eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak się ginieRe: Tak się ginie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
    ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tak się ginie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <55c8b5d2$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <xbp7h8yqc0ah$.d9ourq075m1y$.dlg@40tude.net>
    <1grlotnjp77d2.1jib4babshkgp$.dlg@40tude.net>
    <n...@4...net>
    <1...@4...net>
    Date: Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 75
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1439421207 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27514 89.77.179.152:49905
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4210
    X-Received-Body-CRC: 3854000623
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567109
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisał(a):
    >>>>>> http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
    >>>>> A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
    >>>>> Opona?
    >>>> Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od
    >>> Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
    >>> droga nierowna.
    >> Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
    >> boki.
    >
    > No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
    > szybko.

    Tu mnie sponiewierało już przy 120 (i całkiem dobrym zawieszeniu), fakt że
    nawierzchnia w takiej ruinie że normalnie to się po takich dziurach jedzie
    20km/h
    https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

    > Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale
    > wtedy to zwalniam.

    No to jest chyba klucz do sukcesu :)

    >>>> któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
    >>>> rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
    >>>> Typowa ryba.
    >>> IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
    >>> ten powolny narost.
    >> Żeby samochód sam się zaczął wzbudzać, wystarczy jakaś kombinacja słabego
    >> tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
    >> sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania
    >> przy wyższej prędkości.
    >> W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
    >> prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
    >
    > No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
    > po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
    > predkoscia maksymalna pojechac.

    Niby tak, ale trzeba pamiętać że tam było 6 osób.
    Już nawet mając 5 osób na pokładzie zazwyczaj tył siądzie na odbojach, a
    samochód będzie się mocno kładł na boki.

    >> zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
    >> I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.
    >
    > Hm
    > -os inna,
    > -moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
    > trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
    > -fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
    > ... i tam nie ma amorow.

    Reakcję opony raczej weźmie na siebie amortyzator niż przekaże na nadwozie.

    Tu problemem raczej były niskie prędkości pracy amortyzatora - te
    charakterystyczne dla obciążenia amortyzatora przy nagłych skrętach.
    A w tym zakresie amortyzator najszybciej się starzeje.

    >> Ale jestem przkonany że kierowca sam się do tego dołożył - praktycznie
    >> każdy kierowca na rybę reaguje pogłębianiem oscylacji.
    >> Na koniec "kontra pożegnalna" i utrata kontroli.
    >
    > No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
    > zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
    > zwolnil, on nie chcial ..

    No i to jest dziwne.
    Bo należy jeszcze wziąć poprawkę na to że film nie oddaje wrażenia
    miotającego tyłu.
    Jak na filmie trochę buja, to w środku samochodu jest już naprawdę
    nieciekawie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: