  • Data: 2013-01-16 11:42:22
    Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >I źle wybierała na wyborach.
    >Inwestycja jak każda inna - nie udała się, więc kasy nie ma.
    >To że ktoś był głupi i zmarnował swoją kasę - to już jego problem.
    >Za czasy PRL budżet powinien emerytury wypłacić, ale już za
    >późniejsze - w życiu.

    Problem w tym ze w pozniejszych latach to ZUS wyplacal emerytom z PRL.
    Ale pracownik skladke placil.
    Oczywiscie mozna by nakazac aby ZUS jego skladki gromadzil na osobnych
    kontach, a starym emerytom placic z budzetu ... czyli pracownik
    musialby tak naprawde dwie skladki placic :-)

    Dodaj to tego zerowe doswiadczenie ZUS w inwestowaniu ... wiec moze
    lepiej zeby on zadnych pieniedzy nie gromadzil.
    No i proces masz ciagly - ktos przepracowal 30 lat w komunie i 10 za
    nowego ustroju, to jak mu placic ?
    I dodaj do tego IIws - przyszedl rok 45, emeryci byli, a odlozonego
    przez nich kapitalu juz nie..
    I dodaj przewidywane srednie zarobki w przyszlosci.

    Taki ZUS to nieglupi pomysl, o ile dobrze prowadzony :-)

    J.