eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostkaRe: Taka ciekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!3.eu.feeder.erje.net!feede
    r.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for
    -mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Taka ciekawostka
    Date: Wed, 17 Nov 2021 19:04:25 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 73
    Message-ID: <sn3g7e$jrm$1@dont-email.me>
    References: <sm3k72$kn3$1$horizn@news.chmurka.net>
    <6191f474$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <61929395$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <smu501$uef$1@dont-email.me>
    <61929c33$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <smu8j6$382$1@dont-email.me>
    <6192a8f2$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <smu9te$opq$1@dont-email.me>
    <6192b0e3$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <smud7v$qdl$1@dont-email.me>
    <6192bd2b$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <smufad$vup$1@dont-email.me>
    <61934611$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <sn110l$nbb$2@dont-email.me>
    <6194098e$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <sn11tc$130$1@dont-email.me>
    <61940caa$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <sn12lh$6hb$1@dont-email.me>
    <6194104f$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <sn13gi$cl1$1@dont-email.me>
    <6194152c$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <sn158g$p7c$1@dont-email.me>
    <61941d90$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <sn1afa$sut$1@dont-email.me>
    <6194925e$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 17 Nov 2021 18:04:30 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="15c9e0c436273f5add2bbc112dac2eb1";
    logging-data="20342";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18hwrjh3QVNFrX9FXJhGzYF"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.1
    Cancel-Lock: sha1:Sodl/xg2/YmO24xM3c/HzHEnH4s=
    In-Reply-To: <6194925e$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699244
    [ ukryj nagłówki ]

    On 17/11/2021 06:25, Shrek wrote:
    >> Nic nie jest. To tylko pokazanie palcem na idiotów, którzy myslą że
    >> samochody elektryczne poruszają się od rana do wieczora i nie ma ich
    >> jak ładować ze słońca.
    > Bo nie ma - generalnie posiadanie prywatnego miejsca parkingowego

    Nikt ut nie pisze o prywatnych miejscach parkingowych. Znowu nie
    pojmujesz istoty rzeczy, ale jesteś przeciw. Mowa o *publicznych*
    miejscach parkingowych, parkingach pod firmami, parkingach na osiedlach
    itd. Wszędzie, gdzie można przymocować gniazdko, pozwalajace rozliczać
    kryptograficznie pobraną energię w sposób wirtualny, z pominieciem
    właściciela gniazdka, dodając do rachunku własciciela samochodu (i
    rozliczając go z jego fotowoltaiki 10km dalej, jeśli ją posiada).

    > pracy jest marginesem. A od tego jeszcze musisz mieć elektryka i ładowarkę.

    Ładowarka zintegrowana z elektrykiem. Elektryka nie tyle "trzeba mieć"
    co "będziesz mieć". Już za chwile.

    >> Które założenia są abstrakcyjne i które założenia są nie do realizacji
    >> na masową skalę?
    > Przecież masz powyżej.

    To co jest powyżej wynika z niepojmowania istoty tego rozwiązania.
    Jesteś przeciw z definicji. To nie jest sceptycyzm, tylko problem z głową.

    >>> No przecież twierdziłeś, że to żaden problem
    >> Znowu wpychasz mi do gardła słowa, które nie padły.
    >> Nie twierdziłem nic o elektrowniach szczytowo pompowych.
    > Czyli do elektryka żaden problem a do elektrowni szczytowo pompowej się
    > nie da?

    Nigdzie nie twierdze że dla elektrowni szczytowo-pompowej czegoś się nie
    da. Masz problemy z logicznym rozumowaniem wypowiedzi dyskutanta i
    wymyślasz sobie co kto powiedział, choć nie powiedział. To raczej
    żałosny sposób dyskutowania.

    >> Przesyłanie 10km dalej i przesyłanie 600km dalej to inne problemy
    >> logistyczne.
    > Oczywiście - bo w przypadku elektrowni nie występuje problem ostatniej
    > mili w przyciewieństwie do dzieisątek tysięcy zelektryfikowanych miejsc
    > parkingowych.

    Ta "ostatnia" mila już istnieje i nazywa się "systemy zasilania dużych
    budynków". Za mało? To się rozbuduje. Jakoś rozbudowaliśmy elektrykę dl
    PV i dało się. Gdzie tu widzisz wyzwania technologiczne? Troche kabli
    położyć więcej? Jak nie wymuszą tego samochody, to wymuszą to pompy
    ciepła, serwerownie i co tam jeszcze będzie potrzebne w *centrach* gdzie
    są miejsca pracy.

    >>> Betonowe bloki można przekładać - poważnie - są takie projekty;)
    >> Ale przeciez doskonale wiesz, że niszowe pomysły nie rozwiązują
    >> żadnych problemów, a jak sam napisałeś, w takim wypadku nie ma to
    >> najmniejszego znaczenia.
    > Ojej - a tobie niszowość twoich projektów nie przeszkadza:P

    Nie. Ponadto moja niszowośc za 20 lat może być głównym nurtem. Tak samo
    jak parowozy po 50 latach od wynalezienia stały się dominującym środkiem
    transportu, mimo biadolenia Shreków wszelakich.

    >> Tam, gdzie tory na początku 19 wieku. Choć nie, znacznie bliżej.  PV
    >> już jest, garaże są, gniazdka z kryptografią trzeba dorobić i finito.
    > Właśnie problem w tym że nie ma. Ani tych miejsc parkingowych ani gniazd
    > przy nich.

    Tak, i torów dla parowozów. Kolejnictwo nie ma przyszłości, kto by to
    wszystko budował i po co. Konie są za darmo, prawie, wszędzie dojadą.

    To się nazywa brak wyobraźni i konserwatyzm. Całe szczęście świat ma na
    to wyjeb...



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: