  • 161. Data: 2010-05-26 00:19:31
    Temat: Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 22:32:09 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Za to kupa samochodów używanych tylko bądź w większości do użytku
    > prywatnego będzie płacić za paliwo tyle samo co etatowcy.
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski
    >
    > PS: Nie mam *nic* przeciwko odliczaniu VATu i kosztów za paliwo używane
    > służbowo. Ale nie oszukujmy się: *bardzo* dużo osób odlicza paliwo
    > zużywane prywatnie.

    Nie mam nic przeciwko, żeby wszyscy odliczali sobie VAT. I ine podatki też.

    --
    ___________ (R)

  • 162. Data: 2010-05-26 00:23:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > To, że coś takiego występuje niestety nie jest wystarczającym
    > uzasadnieniem do zniesienia wielu podatków.

    Od opodatkowania tego, że ktoś otrzymuje prawo do korzystania z firmowego
    auta do celów prywatnych jest bardzo niedaleko od opodatkowania firmowego
    sracza czy długopisów. I tak naprawdę nie wynika to chyba nawet z prawa
    jako takiego, tylko z interpretacji US które opodatkowałyby najchętniej
    nawet firmowe powietrze.

    > Inna sprawa, że inwestujący
    > zazwyczaj nie pokrzykują w internecie, jak to im to złodziejskie państwo
    > podbiera.

    Nie widzę związku.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 163. Data: 2010-05-26 00:46:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    WW wrote:

    > Mój b. szef - właściciel firmy w niej nie zatrudniony - miał pięknego
    > jaguara. W kufrze miał maleńką kasetkę przykręconą dwoma śrubeczkami do
    > podłogi bagażnika.
    > Wóz figurował w papierach jako bankowóz do przewożenia pieniędzy.

    A dlaczego prawo nie pozwala mu wrzucać tego w koszty tak po prostu?
    Przecież rolą prezesa jest m.in. reprezentowanie firmy, a do tego służy
    mu m.in. odpowiednie auto.

  • 164. Data: 2010-05-26 00:58:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-25 18:27, R2r pisze:
    > Tylko, że o reszcie składek Pan szanowny zapomniał.
    > Osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą musi obecnie co
    > miesiąc odprowadzić do ZUSu co najmniej 839,06 zł (razem z
    > ubezpieczeniem chorobowym). Jeśli za podstawę przyjąć nie minimalne
    > 1887,60 zł ale maksymalne 8109 zł to wyjdzie proporcjonalnie więcej.
    > Dodatkowo za cały okres pobierania zasiłku chorobowego odprowadza się
    > pełną składkę na ubezpieczenie zdrowotne zgodnie z zadeklarowaną
    > podstawą.
    Podstawa do zdrowotnego to inna podstawa niż do społecznych. Może to
    jakaś wydumana przez dziennikarzy sytuacja, gdzie ktoś rozpoczyna
    działalność (wcześniej nie prowadził), czyli korzysta z 2-letniej ulgi w
    płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpiecza się dobrowolnie
    chorobowo (maksymalna podstawa), do zdrowotnego deklaruje podstawę
    minimalną i 3 miesiące płaci składki. Cholera! Mogłem żonę namówić, żeby
    sprawdziła :->

    Maciek

  • 165. Data: 2010-05-26 02:29:06
    Od: złoty <g...@g...pl>

    Raf :-) pisze:

    > No pewnie masz racje!
    >
    > Jak ktoś zarobi więcej pieniędzy, to szybko je zje, i nikt na tym nie
    > skorzysta?
    >
    > Pomyślałeś, o tym, co taki "burżuj" i "wyzyskiwacz" zrobi z dodatkowymi
    > pieniędzmi?

    ..nie musze myslec. Przyklad z zeszlego m-ca: znajomy, wlasciciel
    wiekszej firmy w PL zarobione wskutek "kreatywnej ksiegowosci" (tak to
    sie chyba w PL nazywa) pieniazki wydal m.in. w czasie dwutygodniowego
    pobytu na Bali z rodzina. A teraz prosilbym Cie o wyprowadzenie z tego
    zyskow dla polskiej gospodarki. :)
    A takich przykladow moglbym mnozyc..

    A.

    PS. ..i nie - nie wykupil wycieczki w polskim biurze turystycznym

  • 166. Data: 2010-05-26 07:34:12
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-26 00:58, Maciek pisze:
> [...]
    > chorobowo (maksymalna podstawa), do zdrowotnego deklaruje podstawę
    > minimalną i 3 miesiące płaci składki. Cholera! Mogłem żonę namówić, żeby

    Ja sprawdziłem.
    Kobieta po porodzie ma prawo zawiesić działanie swojej firmy. Wówczas
    nie płaci ani ZUS ani innych podatków.
    Całe 5738 zł na rękę.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

  • 167. Data: 2010-05-26 07:49:51
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-25 19:52, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Raz w całym kraju w całej historii?
    > Nie bardzo wierzę.

    Tako rzecze indagowany na ta okoliczność przedstawiciel ZUS

    > Ale płaci PEŁNE SKŁADKI przed, z powodu karencji.

    Nie płaci. Kobieta po urodzeniu i na zasiłku porodowym ma specjalne prawa.
    Mylisz je z zasiłkiem chorobowym.

  • 168. Data: 2010-05-26 07:51:28
    Temat: Re: [OT] Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-25 23:48, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Grejon" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A bo on już wyjaśniał, że nie zachowuje się jak kapelusz, tylko się tak
    > deklaruje.

    Tak, bo poza miastem nie utrzymuje przepisowych prędkości a więc
    zdradzam prawdziwych "kapeluszników" :-P

  • 169. Data: 2010-05-26 07:56:47
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-26 00:46, to pisze:

    > A dlaczego prawo nie pozwala mu wrzucać tego w koszty tak po prostu?
    > Przecież rolą prezesa jest m.in. reprezentowanie firmy, a do tego służy
    > mu m.in. odpowiednie auto.

    Ja się z Tobą zgadzam.
    Jednak ustawodawca myslał inaczej a nam zostaje wybór bedacy w istocie
    rzeczy pułapką.
    Albo zgadzamy się z tym prawem i wtedy mamy prawo żądać, aby
    obowiązywało wszystkich albo , jak większość tu deklaruje, olewamy je,
    ale wtedy nie mamy prawa oczekiwać ochrony. Powoduje to powszechne
    przyzwolenie na obchodzenie prawa.
    Wam pozwala na wrzucenie kosztów urlopu w firmę a IM na zakup fabryki
    poniżej kosztów gruntu na której stoi.

    Duży może więcej.

    Może warto by przypomnieć prawdziwą definicje słowa "Demokracja". ?

  • 170. Data: 2010-05-26 07:57:35
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Raf :-) pisze:
    (...)
    > No sorry, nie doceniłem Cię,

    Zauważyłem.

    > Cavallino miał rację.

    Aha - to widzę obydwaj po tej samej darmowej szkole ekonomii jesteście.

    > Liczyłem, że przynajmniej czytać ze zrozumieniem umiesz. Bardzo się
    > pomyliłem.

    Nic dziwnego, skoro Twoja wiedza na temat ekonomii sprowadza się do tego
    co tutaj napisałeś.

    > Dla Twojej informacji: o inwestycjach było 7 linijek niżej.

    Nic tam o inwestycjach nie było - było najwyżej o omijaniu
    podatków, zatrudnianiu na czarno i zwykłej konsumpcji powstającej
    z unikania płacenia podatków.