  • 21. Data: 2013-08-24 01:06:41
    Temat: Re: Tablet - FAT, FAT32
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 18:56, xcpy pisze:

    > Co Ci sie grubo p..... :)

    Możliwe.

    --
    animka

  • 22. Data: 2013-08-24 01:42:47
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 21:44, astro pisze:

    > Dopoki nie wymontujesz dysku z komputera i nie podlaczysz bezposrednio do
    > tabletu przy pomocy odpowiedniego kontrolera z portem USB (np takiego:
    > http://img338.imageshack.us/img338/1935/usbtoideqs2.
    jpg ) to nie ma to
    > najmniejszego znaczenia.

    Tak masz rację. Coprawda nie mam zamiaru wyjmować dysku z komputera, ani
    nawet podlączać do tabletu dysku zewnętrznego 500 GB, bo po prostu nie
    ma takiej potrzeby.

    > Zdjecia pobieram z karty pamieci oraz obrabiam na komputerze z systemem
    > plikow EXT4. Przekazujac je innym - posiadacze Windowsow z NTFS nie maja
    > zadnych problemow z odczytaniem.

    Ja też pobieram na komputer albo przez bluetooth z telefonu albo z karty
    pamięci w adapterze włożonym do czytnika w komputerze, no i wszystko ok.
    Nie muszę nic poprawiać. Czasami tylko rozjaśniam, bo za ciemne (z
    telefonu).

    > Poczytaj ze (zde)zrozumieniem co to jest sytem plikow:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/System_plik%C3%B3w
    > Mylisz go z formatem pliku.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Format_pliku

    Tak, wiem, ale ja miałam na myśli to, że moje dyski komputerowe są
    sformatowane do systemu plików NTFS, a nie FAT, czy FAT32 i dlatego
    miałam obiekcje co do tego, że pliki skopiowane do tabletu będą
    niedootworzenia. Tak mi ubzdurało, ale jestem realistką i dopiero jak
    zobaczę, uruchomię, to wiem.

    > Przekopiowanie z jednego nosnika na drugi (nawet z roznymi systemami
    > plikow) nie wplywa na zawartosc pliku.

    Dzięki za tę informację.
    Miałam już przeboje z kartą pamięci kupioną na Allegro. Była padnięta
    (była na dodatek mniej pojemna niż w opisie) i musiałam ją formatować a
    to w telefonie, a to w komputerze. "Nagimnastykowałam" się z nią
    strasznie, ale wreszczie się zdenerwowałam i kazałam sobie zwrócić
    pieniążki za nią. Z innymi, kupionymi już w normalnych sklepach, a nie
    na allegro nie było kłopotów.

    > Karty pamieci formatuje sie w FAT lub exFAT.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#File_sys
    tem

    > Mozna na sile zastosowac inny system plikow, ale jest to proszenie sie o
    > problemy z kompatybilnoscia. Na wlasne zyczenie.

    Tak dawno nie formatowałam już kart pamięci, że po prostu nie pamiętałam.
    Nową- do telefonu sformatowalam na początek w telefonie, tę do tabletu -
    w tablecie, a inną - do aparatu foto - w aparacie. Później już nie
    było potrzeby formatowania.

    Dzięki.

    --
    animka

  • 23. Data: 2013-08-24 01:48:36
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 21:56, J.F. pisze:

    > Ale karte masz pewnie fat32.
    >
    > Jesli w komputerze sformatujesz karte jako NTFS, to pewnie jej w
    > telefonie nie odczytasz.

    No właśnie.
    Karty na początku użytkowania formatowałam w urządzeniach, w których one
    się znajdują, bo jakbym sformatowała w komputerze, to znowu musiałabym
    formatować np. w telefonie. Nic już od dawna nie ruszam, bo działa
    dobrze :-)

  • 24. Data: 2013-08-24 01:52:11
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 23:05, AL pisze:

    > ja sie Ciebie pytam, bo podobno rozrozniasz plik NTFS od FAT
    > :-P

    Ty ten A.L z Ameryki?
    Nie rozróżniam systemu plików. Musiałabym zajrzeć do informacji o
    dyskach, ale ja mam tylko w NTFS i o tym wiem.

