  • 21. Data: 2009-06-20 06:43:00
    Temat: Re: Tablet
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 16 Jun 2009 22:33:28 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    No tak, Wacomy generalnie górą - taki można wysnuć wniosek z Waszych
    opinii. O Pentagramy się pytałem dlatego, że wypuścił był on coś
    takiego jak Viruoso. Poszukałem sobie trochę opinii o tym czymś i
    opinie są przynajmniej neutralne lub umiarkowanie optymistyczne, co
    stoi w sprzeczności z opiniami o poprzednich wypustach tabletów made
    by Pentagram.

    Ale skoro się już pytam o coś innego niż mysz, to konkurencja
    dodatkowa - ktoś z was używa kota (trackballa)? Ma ktoś z Was jakieś
    praktyczne doświadczenie i może coś o używaniu kota w praktyce
    powiedzieć?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2009-06-20 11:43:17
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > opinie są przynajmniej neutralne lub umiarkowanie optymistyczne, co
    > stoi w sprzeczności z opiniami o poprzednich wypustach tabletów made

    Mialem kiedys do czynienia z Quadpenem i byl to moim zdaniem przyzwoity
    tablet, biorac pod uwage jego cene. Pentagram to przeciez tylko marka (te
    same urzadzenia gdzie indziej sprzedawane sa pod zupelnie inna nazwa) -
    nie kazdy zamowiony przez nich tablet musi byc kiepski, bo nie zawsze musi
    sie liczyc wylacznie cena.

    > Ale skoro się już pytam o coś innego niż mysz, to konkurencja
    > dodatkowa - ktoś z was używa kota (trackballa)?

    Ja uzywam trackpointa - dla mnie jest wygodniejszy, niz myszka, moze
    dlatego, ze korzystam z niego od wielu lat i nabralem odpowiednich nawykow
    (choc z myszki rowniez korzystam, z touch-padem tez mialem do czynienia
    przez dobre dwa lata...). Jako narzedzie do bezposredniej edycji i retuszu
    zdjecia sprawdza sie nieco gorzej, ale i tego mozna sie nauczyc.

    k,

  • 23. Data: 2009-06-20 12:09:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał
> [...]
    > dodatkowa - ktoś z was używa kota (trackballa)? Ma ktoś z Was jakieś
    > praktyczne doświadczenie i może coś o używaniu kota w praktyce

    Ja już od paru ładnych lat (z dziesięć) używam trackballa. Niedawno
    trackball miał wolne dwa lata gdy miałem tablet (Wacom Volito), używałem go
    praktycznie do wszystkiego. Zepsuł się i wrócił trackball.
    Dla mie to jest sterownik o idealnych parametrach - dokładność sterowania i
    zawsze na jednym miejscu.
    Od czasu do czasu korzystam z myszy i nie mogę pojąć jak ktoś może używać
    tego do precyzyjniejszych prac ; ) Ale wiem, że "myszkowcy" mają przeciwne
    zdanie : )
    Niemniej muszę używać myszy bo nic mnie tak nie drażni jak touchpad i
    czerwony cycek w IBMie ; )

    Indywidualne własciwości.
    - zdecydowanie precyzyjniejsze są trackballe, w których steruje się kulką
    palcem wskazującym. Miałem wersję z kulą pod kciukiem i to było
    nieporozumienie. Myslę, że to jest czynnik uniwersalny, większość ludzi ma
    palec wskazujący chyba jednak o wiele bardziej precyzyjny niż kciuk.
    - najwygodniejsze są maksymalnie płaskie trackballe. Mój obecny TrackMan
    (radiowy, optyczny Logitech) jest dosyć wysoki i minęlo sporo czasu zanim
    się przyzwyczaiłem po przewodowym płaszczaku.

    Z moich doświadczeń wynika tez inna prawidłowość - tylko Logitech. Starczają
    na dobrych kilka lat, są bardzo precyzyjne i lekko chodzą - to istotne bo
    parę godzin pracy ze sterownikiem, z którym trzeba się siłowac może załatwić
    rękę na amen.

    adam

  • 24. Data: 2009-06-20 14:35:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Niemniej muszę używać myszy bo nic mnie tak nie drażni jak touchpad i
    > czerwony cycek w IBMie ; )

    Zglaszam zdanie diametralnie odmienne ;)

    > Z moich doświadczeń wynika tez inna prawidłowość - tylko Logitech. Starczają
    > na dobrych kilka lat, są bardzo precyzyjne i lekko chodzą -

    Tu musze zgodzic sie w zupelnosci. Mnie nie stac na tandete. Lepiej
    kupic, o ile to tylko mozliwe, drozsze, lepsze i trwalsze rozwiazanie
    a potem bezproblemowo eksploatowac go kilka lat.

