  • Data: 2018-09-20 13:28:58
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Dokładnie tak. DjVu podobnie potrafi, tyle że tam warstwy są nieco
    > bardziej znormalizowane, w PDF jest pełna dowolność artystyczna.

    Na temat DjVu wiem mało -- nikt tego nie używa, więc szkoda mi czasu
    na poznawanie. Ale czytałem kiedyś doktorat, jakaś zacna amerykańska
    uczelnia. Gościu wymyślił algorytm kompresji optymalizowany do tekstów
    skanowanych. Wyszukiwał podobnych literek, uśredniał ich wygląd,
    opisywał odchylenia od stanardowej postaci, tworzył z tego zestaw,
    a potem takim fontem składał nazad tekst (literka przy każdym użyciu
    nieco się różniła). Czy w DjVu jest coś z tej idei?

    --
    Jarek