  • 11. Data: 2009-10-26 10:47:16
    Temat: Re: Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 do CANONA 500D / 50D?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-25 10:22:37 +0100, "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> said:

    > Recepta na zadowolenie: 24-70, ale z17-40 będziesz
    > zadowolony, z 24-105 również.

    Pod kropa? Tylko ten środkowy ma w miarę sensowny zakres ogniskowych.
    Niby zależy co się foci, ale IMHO coś zaczynające się od ekw. ~38 mm to
    słabiutki pomysł na podstawowe szkło.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-10-26 15:48:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > swej masie mierne. Może miałem pecha trafiając na marne szkła. Może, ale
    > jeśli cena nowego Tamrona kształtuje się na poziomie: 1700 zł, to ja wolę
    > Canona 17-40 z drugiej ręki za 2300 lub coś koło tej kwoty.
    > Może nie będzie rekordzistą w testach, ale będzie pięknie rysował, jeśli m
    > się przytrafi jakiś błąd, to będzie to błąd stały, nie losowy, a więc da się
    > to załatwić reg.. w body.
    >
    > Jeśli, chcesz uchodzić za kogoś obiektywnego - warto byś mówi całą prawdę, a
    > nie tylko opinie na temat jednego egzemplarza zupełnie ignorując

    zeby nie przeciaqgac:
    jesli moge kupic obiektyw (17-50) lepiej rysujacy , lzejszy i
    mniejszy , 2 razy tanszy nowy i jasniejszy - do tego osiagajacy
    maximunm rozdzielczosci na przyslonie 2,8 (!!! coz za bezcenna
    wlasciwosc ) lub gorzej rysujacy , ciemniejszy i drozszy w
    pancernej obudowie z czerwonym paskiem to zakupie ten pierwszy ,
    gdyz z niego zdjecia beda technicznie lepsze.
    nikt patrzac na zdjecia nie bedzie pytal czy obiektyw mial czy tyz
    nie czerwony pasek.

    argumnet zeby kupic tanszy uzywany jest bez sensu z dwoch powodow.
    po pierwsze raczej nikty nie sprzedaje obiektywow z ktorych jest na
    prawde zadowolony , na ogol ludzie pozbywaja sie obiektywow z ktorych
    z jakiegos wzgledu nie sa zadowoloeni. Oczywiscie mozna miec szczescie
    - a to jak wiadomo nalezy do rzadkosci.
    Po drugie Kupujac obiektyw uzywany masz takie samo ryzyko ze trzeba
    dostroic jak kazdy inny nowy z posiadanym korpusem.
    To jest zawsze kwestia indywidualnego dostrojenia - raz wiekszego ,
    raz mniejszego.

    i zajrzalem z ciekawosci na optycznych , wczesniej nie czytalem i o
    dziwo coz za zbieg okolicznosci - przytaczaja tego tamrona tez jako
    lepiej rysujacy.
    fotomagazin.de od lat testuje tysiace obiektywowo - sa tam testy 17-40
    L z aps - c wynik marny niewiele lepszy od ultrazomow , za to b dobry
    z FF.

    problemem dla szerokich zoomow w malych matrycach jest absorbcja
    swiatla na ich powierzchni - zupelnie inna niz w FF analogu dla
    ktorych byly one konstruowane.
    Stad dla formatu aps produkuje sie obiektywy dedykowane , o
    podwyzszonej telecentrycznosci.
    Ten format jest wrazliwszy na bledy z tego powodu , stad i wymaganie
    wieksze.

    w obiektywach o dlugiej ogniskowej gdzie telecentrycznosc z natury
    jest wieksza nie ma problemu ze stosowaniem takich obiektywowo dla
    aps -c.

    akurat tego obiektywu nie kupilem pod aps c choc go mialem juz
    podpietego.

    mam na ff 24-70 L i jest to obiektyw najgorzej ostrzacy ( o
    najwiekszych bledach ) ze wszystkich obiektywow jakie mam .
    I narzekania na ten obiektyw pod aps sie slyszy od bardziej
    wymagajacych i swiadomyc fotografow , choc oczywiscie moga to byc
    bledy roznej wielkosci.

    W tym egz ktory posiadam dla ogniskowej 70 mm nie wymagana jest
    jakakolwiek korekta , dla 24 mm bardzo duza - np z 2 metrow back
    focus wynosi 50 cm ! Jak tym robic zdjecia ? Da sie tylko trzeba
    wylamywac drzwi , ktore w innych obiektywach sa otwarte. Pisze o
    tym nie zeby sie uzalac , czy tez twierdzic ze te obiektywy sa zle , a
    pisze zeby uzmyslowic ze L w nazwie obiektywu gwarntuje tylko dobra
    szczelna obudowe a dla aps -c nie gwarantuje dobrej jakosci rysunku i
    precyzyjnego ostrzenia.