    Dygresja: klawiatura w W700 to juz taniocha Lenovo, niestety. W porownaniu
    z IBM-owska z T42p to jest tragedia. Obrobka grafiki, OK - jest wydajny,
    ale T42p zostaje w dalszym ciagu jako maszyna do pisania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2009-06-20 15:43:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jacek_P" napisał
    > Niemniej muszę używać myszy bo nic mnie tak nie drażni jak touchpad i
    > czerwony cycek w IBMie ; )

    Zglaszam zdanie diametralnie odmienne ;)

    : ))))
    Od póltora roku nie jestem w stanie tego obsługiwać - a czasami musze na
    wyjeździe zrobić jakiś szkic techniczny w wektorze i wtedy przeklinaniu nie
    ma końca ; )))) Wreszcie kupiłem jakąś mysz za dwie dychy i mam spokoj ; )

> [...]

    kupic, o ile to tylko mozliwe, drozsze, lepsze i trwalsze rozwiazanie
    a potem bezproblemowo eksploatowac go kilka lat.

    Miałem krótko A4Tech - bardzo fajnie skonstruowany, wygodny, tyle, że zepsuł
    się po pół roku.
    Logitech na kablu, z napędem przez rolki padł chyba po czterech latach. I
    tak pod koniec żywota reanimowałem go obracając te kulki, na których
    opierała się kulka. W końcu się też wytarły i to był zgon.

    Dygresja: klawiatura w W700 to juz taniocha Lenovo, niestety. W porownaniu
    z IBM-owska z T42p to jest tragedia. Obrobka grafiki, OK - jest wydajny,
    ale T42p zostaje w dalszym ciagu jako maszyna do pisania.

    Ja mam T41 - fakt klawiatura jest bdb. Ale touchpad i cycek... grzebałem w
    ustawieniach, zmieniałem różne parametry i nadal mi nie pasuje.

    A masz może porownanie do T60, T61 ? Jak tam sprawdza się klawiatura ?

    adam

  • 26. Data: 2009-06-20 20:32:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > A masz może porownanie do T60, T61 ? Jak tam sprawdza się klawiatura ?

    T42p - bez zarzutu.
    T43p - bez zarzutu, aczkolwiek dali w tylek przy dyskach tym cholernym mostkiem
    SATA/ATAPI.
    T60 - niestety lenovovska, praca nie jest plynna, wyczuwa sie przycinanie klawiszy.
    x61t - z logiem IBM-a bez zarzutu, warianty podpisane juz wylacznie przez
    Lenovo, jak w W700, czyli do dupy.

    Obejrzalem sobie klawisze, o ile tylko sie dalo bez wydlubywania.
    W wariancie ibmowskim sa to klawisze osadzone na czyms, co wyglada,
    jak sprezynujacy gumowy grzybek z wyraznym przeskokiem dwupolozeniowym.
    W wariancie Lenovo sa jakies takie plastikowe pantografy, ktore uginaja
    sie pod naciskiem. No i niestety te pantografy nie pracuja plynnie,
    maja zaciecia i to wplywa znaczaco na dyskomfort pracy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 27. Data: 2009-06-20 23:44:24
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jacek_P" napisał
> [...]

    sie pod naciskiem. No i niestety te pantografy nie pracuja plynnie,
    maja zaciecia i to wplywa znaczaco na dyskomfort pracy.
    -----------------------------------

    Dzięki, tego się cholera spodziewałem.

    adam

  • 28. Data: 2009-06-28 19:42:51
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    <r...@o...pl> wrote:

    >Jeżeli potrzebuję tabletu do tego, aby korygować zdjęcia w Corelu i,
    >ewentualnie, jako myszy to czy oprócz Wacomowskich bambusów warto
    >patrzeć w Pentagramy? I jakie znaczenie ma wielkość (czytaj: czy warto
    >bić się o coś więcej niż A6)? A ha, nie mam doświadczenia z tymi
    >zabawkami.
    No, przemyślna zabawka to jednak jest ;)