  • Data: 2011-09-09 14:03:24
    Temat: Re: Tak wyprzedza idiota
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w

    > W mojej opinii zdecydowanie tak. Jak pisałem - ruch generalnie
    > normalnieje, poprawia się kultura, ale tych naprawdę debilnych
    > zachowań jakoś nie ubywa.

    Ale ja do czego innego pije - wydaje mi sie ze sugerujesz iz jest
    grupa osob, idiotow bedzie nawet adekwatne, ktore "tak zawsze
    jezdza".

    A nie jest to tak ze sporadycznie ?
    Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy, czasem mu
    sie spieszy ..

    > Problem w tym, że nim dojdzie do tragedii wprost, to doprowadzają
    > wielokrotnie do bardzo niebezpiecznych sytuacji, czego skutki
    > bywają różne, a jak dojdzie do wypadku, to najczęściej
    > nie tylko oni są poszkodowani i do tego nie ma gwarancji, że
    > się czegoś nauczą.

    > Powinni, niestety jest pewna grupa, która ma w poważaniu przepisy

    Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w
    ramach "bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z
    glowa robic :-)

    > i takie tam, a kolejną sytuacją skomentuje "że sk* nie zjechał,
    > ale i tak się udało".

    Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO
    "wielokrotnie" byloby na palcach policzalne.
    I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?
    A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a
    po trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)

    Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

    >[...] Oni do lasu, on przyszedł o drogę zapytać - ja go zapytałem
    > czy zdaje sobie sprawę jakie stwarza zagrożenie na drodze.
    > Wielkie zdziwienie i skwitowanie, że to jego sprawa i żebym
    > się łaskawie odp*. Myślisz, że taki się nauczy, nawet jak
    > zgłosisz sprawę do policji?

    Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z
    napisem SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

    A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i
    zyje, i powaznego wypadku nie spowodowal ..

    > Nie darmo w wielu krajach stosuje właśnie nieoznakowane
    > patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.

    W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

    > + bardzo szybką reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
    > wprost od kierowców.

    A to chyba tylko w jednym.

    W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne
    FR troche przyhamowaly.

    > W Polsce jak zgłosisz to policja często
    > zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
    > a ludzie potrafią od donosicieli i ubecji zwyzywać.

    A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis
    ubek-amator stoi i dzwoni :-)

    > Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

    W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej
    masie.

    A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie
    pisalem - jade i nie mam na co narzekac.

    Tzn ja nie narzekam na to ze ktos przekracza te obowiazuje 40, ze
    wyprzedza na dlugiej prostej z ciagla linia, a nawet ze wyprzedza
    na czolowke z 500m wyprzedzeniem na szerokiej jezdni z dwoma
    szerokimi poboczami ..

    > A co za różnica, skoro takie i podobne sytuacje wcale nie są
    > takie
    > rzadkie?

    Tym niemniej jakis niesmak pozostaje :-)
    Niby czarno na bialym a nawet w kolorze, a potem sie dowiadujesz ze
    sfabrykowane :-)

    > Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed wierzchołkiem,

    Owszem, widzialem wielokrotnie. Ale jakos tak zawsze z tylu.
    I tyle razy mialem nadzieje ze temu idiocie z warszawy cos wyjedzie
    z naprzeciwka, a tu choroba jak na zlosc nigdy nic.
    No i w druga strone - tez sobie nie przypominam zebym opony zdarl
    bo mi ktos na czolowke wyjechal.

    Wiec moze nie jest tak zle ..

    > jazda na czerwonym itd.

    a to podobna historia - nagminne u nas .. ale wypadkow nie ma.
    Przynajmniej nie ma duzo.
    Swiatla dobrze ustawione, kierowcy sie z tym czerownym rozmijaja
    nieznacznie, ci z boku ruszaja slamazarnie ... i jest calkiem
    bezpiecznie.

    J.