  • 31. Data: 2015-08-12 08:58:42
    Temat: Re: Tak się ginie
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-08-11 o 20:06, J.F. pisze:

    > No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
    > po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
    > predkoscia maksymalna pojechac.

    To była wersja specjalnie zmodyfikowana na rynek rosyjski i produkowana
    w Rosji.
    Teoretycznie powinno to oznaczać również wzmocnione zawieszenie :)
    Trudno się spodziewać, żeby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku
    były już zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wykluczał.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2015-08-12 09:22:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Aug 2015 18:35:12 +0200, J.F.

    > No, mam troche starych samochodow - tak sie nie zachowuja.
    > I wiem jak buja auto bez amorow kompletnie.

    Jechałeś nimi 160+ na ruskiej drodze? :P

    > Jakis przyklad moze ? filmow na YT z polskich drog sporo,
    > powinienes szybko znalezc, skoro tak niemalo.

    No! Już pędzę, bo nudzi mi się niezmiernie! :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2015-08-12 09:33:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Aug 2015 08:58:42 +0200, Miroo

    > Teoretycznie powinno to oznaczać również wzmocnione zawieszenie :)
    > Trudno się spodziewać, żeby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku
    > były już zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wykluczał.

    Rocznik auta nie definiuje przebiegu i zużycia amortyzatorów.

    Ja tu po filmie nie widzę innej przyczyny jak kompletnie zużyte
    amortyzatory. Do tego podmuch od auta z naprzeciwka, albo lekkie tylko
    szrpnięcie od skołowanego ABSu i pasztet gotowy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2015-08-12 10:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 08:58:42 +0200, Miroo napisał(a):

    > To była wersja specjalnie zmodyfikowana na rynek rosyjski i produkowana
    > w Rosji.
    > Teoretycznie powinno to oznaczać również wzmocnione zawieszenie :)

    No coz, mogli przy okazji cos zmienic w ch-ce samochodu i nie
    przetestowac dokladnie.

    > Trudno się spodziewać, żeby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku
    > były już zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wykluczał.

    Przez caly film widac bujanie gora-dol. Trudno powiedziec - droga
    nierowna, czy amory zuzyte.

    J.

  • 35. Data: 2015-08-12 10:44:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 00:57:01 +0200, Marek napisał(a):
    > W komentarzach jest transkrypcja rozmowy między kierowcą a pasażerką.
    > Wygląda to na kłótnie, kierowca celowo zaczął tak "bujać" by
    > postraszyć pasażerkę "aby się zamknęła".

    Eee - pierwsze dialogi slysze dopiero jak juz buja.

    J.

  • 36. Data: 2015-08-12 16:57:57
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200 Tom <T...@g...com> napisał:

    >5 osób na miejscu, jedna w ciężkim stanie, ojciec matka syn żona i dziecko
    >piękna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
    >40 lat - chyba w tym wieku powinno się mieć mózg?
    >http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

    Kierowca jakiś to wybitny debil. Już od 0:20 (a nawet wcześniej) widać
    że samochodem buja, a od 0:35 zaczyna bujać lewo-prawo. Już dawno bym
    znacznie zmniejszył prędkość albo się wręcz zatrzymał. Po minięciu
    pierwszej ciężarówki miał jeszcze szansę, ale cisnął dalej.

    Na rowerze (samochodem nie jeżdżę) już wiele razy uratował mnie odruch
    hamowania jak dzieje się coś dziwnego/nietypowego. Jak jest sytuacja
    że dzieje się coś dziwnego, widać na drodze w oddali niezydetyfikowany
    obiekt, nie jestem pewien że ogarniam co się dzieje albo jak zachowają
    się inni uczestnicy ruchu to hamuję.

  • 37. Data: 2015-08-12 17:00:27
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200 RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał:

    >A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...

    Pewnie zawieszenie i/lub amortyzatory w "dobrym" stanie. Plus to że
    zamiast zwolnić to cisnął dalej.

  • 38. Data: 2015-08-12 17:43:23
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisał:

    >"Dość" to jest łagodnie powiedziane. On tam jechał 180-190 km/h.

    Policzyłeś to? Z czego? Słupków nie ma, nie wiadomo jaka jest
    długość/rozstaw pasów wymalowanych na środku jezdni. Na moje oko
    jechał trochę mniej, jakieś 150km/h.

    Ze zgrubnych obliczeń wyszło mi że jego prędkość względem pierwszej
    ciężarówki to jakieś 64m/s czyli 230km/h - ciężarówka przejeżdża przez
    lewą krawędź kadru (od jej prawego przedniego do (niewidocznego)
    prawego tylnego rogu) w ok. 7klatek (0:37.27 do 0:38.04), film jest w
    30fps, czyli czas przejazdu to 233,33ms.
    Długość ciężarówki założyłem 15m (kabina+przestrzeń za nią 3m,
    skrzynia ładunkowa 12m (tak jak ma standardowy kontener)).
    No ale nie znamy prędkości ciężarówki, a i jej długość mogła być inna,
    więc to trochę taka zabawa w "ekspertów" Macierewicza.

  • 39. Data: 2015-08-12 18:09:36
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200 Tom <T...@g...com> napisał:

    >http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

    BTW ten kawałek ciała od 0:50 to chyba żuchwa, nie? Wygląda jakby były
    tam zęby.

  • 40. Data: 2015-08-12 18:43:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 17:43, __Maciek pisze:

> [...]
    > No ale nie znamy prędkości ciężarówki, a i jej długość mogła być inna,
    > więc to trochę taka zabawa w "ekspertów" Macierewicza.

    Nie do końca. Ktoś znał tamtą drogę. Policzył wszystko na podstawie
    odstępów między pasami na jezdni. Wyszło mu około 190 km/h.

    Opisuje to w jednym z komentarzy pod filmem.

    --
    MN