    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TVP2 Lis-Nowak
    Date: Wed, 16 Jan 2013 10:26:08 +0100

    W dniu 2013-01-16 01:12, scobowski pisze:
    > Psiocz sobie, ale uważam, że instytucja kradnąca 50% zarobków KAŻDEGO pracującego
    na etacie obywatela (i znaczny % przychodów tych zaradniejszych) nie ma prawa
    istnieć, jeśli te pieniądze znikają w czarnej dupie :)
    > Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać sobie
    komercyjne ubezpieczenie, dzięki któremu będzie mógł skorzystać z uśmiechniętego i
    KOMPETENTNEGO lekarza, a na starość będzie miał z czego żyć :)
    > Na dzień dzisiejszy - takie usługi/ubezpieczenia są 5-10x tańsze, niż zus ;)

    A co ma ZUS do ubezpieczenia zdrowotnego?

    BTW pokaż mi jedno komercyjne, które obejmie wszelkie operacje ratujące życie,
    przeszczepy,
    długotrwałe hospitalizacje, nowotwory, chemię, dializy itd. I obejmie całą rodzinę.
    I będzie 10x tańsze od składki na NFZ przeciętnego Kowalskiego.

    Bo wiesz, ja mam takie prywatne ubezpieczenie. W "wiodącej" polskiej firmie. Czysto,
    przyjemnie,
    umawiasz się na godzinkę, kolejka minimalna. Bardzo fajne, jeśli chodzi o zwolnienie
    na katar.
    Ale już dostać się do _dobrego_ ginekologa, to ciężko. Do dobrego pediatry też. Bo z
    reguły
    ci lepsi, oblegani, to są tam tylko gościnnie, np. raz na tydzień, a główny cel ich
    obecności polega na tym, że znane nazwisko widnieje na liście "naszych specjalistów".
    Ci, co siedzą tam na stałe, to często młodzi bez doświadczenia, co robią za grosze,
    oraz osoby o słabej opinii. W rezultacie, mimo tego całego pakietu, i tak wiele
    wizyt robimy w państwowej przychodni (zupelnie niezłej, mimo że zamiast marmurów
    jest tylko linoleum), albo zupełnie prywatnie.