  • 31. Data: 2009-01-23 21:44:51
    Temat: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-23 22:16:03 +0100, "basti78" <b...@o...pl> said:

    > to podstawowe, ale zdecydowanie nie jedyne szkło.
    > mam inne które kryją mi i górę i dół tych ogniskowych

    Religia Ci zabrania wyrażać się jasno zadając pytanie?

    > ale zalezy mi na jak najlepsiejszym szkle.

    MTFy itp dla obu tych szkieł bez trudu znajdzieś przy pomocy Gugla.

    > troche sie obawiam początku dopiero na 28 ale i tez ogniskowej
    > kończącej się na 50 (a tego chyba ciut bardziej). Stąd szukam innych
    > aspektów tych szkieł, które by przeważyły.

    W analogu miałem 35-135 posiadając równocześnie 18-35. Często musiałem
    się wachlować, bo a to brakowało na szerokim, a to zaraz w środku. Jak
    pierwszego zmieniłem na 28-105, byłem przeszczęśliwy, odpadła mi połowa
    zmian obiektywów, a dłuższego końca brakowało mi może ze 2-3 razy. Jak
    dla mnie, podstawowe szkło musi się zaczynać w okolicach _ekwiwalentu_
    28 mm. I o dziwo poznałem multum innych osób, w tym wielu zawodowców,
    podzielających tą opinię.
    No ale ja z tych, którzy starą szkołę "50 i łyżworolki" uznawali za
    prymat dogmatu graniczącego z głupotą, ponad praktycznością.

    > wiec Twoje teorie ze w zasadzie ze nie wiem sam czego chce, są troche
    > nieprawdziwe.

    Jak wiesz, to po co jeszcze pytasz? ;-)

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-01-23 22:08:10
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Lekkie tele mówsz?
    > 28-70/2,8 jest lekkie?

    nie czaisz skrótów myslowych?
    zakres 50-75 to dla mnie tele, takie lekkie...

    > Powtórzę pytanie de Fresza.
    > Dlaczego nie było w małym obrazku obiektywów o zakresie 45-120. Uwierz mi
    > sporo widziałem, ale takiego nie widziałem.

    acha, i z tego, ze kiedyś nie było takich obiektywów ma niby wynikać to, że
    teraz ich też ma nie być?
    wyobraź sobie, ze w jakiś złośliwy dla Ciebie sposób są i co najdziwniejsze są
    dość popularne...

    jakby podzielać Twój sposób rozumowania (z tego co było kiedyś, ma wynikac
    dosłownie to co jest teraz) to pewnie bysmy jeździli furmankami, albo gorzej...

  • 33. Data: 2009-01-23 22:09:48
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czym sie roznily? FF/BF? lewa i prawa strona ostrosc?

    tak dokładnie nie trzeba było sprawdzać
    była ogólna kaszana przy szeroko otwartej przesłonie

  • 34. Data: 2009-01-24 06:19:25
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał
    > Religia Ci zabrania wyrażać się jasno zadając pytanie?

    po prostu miałem nadzieję, że nie przeistoczy się to w wojnę religijną, a
    jedynie ograniczy do merytoryki ;)))))))))))) stąd nie rozpisywałem historii
    swojego życia ;)

    no ale nadzieja matką głupich ;)))

    a każda matka kocha swoje dzieci ;P

    --

    Sebastian

  • 35. Data: 2009-01-24 07:12:57
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    basti78 wrote:
    > Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał
    >

    > po prostu miałem nadzieję, że nie przeistoczy się to w wojnę
    > religijną, a jedynie ograniczy do merytoryki ;))))))))))))

    Jak chcesz merytorycznych odpowiedzi zadawaj merytoryczne pytania.

  • 36. Data: 2009-01-24 09:04:13
    Od: q...@g...com

    > Faken, do analogów z dobre 30 lat tłukli zumy i jakoś dziwnym trafem
    > takie zakresy (ekw. 45-120 mm) się nie upowszechniły. Bardzo ciekawe
    > dlaczego? Aaa no tak, dopiero cropowe body pozwoliły odkryć zajebistość
    > takich, jakże poręcznych ogniskowych :->
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    ...ten zalaczony obiektyw nawet byl popularny.

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it
    em=150322615649&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=005

    Pozdrawiam StaM

  • 37. Data: 2009-01-24 10:40:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-24 10:04:13 +0100, q...@g...com said:

    > ść

    > ...ten zalaczony obiektyw nawet byl popularny.
    >
    > http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it
    em=150322615649&ssP
    > ageName=STRK:MEWA:IT&ih=005

    Był tak popularny, że 3 lata po wprowadzeniu wyleciał z oferty, wraz z
    pojawieniem się 35-135.
    Ja doskonale zdaję sobie sprawę, że w pierwszych latach upowszechniania
    się zumów były różne wynalazki, pokroju 40-80 mm, 75-150 itepe, ale
    jak dla mnie jedną z miar powszechniści jest to, że różni producenci
    oferują zbliżone zakresy - oznacza to, że użytkownikom różnych systemów
    to pasuje, bez wpływu "religi" danej marki.

    de Fresz

  • 38. Data: 2009-01-24 10:46:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-23 23:08:10 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

    > acha, i z tego, ze kiedyś nie było takich obiektywów ma niby wynikać
    > to, że teraz ich też ma nie być?

    Ależ mogą se być. Tylko czy z ich istnienia wynika cokolwiek sensownego?

    > wyobraź sobie, ze w jakiś złośliwy dla Ciebie sposób są i co
    > najdziwniejsze są dość popularne...

    Bo mimo że stworzone do innego formatu, są kompatybilne z body
    cropowymi. I co z tego?

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-01-24 11:21:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-23 23:08:10 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

    > nie czaisz skrótów myslowych?
    No to bardzo mocny skrót myślowy.
    > zakres 50-75 to dla mnie tele, takie lekkie...
    Może lepiej krótkie tele?

    > acha, i z tego, ze kiedyś nie było takich obiektywów ma niby wynikać
    > to, że teraz ich też ma nie być?
    A są?

    > wyobraź sobie, ze w jakiś złośliwy dla Ciebie sposób są i co
    > najdziwniejsze są dość popularne...
    Pokaż mi choć jeden cropowy obiektyw 28-75. Taki żeby nie pasował do
    FF. One nie są, bo je ktoś robi specjalnie, one są bo są. I robione są
    do czego innego.

    > jakby podzielać Twój sposób rozumowania (z tego co było kiedyś, ma
    > wynikac dosłownie to co jest teraz) to pewnie bysmy jeździli
    > furmankami, albo gorzej...
    Jakby podzielić Twój sposób rozumowania, to drewniane koła z metalowymi
    obręczami rodem z wozów drabiniastych, świetnie by się nadawały do
    współczesnych ciężarówek.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2009-01-24 11:22:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-24 10:04:13 +0100, q...@g...com said:

    > ...ten zalaczony obiektyw nawet byl popularny.
    >
    > http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it
    em=150322615649&ssP
    > ageName=STRK:MEWA:IT&ih=005

    Jak pisałem pochodzi z okresu wczesnych zoomów. Gdy konstrukcje były
    trudne, a ich wcielenie w życie drogie.