-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Tak się ginie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55c8b5d2$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@p...pl.invalid>
<xbp7h8yqc0ah$.d9ourq075m1y$.dlg@40tude.net>
<1grlotnjp77d2.1jib4babshkgp$.dlg@40tude.net>
<n...@4...net>
<1...@4...net>
Date: Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 75
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1439421207 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27514 89.77.179.152:49905
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4210
X-Received-Body-CRC: 3854000623
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567109
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>>> http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
>>>>> A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
>>>>> Opona?
>>>> Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od
>>> Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
>>> droga nierowna.
>> Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
>> boki.
>
> No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
> szybko.
Tu mnie sponiewierało już przy 120 (i całkiem dobrym zawieszeniu), fakt że
nawierzchnia w takiej ruinie że normalnie to się po takich dziurach jedzie
20km/h
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac
> Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale
> wtedy to zwalniam.
No to jest chyba klucz do sukcesu :)
>>>> któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
>>>> rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
>>>> Typowa ryba.
>>> IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
>>> ten powolny narost.
>> Żeby samochód sam się zaczął wzbudzać, wystarczy jakaś kombinacja słabego
>> tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
>> sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania
>> przy wyższej prędkości.
>> W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
>> prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
>
> No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
> po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
> predkoscia maksymalna pojechac.
Niby tak, ale trzeba pamiętać że tam było 6 osób.
Już nawet mając 5 osób na pokładzie zazwyczaj tył siądzie na odbojach, a
samochód będzie się mocno kładł na boki.
>> zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
>> I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.
>
> Hm
> -os inna,
> -moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
> trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
> -fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
> ... i tam nie ma amorow.
Reakcję opony raczej weźmie na siebie amortyzator niż przekaże na nadwozie.
Tu problemem raczej były niskie prędkości pracy amortyzatora - te
charakterystyczne dla obciążenia amortyzatora przy nagłych skrętach.
A w tym zakresie amortyzator najszybciej się starzeje.
>> Ale jestem przkonany że kierowca sam się do tego dołożył - praktycznie
>> każdy kierowca na rybę reaguje pogłębianiem oscylacji.
>> Na koniec "kontra pożegnalna" i utrata kontroli.
>
> No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
> zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
> zwolnil, on nie chcial ..
No i to jest dziwne.
Bo należy jeszcze wziąć poprawkę na to że film nie oddaje wrażenia
miotającego tyłu.
Jak na filmie trochę buja, to w środku samochodu jest już naprawdę
nieciekawie.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.15 01:48 J.F.
- 13.08.15 02:08 RoMan Mandziejewicz
- 13.08.15 02:50 Tomasz Pyra
- 13.08.15 02:44 Tomasz Pyra
- 13.08.15 02:47 Tomasz Pyra
- 13.08.15 08:00 Budzik
- 13.08.15 09:13 Miroo
- 13.08.15 09:19 Shrek
- 13.08.15 09:59 Miroo
- 13.08.15 10:01 Miroo
- 13.08.15 10:02 Tomasz Pyra
- 13.08.15 10:15 Shrek
- 13.08.15 11:06 Miroo
- 13.08.15 11:07 RoMan Mandziejewicz
- 13.08.15 11:13 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=