eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak się ginieRe: Tak się ginie
  • Data: 2015-08-13 01:13:19
    Temat: Re: Tak się ginie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisał(a):
    >>>>>> http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
    >>>>> A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
    >>>>> Opona?
    >>>> Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od
    >>> Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
    >>> droga nierowna.
    >> Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
    >> boki.
    >
    > No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
    > szybko.

    Tu mnie sponiewierało już przy 120 (i całkiem dobrym zawieszeniu), fakt że
    nawierzchnia w takiej ruinie że normalnie to się po takich dziurach jedzie
    20km/h
    https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

    > Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale
    > wtedy to zwalniam.

    No to jest chyba klucz do sukcesu :)

    >>>> któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
    >>>> rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
    >>>> Typowa ryba.
    >>> IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
    >>> ten powolny narost.
    >> Żeby samochód sam się zaczął wzbudzać, wystarczy jakaś kombinacja słabego
    >> tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
    >> sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania
    >> przy wyższej prędkości.
    >> W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
    >> prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
    >
    > No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
    > po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
    > predkoscia maksymalna pojechac.

    Niby tak, ale trzeba pamiętać że tam było 6 osób.
    Już nawet mając 5 osób na pokładzie zazwyczaj tył siądzie na odbojach, a
    samochód będzie się mocno kładł na boki.

    >> zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
    >> I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.
    >
    > Hm
    > -os inna,
    > -moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
    > trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
    > -fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
    > ... i tam nie ma amorow.

    Reakcję opony raczej weźmie na siebie amortyzator niż przekaże na nadwozie.

    Tu problemem raczej były niskie prędkości pracy amortyzatora - te
    charakterystyczne dla obciążenia amortyzatora przy nagłych skrętach.
    A w tym zakresie amortyzator najszybciej się starzeje.

    >> Ale jestem przkonany że kierowca sam się do tego dołożył - praktycznie
    >> każdy kierowca na rybę reaguje pogłębianiem oscylacji.
    >> Na koniec "kontra pożegnalna" i utrata kontroli.
    >
    > No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
    > zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
    > zwolnil, on nie chcial ..

    No i to jest dziwne.
    Bo należy jeszcze wziąć poprawkę na to że film nie oddaje wrażenia
    miotającego tyłu.
    Jak na filmie trochę buja, to w środku samochodu jest już naprawdę
    nieciekawie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: