny i wynosi ona w takim przypadku 27 tys. złotych."
    >>
    >> Tak jest napisane. Nie mam karty dużej rodziny.
    >
    > Czyli Ty nie dostaniesz maksymalnej dopłaty.
    > Ale nie rozmawiamy o Tobie, tylko ogólnie.
    >

    Zatem uważasz, że "ogólnie" wielodzietne rodziny potrzebują elektryków?
    :-) Na wyjazdy na wakacje z dziećmi? Twierdzę, że ogólnie ich
    nabywcami są raczej rodziny 2+1 lub góra 2+2. U nas w ogóle model 2+3
    nie należy do częstych.


    >> Artykuł sprzed kilku dni.
    >> Masz niby rację, ale kupując elektryka jest się skazanym na automat.
    >
    > Ale że niby to wada, czy o co chodzi?
    >

    Nie wada, ale ktoś kto kupuje spalinowe auto nie jest "skazany" na
    automat i może kupić taniej.

    >> Zaś jeśli chodzi o wyposażenie, to elektryki w podstawowej wersji są
    >> dość gołe -
    >
    > Bzdura.
    > Jest dokładnie odwrotnie.
    > Niewiele potrzebowałbym dodać do Soula, nawet gdybym sam go konfigurował.
    > Może nawet nic.

    Nie bzdura - rozpatrywałem zakup elektryka i kilka modeli obejrzałem.
    Elementy wyposażenia kosztują w sumie podobnie w spalinowym i elektryku,
    ale nie ma co mówić o full wypasie elektryka. W niektórych markach
    elektryki wręcz nie mogą mieć wyposażenia takiego, jak mają samochody
    spalinowe (np. automatu do parkowania czy kamer 360 stopni).

    >
    >> nawet we wspomnianym e4
    >
    > To nie jest "nawet".
    > PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.
    >
    >
    > pakiet bezpieczeństwa kosztuje 3400 zł. Kiedyś
    >> patrzyłem, ile kosztowałby elektryk z takim wyposażeniem, jakie mam u
    >> siebie - wychodzi ok. 200 tys. zł.
    >
    > Mnie kosztował 127.
    > Może brakuje mu błyskotek wartych kilka tys, ale to max.

    A mnie moje auto kosztowało znacznie mniej niż cena katalogowa, bo
    wynegocjowałem... Ale co to ma do rzeczy?

    Ps. Uważam, że rozsądnym wyjściem jest dla większości osób, których nie
    stać na zakup elektryka jako drugiego auta w rodzinie, jest PHEV. Na
    krótkie dystanse jeździ na prąd, a i dalej da się pojechać. Tylko nie
    wiem jak wygląda niezawodność takiego auta, bo poza zaletami dwóch
    napędów ma też ich wady.
    T.


strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: