  • Data: 2011-09-09 21:12:42
    Temat: Re: Tak wyprzedza idiota
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-09 19:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale sama wzajemna widzialność się nie zmienia dopiero około 9-10s Seat
    > wyłania się zza bariery.
    > A wcześniej kierowcy raczej trudno było ocenić kto jedzie którym pasem,
    > nawet jak widział same samochody.
    > Do tego nawet widząc że Seat wyprzedza przed tym zakrętem byłbym
    > przekonany że skończy manewr i zakręt przejedzie za ciężarówką.

    Wydawało się to oczywiste - tym bardziej, że było miejsce i tamten
    widział lepiej (van).

    > Dużo szybciej to się raczej nie dało.
    > Około 1s na reakcję na niespodziewany bodziec, jakiś czas na samą
    > analizę tego kto jedzie po którym pasie, czas na decyzję, ruch
    > kierownicą itp.
    > To że takie rzeczy robi się "natychmiast" to się tylko tak wydaje, a ile
    > to zajmuje czasu w rzeczywistości, to widać dopiero na takich filmach.

    Wystarczy do tego zwyczajna świadomość czasu reakcji. Nic się nie
    dzieje "natychmiast". Wbijają to do głowy nawet na różnych
    prezentacjach drogi hamowania - od faktu zauważenia, przez czas analizy
    po motorykę organizmu człowieka zakończoną fizyczną reakcją pojazdu.
    Stąd też tak duże ma znaczenie prędkość, którą z radością tyle osób
    pomija.

    > Gość zjeżdża w prawo jak tylko zobaczył że sytuacja jest jaka jest.
    > Nawet gdyby to się działo na prostej i widziałbym wyprzedzającego od
    > dawna, to do czasu kiedy ten nie zaczął wyprzedzać ciężarówki byłbym
    > przekonany że się za tą ciężarówkę schowa.

    Zgadza się - tutaj było jeszcze gorzej, ponieważ tak skrajnego debila
    często się nie trafia, choć parę lat temu jadąc w długim lewym zakręcie
    pod górę zobaczyłem dżygita wyprzedzającego autobus - na moim pasie.
    Ja widziałem tylko autobus jadący z góry - skutecznie mi tego barana
    zasłonił - udało się uciec na pobocze, które na szczęście było.
    Ja sobie nie wyobrażam wyprzedzania bez widoczności, ale jak widać
    niektórym to nie przeszkadza...