eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanie na gazRe: Tanie na gaz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ip
    artners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tanie na gaz
    Date: Thu, 03 Oct 2013 13:08:54 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 21
    Message-ID: <l2jj87$30i6$1@news2.ipartners.pl>
    References: <1...@b...poznan.pl> <l0osd5$5vl$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l0qqth$rv3$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l11air$imm$1@speranza.aioe.org>
    <1...@b...poznan.pl> <l20lfc$jfn$1@speranza.aioe.org>
    <2...@b...poznan.pl>
    <524448cb$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2bsel$42h$2@speranza.aioe.org>
    <52499631$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2c4sf$u62$1@speranza.aioe.org>
    <52499da5$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1380798535 98886 157.25.157.219 (3 Oct 2013 11:08:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 3 Oct 2013 11:08:55 GMT
    In-Reply-To: <52499da5$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506347
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-30 17:50, Cavallino pisze:

    > Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8 MJ
    energii.
    > Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 = 8,2 dm3
    LPG.

    To przy założeniu idealnego spalania, ale paliwa nie muszą się spalać dokładnie tak
    samo.
    Poza tym nie chodzi o wydzielenie identycznej energii cieplnej, tylko wyprodukowanie
    równej
    energii mechanicznej. Więc jeszcze powinieneś uwzględnić sprawność przemiany energii
    cieplnej
    na mechaniczną, która wcale nie musi być identyczna (np. inna liczba oktanowa -> inne
    przyspieszenie
    zapłonu, jeśli jest adaptacja lub wariator).
    Generalnie w tej dziedzinie LPG ma lekką przewagę i wzrost spalania wynosi nieco
    mniej, niż sugerują liczby powyżej.

    No i jest jeszcze efekt niższej mocy maksymalnej na LPG, bo są takie momenty że
    wciskasz gaz w podłogę,
    i wtedy działa już rozumowanie "ile musi spalić LPG aby moc była taka sama", bo nie
    będzie taka sama.
    Pojedziesz wolniej, spokojniej, niektórych manewrów nie podejmiesz. Tak, jakbyś sobie
    zamontował
    zwężkę w dolocie albo cegłę pod pedał - też zaoszczędzisz...

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: