  • 1. Data: 2015-08-06 23:18:11
    Temat: Zawracanie na rondzie Polonez (DC).
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Pojazd jedzie Od Kondratowicza-Łabiszyńską i ma zawrócić na rondzie Polonez.
    Pokonuje pierwszy łuk ronda i wjeżdża na Toruńską a następnie drugi łuk i
    wraca na Łabiszyńską. Na drugim łuku ma do wyboru 3 pasy: lewy( możliwa
    jazda w kółko po rondzie) oraz środkowy i prawy (oba umożliwiają założone
    zawrócenie). Pojazd wybiera prawy pas i od razu na niego wjeżdża. Który
    kierunkowskaz powinien mieć włączony przy wjeżdżaniu na tą poprzeczną
    jezdnię? Wjeżdża na trzeci-prawy pas z lewym kierunkowskazem (tak robi 99,9%
    pojazdów) czy przerzuca na prawy i podążą za nim najkrótszą drogą?

    neelix

  • 2. Data: 2015-08-07 06:28:22
    Temat: Re: Zawracanie na rondzie Polonez (DC).
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 23:18, neelix wrote:
> [...]
    > drugi łuk i wraca na Łabiszyńską. Na drugim łuku ma do wyboru 3 pasy:
    > lewy( możliwa jazda w kółko po rondzie) oraz środkowy i prawy (oba

    Chyba nie bardzo umozliwiają - jak nie masz oznaczonych pasów który
    gdzie, to w lewo można skręcać z lewego.

    Na tym rondzie mało co PJ nie oblałem - tak mi wbili do łba że zawsze
    najbardziej prawym pasem, że do zawracania ustawiłem się na środkowym
    (najbardziej prawy, z którego wolno było w lewo;)

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-08-07 08:46:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Aug 2015 23:18:11 +0200, neelix

    > Który kierunkowskaz powinien mieć włączony przy
    > wjeżdżaniu na tą poprzeczną jezdnię?

    Lewy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2015-08-07 11:28:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

> [...]
    > najbardziej prawym pasem, że do zawracania ustawiłem się na środkowym
    > (najbardziej prawy, z którego wolno było w lewo;)

    i to jest właśnie przykład, zę wymagania na egzaminie na PJ są oderwane
    od rzeczywistości. I jest tylko coraz gorzej niż coraz lepiej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2015-08-07 12:25:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Thu, 6 Aug 2015 23:18:11 +0200, neelix

    > Lewy.

    I z tym lewym na prawy pas? Na wszystkie z lewym? Jakby było 10 pasów to na
    ostatni-prawy też z lewym? To po co ten kierunkowskaz, który od pewnego
    momentu już nic nie mówi tylko miga?

    neelix

  • 6. Data: 2015-08-07 14:18:04
    Od: a...@w...pl

    W dniu piątek, 7 sierpnia 2015 12:25:47 UTC+2 użytkownik neelix napisał:

    > I z tym lewym na prawy pas? Na wszystkie z lewym? Jakby było 10 pasów to na
    > ostatni-prawy też z lewym? To po co ten kierunkowskaz, który od pewnego
    > momentu już nic nie mówi tylko miga?

    Należy poczytać, co o tym mówi Prawo o Ruchu Drogowym.
    I taka ciekawostka: bez znajomości tekstu tam zawartego niełatwo jest prawidłowo
    jeździć. Jak widać, nie wystarczyło wykucie pytań testowych.
    Jakiś czas temu, kiedy staliśmy w grupie na terenie szkoły jazdy przy ośrodku
    egzaminacyjnym, podszedł facet (z twarzy można było poznać, że zabrali mu prawko za
    gorzałę) z pytaniem: który kierunkowskaz mam włączyć wyjeżdżając na jezdnię tyłem w
    prawo z postoju na chodniku?
    Ręce opadają... On wreszcie prawo jazdy odzyska, to pewne.
    --
    Akarm

  • 7. Data: 2015-08-07 14:42:57
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    wyjeżdżając na jezdnię tyłem w prawo z postoju na chodniku?
    Ręce opadają... On wreszcie prawo jazdy odzyska, to pewne.
    ----------------------
    O to własnie chodzi, że jak prawo nie mówi wprost którym palcem możemy
    podrapać się w konkretne miejsce to robi się problem z nadinterpretacjami.
    Dla mnie jazda z lewym kierunkowskazem na prawy pas to tak jak wkładanie do
    prawej kieszeni lewej ręki, tyle że z konsekwencjami. Lewą rękę włożysz, ale
    malo co wyjmiesz z kieszeni. Do obsługi prawej kieszeni jest prawa ręka! Na
    prawy pas z prawym kierunkowskazem lub lepiej bez, ale nie z lewym.

    neelix

  • 8. Data: 2015-08-07 16:13:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-07 11:28, masti wrote:

    > i to jest właśnie przykład, zę wymagania na egzaminie na PJ są oderwane
    > od rzeczywistości. I jest tylko coraz gorzej niż coraz lepiej.

