  • Data: 2018-09-21 08:11:05
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 23:20:21 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No to trzeba wziąć coś innego niż basic. Ten do kompilacji się nie
    > nadaje. Chyba, że ja czegoś nie wiem.

    Czemu nie ? Nadaje sie podobnie jak inne jezyki.

    > Wybrałem fortran, bo (jak widać) jego kod jest często identyczny
    > z basikiem. Gdy po raz pierwszy zobaczyłem basic, pomyślałem sobie
    > o niem, że to taki uproszczony fortran, który można interpretować
    > zamiast kompilować.

    A czemu by fortranu nie interpretowac ?

    > W prostych komputerach ośmiobitowych miało to
    > sens. Dlaczego dzisiaj wciąż ktoś męczy ten basic -- tego nie wiem.

    Microsoft ?
    Ale ... dzisiejszy Basic sie az tak bardzo od innych jezykow nie
    rozni.

    > Też. Ale python również ma typ liczb zespolonych.

    Ale python jest chyba tylko interpretowany.

    Za to ... obiecywalem sobie porownac Fortran i C++ jesli chodzi o
    liczby zespolone. Fortran ma wbudowane, a w C++ narzut obiektowy nie
    zezre wydajnosci ? Co prawda teraz sporo operacji jest inline ..

    > Fortran nadaje się
    > do kompilowania dawno napisanych (i dobrze przeterstowanych) źródeł
    > i łączenia tego z nowym kodem w nowych językach. W fortranie nikt
    > już chyba nic nie pisze, bo co było potrzebne, dawno napisano.

    Mowisz ?
    Troche dziwne by to bylo, ze programow nie trzeba rozwijac :-)

    > Za to w językach interpretowanych zapisany kod może być bardzo mały.
    > Interpreter siedzi sobie w ROM i interpretuje.

    A w takim spectrum, i VIC pewnie tez, program byl tokenizowany ...
    mozna by nazwac pół skompilowanym. W pelni skompilowany nie bylby duzo
    szybszy, bo jednak pojedyncza operacja jezyka, to wiele instrukcji
    8-bit. Trzeba by typy zmiennych ograniczyc ..

    J.