  • Data: 2009-01-23 21:44:51
    Temat: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-23 22:16:03 +0100, "basti78" <b...@o...pl> said:

    > to podstawowe, ale zdecydowanie nie jedyne szkło.
    > mam inne które kryją mi i górę i dół tych ogniskowych

    Religia Ci zabrania wyrażać się jasno zadając pytanie?

    > ale zalezy mi na jak najlepsiejszym szkle.

    MTFy itp dla obu tych szkieł bez trudu znajdzieś przy pomocy Gugla.

    > troche sie obawiam początku dopiero na 28 ale i tez ogniskowej
    > kończącej się na 50 (a tego chyba ciut bardziej). Stąd szukam innych
    > aspektów tych szkieł, które by przeważyły.

    W analogu miałem 35-135 posiadając równocześnie 18-35. Często musiałem
    się wachlować, bo a to brakowało na szerokim, a to zaraz w środku. Jak
    pierwszego zmieniłem na 28-105, byłem przeszczęśliwy, odpadła mi połowa
    zmian obiektywów, a dłuższego końca brakowało mi może ze 2-3 razy. Jak
    dla mnie, podstawowe szkło musi się zaczynać w okolicach _ekwiwalentu_
    28 mm. I o dziwo poznałem multum innych osób, w tym wielu zawodowców,
    podzielających tą opinię.
    No ale ja z tych, którzy starą szkołę "50 i łyżworolki" uznawali za
    prymat dogmatu graniczącego z głupotą, ponad praktycznością.

    > wiec Twoje teorie ze w zasadzie ze nie wiem sam czego chce, są troche
    > nieprawdziwe.

    Jak wiesz, to po co jeszcze pytasz? ;-)

    de Fresz