  • 11. Data: 2015-08-10 21:35:11
    Temat: Re: Tak się ginie
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > W tym kraju moze to dozwolone, choc linia ciagla jest wyrazna.

    naprawdę gdzieś jest dozwolone?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2015-08-10 21:35:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

    W tym kraju moze to dozwolone, choc linia ciagla jest wyrazna.

    > Wyprzedzanie na skrzyżowaniu.
    > Debil kierowca.

    Juz prawe konczyl, no i widocznosc mial nienajgorsza.

    J.

  • 13. Data: 2015-08-10 23:15:20
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 2015-08-10 o 16:31, Tom pisze:
    > 5 osób na miejscu, jedna w ciężkim stanie, ojciec matka syn żona i dziecko
    >
    > piękna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
    > 40 lat - chyba w tym wieku powinno się mieć mózg?
    >

    > "ale miałem fajną fure Hyundai Solaris"
    >
    > http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

    Wypadek makabryczny ale warto zauważyć że drogi nie zamknięto.
    Dlaczego u nas jest inaczej? Jest ofiara śmiertelna - droga
    zamknięta na parę godzin, objazdy itp. Udokumentować miejsce
    wypadku można w pół godziny a u nas czeka się parę godzin ma
    prokuratora.

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2015-08-11 01:53:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
    > Opona?

    Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od
    któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
    rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
    Typowa ryba.

    Do tego oczywiście duża prędkość, wygląda na zupełny brak tłumienia
    zawieszenia, 6 osób w aucie.

  • 15. Data: 2015-08-11 10:58:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od

    Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
    droga nierowna.

    > któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
    > rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
    > Typowa ryba.

    IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
    ten powolny narost.

    > Do tego oczywiście duża prędkość, wygląda na zupełny brak tłumienia
    > zawieszenia, 6 osób w aucie.

    Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-08-11 11:05:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 23:15:20 +0200, Hinek napisał(a):

    > Wypadek makabryczny ale warto zauważyć że drogi nie zamknięto.

    A skad wiesz ?

    > Dlaczego u nas jest inaczej? Jest ofiara śmiertelna - droga
    > zamknięta na parę godzin, objazdy itp. Udokumentować miejsce
    > wypadku można w pół godziny a u nas czeka się parę godzin ma
    > prokuratora.

    Hm, prokurator dyzurny jest chyba blizej.
    Ale i tak - karetka, reanimacja, strazacy, lawtweta - i 2h zejdzie.

    A prokurator ... kiedys mozesz byc poszkodowany i sie bedziesz
    cieszyl, ze dopilnowal i odzskodowanie dostales ...

    J.

  • 17. Data: 2015-08-11 14:00:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Opona albo przyczepa. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    Mógł go też ktoś trącić w tył. Chyba to na tym filmie jest też zdarzenie, że
    Seat uderza Nivę w sam róg, a ta potem dachuje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2015-08-11 18:52:07
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 11.08.2015 o 11:05, J.F. pisze:
    > A skad wiesz ?

    No przecież jest drugi film.

    --
    Alf/red/

  • 19. Data: 2015-08-11 19:11:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
    > droga nierowna.

    Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
    boki.

    Częstotliwość drgań własnych wokół osi wzdłużnej będzie wyższa niż wokół
    osi poprzecznej, więc może nawet być tak że to co przy niższej prędkości
    nim bujało przód-tył, przy wyższej zaczęło nim bujać lewo-prawo. Zwłaszcza
    że jeśli miał niesprawne zawieszenie, to jest duża szansa że było
    niesymetryczne.

    Ale nie było to też nic nagłego - skoro kierowca był w stanie tyle razy
    zmienić kierunek obrotu lewo-prawo, to była możliwość żeby te oscylacje
    zatrzymać, niezależnie nawet od złego stanu zawieszenia.

    > IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
    > ten powolny narost.

    Żeby samochód sam się zaczął wzbudzać, wystarczy jakaś kombinacja słabego
    tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
    sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania
    przy wyższej prędkości.

    W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
    prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
    zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
    I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.

    Ale jestem przkonany że kierowca sam się do tego dołożył - praktycznie
    każdy kierowca na rybę reaguje pogłębianiem oscylacji.
    Na koniec "kontra pożegnalna" i utrata kontroli.

    > Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)

    No wiadomo, ale jednak wydaje się niewystarczający.

  • 20. Data: 2015-08-11 19:21:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, August 11, 2015, 7:11:04 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
    > sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania

    Cóż... Mój Lanos miał tendencje do myszkowania gdy miał ustawioną
    zbieżność na 0. Po ustawieniu rozbieżności pół stopnia uspokoił się.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan