-
31. Data: 2011-04-05 21:56:02
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: to <t...@a...xyz>
begin Wojtek
> Kiedy? jak w zasranym np. polonezie zapali?a
> sie kontrolka i wskaOEnik pokaza? brak ci?nienia to ludzie potrafili
> reagowaae, dzi? myl? p?yn spryskiwaczy z olejem a kolor czerwony z
> ?ó?tym. za du?o tego!. Najlepiej jak by silnik gas? i po sprawie...
U mnie w aucie o ciśnieniu oleju mówi jedynie mała czerwona kontrolka,
która w słońcu jest słabo widoczna, a po za tym zasłania ją wieniec
kierownicy. Szansa na to, że w krytycznej sytuacji ktokolwiek by ją
zauważył jest bliska zeru. Zastanawiam się, czy specjalnie tak to
zrobili. ;-)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
32. Data: 2011-04-05 21:58:35
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: to <t...@a...xyz>
begin Kuba \(aka cita\)
> ale rozumiesz, ze silnik padł całkowicie 500km po utracie gwarancji...
> To nie był samochód z niewadomo jakim przebiegiem sprowadzony na
> podstawie sfałszowanych dokumentów za kilka groszy euro przez Pana
> Kazia, a zakup w salonie za duże pieniądze powinien do czegoś
> zobowiązywać importera ...
No, ale co z tego, że 500 km po? Zawsze musi być jakaś granica. A co byś
powiedział, gdyby padł Ci silnik 500 km przed końcem gwarancji i gwarant
by Ci powiedział, że nie naprawi bo gwarancji już prawie nie ma? ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
33. Data: 2011-04-05 22:00:11
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: to <t...@a...xyz>
begin Rychu
> Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na ~27
> litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
> DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej. Po
> przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym". W
> ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy, że spalanie
> spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad 25% wzrost
> efektywności silnika.
A nie wymieniłeś przy okazji jakiegoś czujnika, w stylu przepływki,
lambdy czy czegoś takiego?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
34. Data: 2011-04-05 23:06:55
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: R2r <b...@m...net.pl>
W dniu 2011-04-05 08:56, Grejon pisze:
> W dniu 2011-04-05 08:35, Wojtek pisze:
>> Najlepiej jak by silnik gasł i po sprawie...
>
> Wróć tutaj, jak ci się silnik podczas wyprzedzania zgaśnie.
>
Jestem! :-)
Co prawda nie zgasł, ale przełączył się w tryb awaryjny podczas
wyprzedzania ciągnika siodłowego z naczepą, tak gdzieś na wysokości
tylnej osi ciągnika. Driver ciężarówki patrzył się zdziwiony dlaczego
przestaliśmy (kierowca i ja) przyspieszać a wręcz zaczęliśmy zwalniać
skoro miejsce do wyprzedzania się kończyło...
W każdym razie wrażenie "niezapominalne". ;-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
35. Data: 2011-04-05 23:16:51
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: R2r <b...@m...net.pl>
W dniu 2011-04-05 08:37, Kuba (aka cita) pisze:
> ale rozumiesz, ze silnik padł całkowicie 500km po utracie gwarancji...
> To nie był samochód z niewadomo jakim przebiegiem sprowadzony na
> podstawie sfałszowanych dokumentów za kilka groszy euro przez Pana
> Kazia, a zakup w salonie za duże pieniądze powinien do czegoś
> zobowiązywać importera ...
>
No niby tak, ale jak komuś ukradną auto dzień (czy choćby godzinę) po
wygaśnięciu polisy, (jeśli oczywiście wcześniej nowej nie zawarł) to...
kicha.
Sam doświadczyłem padu pierwszej cewki zapłonowej w Meganie tydzień po
upływie gwarancji i - chciał, nie chciał - musiałem płacić za naprawę z
własnej kieszeni. Gdyby awaria nastąpiła dwa tygodnie wcześniej nie
byłoby problemu. Ale cóż... pech. Auto też było prosto z salonu.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
36. Data: 2011-04-05 23:26:15
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 05 Apr 2011 23:16:51 +0200, R2r wrote:
>Sam doświadczyłem padu pierwszej cewki zapłonowej w Meganie tydzień po
>upływie gwarancji i - chciał, nie chciał - musiałem płacić za naprawę z
>własnej kieszeni. Gdyby awaria nastąpiła dwa tygodnie wcześniej nie
>byłoby problemu. Ale cóż... pech. Auto też było prosto z salonu.
Ale Renault ponoc nauczyl sie dbac o klienta i pozniej partycypowal w
kosztach/dawal znizke nawet po gwarancji.
Co prawda jak znam ceny ASO to nadal dobrze na tym zarabiali :-)
J.
-
37. Data: 2011-04-05 23:29:55
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-04-05 09:11, Rychu pisze:
> Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na
> ~27 litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
> DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
> Po przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
> W ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy,
> że spalanie spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
> 25% wzrost efektywności silnika.
To co piszesz może oznaczać że wcześniej jeden cylinder zamiast napędzać
silnik, to jedynie przepompowywał paliwo z dolotu do wydechu.
-
38. Data: 2011-04-05 23:33:12
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-04-05 23:29, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-04-05 09:11, Rychu pisze:
>
>> Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na
>> ~27 litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
>> DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
>> Po przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
>> W ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy,
>> że spalanie spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
>> 25% wzrost efektywności silnika.
>
> To co piszesz może oznaczać że wcześniej jeden cylinder zamiast napędzać
> silnik, to jedynie przepompowywał paliwo z dolotu do wydechu.
Niedawno opisywał, że mu spier... wymianę paska rozrządu.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
39. Data: 2011-04-05 23:35:16
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: "kml" <f...@g...lp>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4d9b7343$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
> begin kml
>
>> Tutaj to akurat nie widzę niczego złego po stronie ASO.
>
> To, że na gwarancji mu tego nie zrobili, to nie dziwne, ale cena za
> silnik mogłaby być trochę bardziej sensowna...
Jeżeli przeciętny silnik kosztuje kilkadziesiąt k PLN to czemu taki silnik
nie miałby kosztować ponad 100. Swoją drogą jestem ciekawe ile kosztuje
fabrycznie nowy silnik w USiA bo coś mam takie wrażenie, ze to nie jest tak
duża wartość nowego samochodu.
--
pozdrawiam
kml
-
40. Data: 2011-04-05 23:37:28
Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
Od: "kml" <f...@g...lp>
Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
news:4d9b8473$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
> Co prawda nie zgasł, ale przełączył się w tryb awaryjny podczas
> wyprzedzania ciągnika siodłowego z naczepą, tak gdzieś na wysokości tylnej
> osi ciągnika. Driver ciężarówki patrzył się zdziwiony dlaczego
> przestaliśmy (kierowca i ja) przyspieszać a wręcz zaczęliśmy zwalniać
> skoro miejsce do wyprzedzania się kończyło...
> W każdym razie wrażenie "niezapominalne". ;-)
Mój znajomy miał super zajebistego passata tdi i ten parch też tak zaczął
robić - odcinał moc powyżej 3k rpm. Już po trzecim razie kolo wypracował
odruch resetu samochodu poprzez odłączenie zapłonu. Naprawdę nie polecam
takich eksperymentów.
--
pozdrawiam
kml