  • 41. Data: 2011-04-05 23:38:26
    Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Jeżeli przeciętny silnik kosztuje kilkadziesiąt k PLN to czemu taki
    > silnik nie miałby kosztować ponad 100. Swoją drogą jestem ciekawe ile
    > kosztuje fabrycznie nowy silnik w USiA bo coś mam takie wrażenie, ze to
    > nie jest tak duża wartość nowego samochodu.

    Ale o to właśnie chodzi, że te ceny silników są wzięte z sufitu. I tych
    za kilkadziesiąt i tego za 100.

  • 42. Data: 2011-04-05 23:41:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-05 23:33, Grejon pisze:

    > Niedawno opisywał, że mu spier... wymianę paska rozrządu.

    Ustawiając rozrząd też można oczywiście takich cudów narobić :)

  • 43. Data: 2011-04-05 23:57:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-04 22:10, megrims pisze:
    > Właśnie oglądam TNV Turbo i zapodają, że facet ma 2 letnie
    > auto A3 2.0TDI, przejechał 100 kkm. Poszła mu pompa oleju
    > motoryna się zatarła i zaproponowali mu naprawę za 40
    > kPLN. Czy to nie jakieś jajca? Przecież wiadomo od zawsze,
    > że obecnie nie opłaca się naprawiać takich silników.

    Też takie ASO-we gadanie.

    W ASO często tego typu naprawy kosztują pierdyliardy z powodu
    konstrukcji cennika.
    Pewnie w ogóle nie ma tam takiej części zamiennej jak silnik jako taki,
    a kupić sobie trzeba wszystko po kolei.
    A jak się w takim ich cenniku zaznaczy wszystkie elementy silnika z
    osobna, każdy za kupę pieniędzy, to faktycznie wyjdzie jakaś
    astronomiczna kwota.

    Jak by chcieć w ASO kupić cały samochód wg. cennika części zamiennych,
    to pewnie kosztowałby 3-4x więcej niż nowy, złożony w fabryce.

    > Z czego oni robią sensacje. Poszukać na allegro motoryny,
    > wymienić i wszystko na ten temat.

    Pierwsza sprawa, to oddać silnik do kogoś kto zajmuje się remontami
    silników. W ASO pewnie nigdy w życiu czegoś takiego nie robili z powodu
    który sam podałeś wyżej.
    Natomiast silnik trzeba po prostu rozebrać, ocenić co zostało uszkodzone
    i naprawić te elementy.
    Mała szansa żeby zniszczeniu uległo wszystko co jest w silniku.

    > Inna sprawa, że nie wierzę, że facet nie czuł, że coś jest
    > nie tak. Że silnik głośniej chodzi, że puka itp.

    Jak mi się silnik zatarł to nie było żadnych takich objawów.
    Po prostu nagle stracił moc i zgasł. Zimny odpalał ponownie i po kilku
    minutach gasł - zatarło się łożysko wałka rozrządu.

  • 44. Data: 2011-04-06 00:16:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Apr 2011 23:57:12 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >Też takie ASO-we gadanie.
    >W ASO często tego typu naprawy kosztują pierdyliardy z powodu
    >konstrukcji cennika.
    >Pewnie w ogóle nie ma tam takiej części zamiennej jak silnik jako taki,

    Jest, ale kosztuje tyle ze szkoda gadac.

    >Pierwsza sprawa, to oddać silnik do kogoś kto zajmuje się remontami
    >silników. W ASO pewnie nigdy w życiu czegoś takiego nie robili z powodu
    >który sam podałeś wyżej.

    Mogli robic .. jak sie zatarl na gwarancji.
    Natomiast jesli to w miare nowy model, to i ten fachowiec sie moze
    rozbic o dostepnosc czesci.

    >Natomiast silnik trzeba po prostu rozebrać, ocenić co zostało uszkodzone
    >i naprawić te elementy.
    >Mała szansa żeby zniszczeniu uległo wszystko co jest w silniku.

    przy braku oleju ?
    No ale teraz osprzet kosztuje chyba wiecej niz silnik wlasciwy :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-04-06 02:28:35
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-05 23:41, Tomasz Pyra pisze:

    > Ustawiając rozrząd też można oczywiście takich cudów narobić :)

    OIDP założyli mu złą pompę chłodzącą i się pewnie z czasem rozstroił.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 46. Data: 2011-04-06 08:37:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale Renault ponoc nauczyl sie dbac o klienta i pozniej partycypowal w
    > kosztach/dawal znizke nawet po gwarancji.

    Ciekawe, nigdy mi nic takiego nie zaproponowali.
    No chyba że cena za ten sam badziewny Sagem wynosząca dwa razy tyle co
    porządne Beru, to była promocja, tylko ja się nie poznałem. ;-)

  • 47. Data: 2011-04-06 08:39:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ustawiając rozrząd też można oczywiście takich cudów narobić :)

    Oj tak, jak ostatnio fachowcy ustawili zawory w skuterku mojego syna, to był
    przekonany że mu piździka podmienili.
    Jechał połowę tego co wcześniej, palił dwa razy tyle i do tego stukał jak
    wściekły.

  • 48. Data: 2011-04-06 08:41:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > Jeżeli przeciętny silnik kosztuje kilkadziesiąt k PLN to czemu taki silnik
    > nie miałby kosztować ponad 100.

    Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy zobaczyć
    ile kosztuje normalny Lancer.

  • 49. Data: 2011-04-06 11:29:24
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ciekawe, nigdy mi nic takiego nie zaproponowali.
    > No chyba że cena za ten sam badziewny Sagem wynosząca dwa razy tyle co
    > porządne Beru, to była promocja, tylko ja się nie poznałem. ;-)

    braciakowi w corsie jak po raz n-ty zdechla ta sama rzecz (albo maglownica
    ktora wycenili na 3-6kpln albo decha rozdzielcza ktora mu gasla znaniecka)
    to jak wysmarowal pismo do centrali to po tym liscie aso partycypowalo w
    kosztach w jakims tam znacznym stopniu - 50 czy 70 %

  • 50. Data: 2011-04-06 16:09:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > mu gasla znaniecka) to jak wysmarowal pismo do centrali to po tym
    > liscie aso partycypowalo w kosztach w jakims tam znacznym

    przy czym nawet przy 70% obnizki to byc moze na tym nadal sporo
    zarabiali :-)

    J.