  • Data: 2018-09-20 21:49:09
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Takowoż panie. Cały czas dociekam, co kieruje... i kim kieruje,
    > że kompilat tego skomplikowania (Tu: Basic)
    > 10 k=0:REM linia zbędna w większości dialektów, ale jest, aby na pewno
    > zacząć od zera
    > 20 k=k+1
    > 30 PRINT " ";k;
    > 40 GO TO 20
    > potrafi się skompilować do ponad megabajta... Ki diabeł?

    Nie diabeł, tylko interpreter. To, że coś stało się plikiem wykonywalnym,
    nie znaczy, że zostało skompilowane. Do interpretera zosatł dołączony
    zapis programu i tyle. Ale ja na basiku znam się słabo.

    > Skoro w kompilatach osadza się rzeczy, których przez 25 lat ani
    > jedna osoba na świecie, ani razu nie użyje, a świrus zainfekuje
    > i się rozstrzeli, bo dołączony śmieć ma dziurę, której nikt nie
    > zauważył poza crackerami i hackerami.

    Nie, w kompilatorach tak nie jest, nie osadza się nadmiarowych rzeczy.
    Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować poprzedni kod (mam nadzieję, że
    licencja tego nie zabrania). Wygląda teraz tak:

    10 k=0 ! linia zbędna, ale co mi szkodzi sieknąć komentarz
    20 k=k+1
    30 PRINT *, k
    40 GO TO 20
    50 END

    Zapisałem to w pliku "hf5bs.f", a następnie wydałem zaklęcie:

    gfortran hf5bs.f -o hf5bs

    Skompilowało się do pliku "hf5bs" o długości 8968 bajtów. Działa.
    Następnie "strip hf5bs" -- i już jest 6352. Też działa.

    > ...To co, nie osadzi się alfabetów połowy świata w np. pisemku
    > typu "Urząd po rozpatrzeniu sprawy postanowił przychylić się do
    > wniosku". Podpisy, pieczatki, data...? Po tzw. rympał? A może
    > się upiję i zechcę sobie to przetłumaczyć na staroperski?

    To się osadzi drugi zestaw, ze staroperskim. Nie takie rzeczy żem
    po pijaku robił.

    --
    Jarek