    --
    animka

  • 25. Data: 2013-08-24 04:01:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "animka" kv8vvn$ddu$...@n...news.atman.pl

    > Nie rozróżniam systemu plików. Musiałabym zajrzeć do informacji o dyskach, ale ja
    mam tylko w NTFS i o tym wiem.

    NTFS i FAT to nazwy dyskowych systemów plików.
    (NTFS to New Technology File System)

    Zapis dyskowy ma się nijak do tego, co ślesz drutami USB i podobnymi.
    (w tych drutach nie ma ani NTFS, ani FAT, choć czasami płynie w nich
    informacja potrzebna do korzystania z dyskowych systemów plików)

    Zadaniem systemów operacyjnych jest poprawne interpretowanie zapisów
    dyskowych -- tabletowy Android potrafi pisać i czytać na FAT, zaś
    komputerowy Windows (NT i wyższy) potrafi pisać i czytać zarówno na
    FAT, jak i na NTFS, ale nawet gdyby FAT był dla niego systemem zapisu
    obcym, nie miałabyś problemu, gdyż nie łączysz dysków bezpośrednio ze
    sobą, ale łączysz je ze sobą za pośrednictwem systemów operacyjnych,
    które potrafią ze sobą porozumiewać się.

    Podobnie nie masz problemu z dostępem do stron WWW, choć niekoniecznie
    są one zapisane na dyskach serwerów w plikowych systemach, które potrafi
    obsłużyć Twój komputer czy Twój tablet -- Twoje urządzenia nie obsługują
    tych zapisów na tym poziomie, na którym ważny jest system plików.

    Nie możesz tabletem obsługiwać bezpośrednio partycji innych niż FAT,
    ale możesz przesyłać informację pomiędzy NTFS i FAT za pomocą systemów
    operacyjnych, czyli możesz połączyć tablet z komputerem -- za pomocą
    USB, WiFi, bądź BT.

    Do łączności via WiFi polecam tę aplikację:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.do
    mobile.ftpshare&hl=pl

    Jest to serwer FTP -- bardzo mały (u mnie zajmuje 24 kB
    na ,,dysku'' smartfonu) i lekki (nie obciąża procesora)
    a zarazem stabilny.

    Są aplikacje podobne, pozwalające ponoć także na łączenie tabletu
    czy smartfonu z komputerem poprzez 3G (a Ty chyba używasz Aero2)
    ale ich nie używałem.

    Tak możesz:

    [NTFS]<---system_operacyjny_Windows--->USB/WiFi/BT<-
    --system_operacyjny_Android--->[FAT]

    Android (rozumiejący zapis tylko na FAT) nie musi obsługiwać
    zapisu na NTFS, gdyż nie łączy się bezpośrednio z dyskiem
    komputera, ale łączy się z nim za pośrednictwem interfejsów
    (USB, WiFi bądź BT) oraz systemu operacyjnego komputera.

    Tak raczej ;) nie możesz:

    [NTFS]<---USB/WiFi/BT<---system_operacyjny_Android--
    ->[FAT]

    W szczególności raczej ;) nie odczytasz w tablecie karty pamięci
    zapisanej komputerem pracującym pod Windows i piszącym na NTFS,
    choć karta ta pasuje wymiarami :) i do tabletu z Androidem,
    i do komputera z Windows. Możesz natomiast tym komputerem
    (z Windows) zapisać kartę w systemie FAT, który będzie
    zrozumiały także dla tabletu. (tabletu, telewizora,
    odtwarzacza MP#, aparatu fotograficznego...)

    -=-

    Czy teraz już wszystko jasne?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2013-08-24 07:16:50
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote in <news:kv946o$r3i$1@speranza.aioe.org>
    > Jest to serwer FTP -- bardzo mały (u mnie zajmuje 24 kB
    > na ,,dysku'' smartfonu) i lekki (nie obciąża procesora)

    Widze, ze reprezentujesz zdrowe podejscie to transferu plikow z/do Androida
    przez siec :) Widzialem aplikacje, ktore wymagaly instalacje dedykowanego
    klienta na komputerze (chore!). Rowniez z serwerem HTTP prezentujacym na
    stronie WWW zarzadzarke plikami. Stare, dobre FTP jest jednak
    najwygodniejsze i najprostsze!