    Generalne doswiadczenie z cyfry - jesli nie potrzeba nie ma cos ie
    pakowac w b ddrogie obiektywy.
    Ciagle punkt ciezkosci odpowiezialny za jakosc lezy w matrycy.

    PO justowaniu af z tanich obiektywowo jak stary dobry 28-105
    ( jeszcze z pierwszej serii , dzisiaj mozna dostac chaba za
    100-200zl , moze troche rozszy ) i na odpiwdniej matrycy jakosc
    obrazu jest nie do odroznienia z L.

    Mowiac inaczej patrzac na zdjecia nie jestem w stanie rozroznic klasy
    obiektywu.

    uff i tak przeciaglem.

    krotko pomysl 17-40 dla aps-c nie jest najlepszy , gdyz sa lepsze i
    tansze obiektywy.
    Dla FF alternatywy wielkiej nie ma - tam bym sie specjalnie nie wahal.

  • 13. Data: 2009-10-26 16:07:34
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Kolejny niestety potok słów i na dokładkę znów mocno subiektywna informacja
    wydawana w mało znanym mi celu.
    28-105 przy analogu był OK. Mam ten obiektyw i stosowałem z EOS-em 30. OK
    nie znaczy, że był bardzo dobry. Był akceptowalny.
    Przypięty czy to do cyfrowego cropa, czy do FF - jest koszmarny :-(
    Skąd Ty czerpiesz te swe opinie....?

    Myślisz, że jestem miłośnikiem czerwonych obrączek? Mylisz się. Zdecydowanie
    wolę wydać mniej niż więcej, ale jak wydaję - chcę wiedzieć, że to co kupuję
    ma swą wartość.
    Przeciętny Tamron 17- 50 nie jest wart swej ceny. Tego niestety jestem
    pewien.

    Jeśli jednak ktoś się da namówić na Twój popis reklamowy, to tu recepta na
    rozkręcanie się tego szkła:
    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=IiOj-7MAO
    _w&feature=related
    Jednocześnie dowód na jego "solidność" :-(

    EOT

  • 14. Data: 2009-10-26 16:21:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Okt., 17:07, "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie znaczy, że był bardzo dobry. Był akceptowalny.
    > Przypięty czy to do cyfrowego cropa, czy do FF - jest koszmarny :-(

    z rozsadku

    problem dlaczego nie pracowal mogl byc dwojakiej natury:

    -z cala pwnosci lezy matrycy - w 30 d starszej jeszcze generacji ,
    ktora fatalnie wpolpracuje z szerszymi katami nietelecentrycznymi.
    i najprawdopodobniej w pracy AF.

    Mam obiektywy ktorych chcialem sie pozbyc- Po dokonaniu justacji i
    zmianie matrycy na nowsza ( nie ze wzgledu na rozdzielczosc , a na
    wlasnosci absorbcyjnbe) okazuje sie ze te obiektywy rysuja zajebiscie.

    padasz ofiara potocznie utartych komunalow.

    Rozdzielczosc powietrzna przyzwoitych obiektywow jest wciaz wieksza od
    rozdzielczosci matrycy.

    Jak myslisz dlaczego przed matrycymi wprowadza sie filtr AA ?

    Dlatego zeby obnizyc rozdzielczos cobrazu z obiektywu , gdyz jest za
    wysoka .(albo inaczej mowiac rozdzielczosc matrycy jest dla takich
    obiektywowo wcioaz za niska)

    Gdybym przeslal Ci zdjecie z Twojej 28-105 bys nie uwierzyl - tak
    jak ja nie wierzylem - oczywiscie zakres ogniskowych na dole troche
    nieszczesliwy wiec sobie lezy.

    Teoria byle jakie body ( sorry cialo ) i jak najlepszy obiektyw w
    cyfrze nie jest pawdziwa i nic nie daje poza niewykorzystanymi
    mozliwosciami. W cyfrze obowiazuje zasada optymalnego doboru .

    Zobacz ten sam obiektyww pomierzony na optycznych z c20 d np 50 /1,4
    daje rozdzielczosc obrazu rzedu ok 45 l /mm
    w opisie canona c50d o ile pamietam taml byla to rozdzielczosc
    pomierzona w centrum rzedu ok 200 l/mm .
    matryca decyduje wciaz jeszcze.

    XXX