    Tym głupiej wyszło, że mialem już prawko i normalnie jeżdziłem. Dlatego
    pewnie przekombinowałem. Normalnie jedziesz tym pasem gdzie jechać się
    powinno, a tu wbijają ci do łba "zapomij ja się jeździ, bo oblejesz -
    jedź zawsze możliwie prawym" no i pojechałem;)

    Shrek.

  • 9. Data: 2015-08-10 13:46:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 7 Aug 2015 12:25:41 +0200, neelix

    > I z tym lewym na prawy pas?

    Tak.*

    > Na wszystkie z lewym?

    Tak.*

    > Jakby było 10 pasów to na ostatni-prawy też z lewym?

    Tak.*/**

    *) Chyba, że zajmie bardziej lewy/środkowy, a potem postanowi zmienić
    na "bardziej" prawy -- wtedy będzie zmiana pasa ruchu.

    **) Po co podążać w opary absurdu?

    > To po co ten kierunkowskaz, który od pewnego
    > momentu już nic nie mówi tylko miga?

    Na każdym lepszym "normalnym" skrzyżowaniu też tak jest, że sobie miga.
    Akurat w tym momencie jest dużo więcej ważniejszych rzeczy do ogarnięcia
    niż zajmowanie się wyłączaniem/przerzucaniem kierunkowskazu.

    Zatem, skręcasz w lewo, sygnalizujesz lewym, na skrzyżowaniu przecinasz
    inne pasy ruchu (czy to wyznaczone czy nie i nie musisz tego "przecinania"
    sygnalizować, bo to pasy dla innych kierunków ruchu) i "zajmujesz" ten,
    który się bardziej podoba (też z lewym kierunkowskazem, względnie bez, bo
    go automat w kierownicy w międzyczasie wyłączy).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2015-08-15 15:22:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Fri, 7 Aug 2015 12:25:41 +0200, neelix

    > Tak.*

    Odniosę się do zachowań a nie do tej wypowiedzi. Jazda z lewym
    kierunkowskazem na prawy pas to tandeciarstwo, paskudziarstwo i zaprzeczanie
    rozumowi. Wykorzystywanie luki (sygnalizacja wyboru pasa) w prawnym bublu
    (ustawa) do szerzenia absurdu jest działaniem szkodliwym. Jeśli nie ma
    zapisu o sygnalizacji przy wyborze pasa to jeśli ktoś chce migać powinien
    migać prawym a nie lewym lub wcale. Lepszy brak informacji niż
    dezinformacja.
    > Tak.*

    Rozum mówi Nie.

    > Tak.*/**

    Jak wcześniej.

    > *) Chyba, że zajmie bardziej lewy/środkowy, a potem postanowi zmienić
    > na "bardziej" prawy -- wtedy będzie zmiana pasa ruchu.
    > **) Po co podążać w opary absurdu?

    Marne szanse na książkową zmianę pasa ze względu na brak miejsca i czasu.
    Wjeżdżanie od razu na n-ty prawy wg mnie jest zmianą przyśpieszoną i tylko
    prawy kierunkowskaz jest uzasadniony. Lepszy już żaden niż lewy.

    > Na każdym lepszym "normalnym" skrzyżowaniu też tak jest, że sobie miga.
    > Akurat w tym momencie jest dużo więcej ważniejszych rzeczy do ogarnięcia
    > niż zajmowanie się wyłączaniem/przerzucaniem kierunkowskazu.

    Jeśli ktoś ma problem z sygnalizowaniem swoich zamiarów i ruchów na drodze
    to znaczy, że nie nadaje się do uczestnictwa w ruchu drogowym. Ja nie mam
    problemów. Najpierw sygnalizuję a potem wykonuję. Przerzutka z dołu na górę
    trwa ułamek sekundy a informacja jest adekwatna do tego gdzie jadę.

> [...]
    > który się bardziej podoba (też z lewym kierunkowskazem, względnie bez, bo
    > go automat w kierownicy w międzyczasie wyłączy).

    No właśnie ja tego nigdy nie łyknę jak świateł w dzień. Prawy pas to prawy a
    na pewno nie lewy kierunkowskaz. Lukę prawną wypełniam zgodnie z rozumem a
    nie przeciw rozumowi. Chyba, że wprowadzą kolejny idiotyczny nakaz i zmuszą
    mnie siłą. Czasem jednak ku zadowoleniu widzę migający prawy kierunkowskaz
    przy zajmowaniu prawego pasa. Rzadko, ale pewnie jest z nim tak jak z
    ilością ludzi inteligentnych w społeczeństwie. Ludzi inteligentnych jest ok.
    5%. Reszta płynie w mejnstrimowym nurcie głupoty, plotek, bzdurnych teorii
    tzw. expierdów, sondaży i łyka wszystko jak leci bo większość tak robi.
    Popatrz kto zatrzymuje się na zielonej strzałce. Warto zadać pytanie: komu i
    dlaczego tak bardzo przeszkadza ten naturalny prawy kierunkowskaz? Większość
    szkół nauki jazdy też boi się go jak diabeł święconej wody. Na szczęście
    niektórzy choć nieliczni instruktorzy wyłamują się z tego absurdalnego nurtu
    i uczą myśleć.

    neelix