  • 61. Data: 2015-08-13 14:20:18
    Temat: Re: Tak się ginie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Aug 2015 17:31:57 +0200, Myjk

    > "Tylko zapomniałem o serwisowaniu amortyzatorów".

    Kolejny ;)
    https://youtu.be/aI_RA2D7Vac?t=41s

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2015-08-13 21:05:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > No i to jest dziwne.
    Wg mnie on mógł być pijany i dlatego tak słabo reagował na "węża"
    i nie zdjął nogi z gazu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 63. Data: 2015-08-14 01:05:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 14:20:18 +0200, Myjk napisał(a):
    > Mon, 10 Aug 2015 17:31:57 +0200, Myjk
    >
    > Kolejny ;)
    > https://youtu.be/aI_RA2D7Vac?t=41s

    Ten to chyba zapomnial serwisowac ABS.

    J.

  • 64. Data: 2015-08-14 01:48:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:07:18 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Na suchym asfalcie boję się rolki :( Ja mam stare, cywilne auto...

    Rolują w zasadzie tylko 126p i Cinquecento (poza Sportingiem który ma
    stabilizator).

    Reszta to musiałaby być jakaś super opona i mega pech.

    No i zawsze można poczekać na deszcz, to i mniej opon będzie szkoda :)

  • 65. Data: 2015-08-14 01:52:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:06:44 +0200, Miroo napisał(a):

    > Czyli dodanie gazu jest opcją wyłącznie dla kierowcy, który potrafi
    > utrzymać przednie koła idealnie w kierunku jazdy.
    > Dziękuję za wyjaśnienie.

    W sumie można do tego podejść tak, że dodanie gazu to konieczność dopiero
    wtedy kiedy tył będzie chciał wyprzedzić przód.
    Póki oscylacja jest do skontrowania, to spokojnie można nawet hamować.

    Te opowieści o tym że należy się wyciągać gazem to to takie półprawdy są.
    Po pierwsze ucieczka tyłu często jest spowodowana hamowaniem - np. na łuku.
    Skoro ktoś hamuje to pewnie ma ku temu jakiś powód (przeszkoda czy coś) i
    po prostu nie ma miejsca na puszczanie hamulca i dodawanie gazu.

    Ja na moim filmie też gdybym puścił hamulec, to opanowałbym oscylacje
    szybciej, ale nie było takiej możliwości, bo się musiałem zmieścić w
    zakręt.

    > No cóż, przeciętny kierowca ma małe szanse na ćwiczenie i wyćwiczenie
    > odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory,
    > żeby kontrola trakcji niezgłupiała i wyprowadziła samochód z takiej
    > sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo często widzi się takie
    > zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych.

    Ja jestem pod wielkim wrażeniem jak szybko i skutecznie robi porządek z
    takimi oscylacjami ESP.

  • 66. Data: 2015-08-14 01:54:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 21:05:10 +0200, janusz_k napisał(a):

    > Wg mnie on mógł być pijany i dlatego tak słabo reagował na "węża"
    > i nie zdjął nogi z gazu.

    Kto go tam wie.
    Chociaż w opisie filmu znajduje się sporo szczegółów takich jak wiek czy
    relacje ofiar. Myślę że gdyby był pijany, to taka informacja by się tam
    znalazła.

  • 67. Data: 2015-08-18 17:50:54
    Od: "newsman" <n...@n...problem>

    alid...

    A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
    Opona?

    Piszą tam "the motion caught the margins, resulting in a passenger car
    washed up on the oncoming lane". Czyli złapał krawędź jezdni.

  • 68. Data: 2015-08-19 02:24:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 18 Aug 2015 17:50:54 +0200, newsman napisał(a):

> [...]
    >
    > Piszą tam "the motion caught the margins, resulting in a passenger car
    > washed up on the oncoming lane". Czyli złapał krawędź jezdni.

    To już w ostatnim rzucie tył mu wyjechał na pobocze.
    A dziwne bujanie zaczyna się znacznie wcześniej.

  • 69. Data: 2015-08-19 07:12:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-14 o 01:48, Tomasz Pyra pisze:

    > Rolują w zasadzie tylko 126p i Cinquecento (poza Sportingiem który ma
    > stabilizator).

    rolkę można zaliczyć i na śniegu - ja na takim lotnisku w zimie
    nauczyłem się zdejmować dwie opony na raz :) (wypadłem poza lotnisko, a
    że wcześniej zdarzyło się wypaść to myślałem że pobocze twarde - tym
    razem nie ustawiłem auta prosto tylko bokiem i stanąłem na dwóch kołach
    - ale wylądowałem z powrotem na czterech :)
    ale wtedy ćwiczyłem wychodzenie z przegięcia RWD - a do tego trzeba
    prędkości, bo inaczej auto za bardzo zwalnia :)

    Łukasz

  • 70. Data: 2015-08-24 01:43:22
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-08-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A faktycznie.
    >
    > Ale czy tak lepiej ?
    > Jeden umundurowany ruchem kieruje/pilnuje.
    > Policjant czy strazak ? Bo radiowozu nie widze.
    >
    > Przejezdne tylko jedno pobocze. Droga by sie nie dalo, bo za duzo tam
    > smieci i zwlok.
    > Ale nikt tego nie sprzata, widac czekaja na prokuratora.
    > (chyba ze te dwa auta na poczatku - prokurator i radiowoz ?)
    >
    > Jakby ruch byl wiekszy to korek na kilometry.
    > Jakby pobocze bylo wezsze, to by ten korek stal.

    Mnie to tez od razu zdziwiło, że nie zamknęli tego tylko ludzie koło
    zwłok jeżdżą.

    Pierwszy powód jaki mi przychodzi do głowy - za zamknięciem - a co jeśli
    karta microSD z rozjechanej kamerki wpadnie w bieżnik przejeżdżającego
    samochodu? Szczątki mogą być porozrzucane na dużym obszarze i wśród nich
    może leżeć wytłumaczenie wypadku.

    Albo co jeśli ktoś będzie ranny i w szoku się podniesie i wpadnie pod
    któreś z omijących miejsce aut?

    --
    WildS