    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tani oscyloskop czy "oscyloskop"?
    Date: Tue, 21 May 2013 01:53:44 +0200

    > A ja mam OWON'a DS7102, (ma ekran 7"), i celowo sobie ustawiam
    > "pogrubienie" , bo znacznie lepiej mi się to ogląda, a znaczenia to imho
    > żadnego w praktyce nie ma...
    Tylko nie OWON.
    Ostatnio starałem się tego używać.
    Porażka.
    1) Ustawianie poziomu GND dla każdego zakresu inaczej,
    2) Nie da się włączyć GND na wejście bez wybierania podmenu,
    3) Intuicyjna obsługa powala,
    4) rozdzielczość- porażka,
    5) przesunięcie kursora na drugą stronę ekranu: kilkadziesiąt!! obrotów
    encodera, bez możliwości wyboru szybszego ruchu.

    Wersja z analizatorem:
    1) ZAWIESZA SIĘ! Jedyne co pomaga to wyjęcie i włożenie wtyczki.
    Wyłączenie oscyloskopu i ponowne włączenie nie pomaga za każdym razem
    2) BŁĘDNIE MIERZY CZAS!. Ta funkcja dyskwalifikuje to urządzenie kompletnie.
    Nie nadaje się do mierzenia. W zasadzie jedyna funkcja analizatora stanów
    logicznych - nie działa.

    Reasumując, starałem się poznać to "cudo" w dobrej wierze, kilkanaście
    godzin.
    Wniosek jeden: nie kupować.
    Jedyne co, to że ładnie wygląda, bo jest kolorowe.

    Nie wiem, jak inne wynalazki tego typu, ale ja słyszałem, że OWON to podobno
    znana marka :-)
    Nie jestem zwolennikiem krytyki wszystkiego co tanie, ale
    pracując na co dzień ze starszymi : FLUKE, PHILIPS'em, TEKTRONIX'em można
    odczuć różnicę.
    Dziwię się, że producenci nie potrafią poprawnie użyć chociażby wyświetlacza
    LCD, encoderów i klawiatury.
    Błędy są na poziomie podstawowym.
    Nie polecam.

    --