    Do tej pory wykorzystywalem aplikacje SwiFTP:
    http://code.google.com/p/swiftp

    > Są aplikacje podobne, pozwalające ponoć także na łączenie tabletu
    > czy smartfonu z komputerem poprzez 3G (a Ty chyba używasz Aero2)
    > ale ich nie używałem.

    Szkoda do tego instalowac dedykowana aplikacje. Manager plikow jest bardzo
    przydatny dla Androida. Np ASTRO czy ES File Explorer File Manager potrafia
    laczyc sie z chmurkami typu Dropbox, Google Drive, SkyDrive, Box.net czy
    tez serwerem FTP. Pozniej mozna z nich pobrac dane na komputer.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 27. Data: 2013-08-24 07:34:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-24 07:16, astro pisze:
> [...]
    > stronie WWW zarzadzarke plikami. Stare, dobre FTP jest jednak
    > najwygodniejsze i najprostsze!
    >
    > Do tej pory wykorzystywalem aplikacje SwiFTP:

    Się wetnę...
    a AndSMB (i udostępniony katalog pod Windą/Linuxem) - chodzi w obie
    strony...
    https://play.google.com/store/apps/details?id=lyseso
    ft.andsmb

    ... mnie by się nie chciało wyciągać i przekładać karty, a BT jest zbyt
    wolny.

    Jest jeszcze inna możliwość - z serwerem www na kompie (np. wamp -
    http://www.wampserver.com/en/ ), choć ja go zainstalowałem z innych
    potrzeb. Raczej tylko w jedną stronę, tj do pobierania z kompa na Anda,
    chyba, ze ktoś sobie to w php na tym serwerze wmontuje.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 28. Data: 2013-08-24 09:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 07:34:07 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Się wetnę...
    > a AndSMB (i udostępniony katalog pod Windą/Linuxem) - chodzi w obie
> [...]

    Ale jak rozumiec "w obie strony" ?

    Bo jak rozumiem - zasob jest na komputerze, a cala obsluga z Androida.
    A chcialoby sie odwrotnie - cala obsluga z wygodnego komputera.

    J.

  • 29. Data: 2013-08-24 09:23:14
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-24 09:19, J.F. pisze:

    ft.andsmb

    > Ale jak rozumiec "w obie strony" ?
    >
    > Bo jak rozumiem - zasob jest na komputerze, a cala obsluga z Androida.

    No tak... Serwerem jest Winda/Linux

    > A chcialoby sie odwrotnie - cala obsluga z wygodnego komputera.

    Jeśli tak, to nie ;)
    Tzn obsługa działa z Andka. Można kopiować do i od Andka. Nie próbowałem
    ustawiać serwera na Andku. Mignął mi jakiś AndFTP (serwer), ale nie
    działał i wywaliłem. Nie pamiętam szczegółów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2013-08-24 13:47:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "astro" kv9g9d$v3$...@m...internetia.pl

> [...]
    > klienta na komputerze (chore!). Rowniez z serwerem HTTP prezentujacym na
    > stronie WWW zarzadzarke plikami. Stare, dobre FTP jest jednak

    Sama nazwa mówi za siebie -- File Transfer Protocol.
    Do przesyłu plików takie coś powinno być najlepsze.

> [...]

    > laczyc sie z chmurkami typu Dropbox, Google Drive, SkyDrive, Box.net czy
    > tez serwerem FTP. Pozniej mozna z nich pobrac dane na komputer.

    Można, choć to droga okrężna, nie zaś bezpośrednia.
    Jeśli ktoś nie chce dzielić się tajnymi ;) informacjami
    z osobami trzecimi, choćby i automagami, raczej nie
    powinien korzystać z chmur.

    Są też inne programy zaopatrzone w podobne funkcje
    komunikacyjne -- przykładowo Foxit Mobile PDF

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fo
    xit.mobile.pdf.lite&hl=pl

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'