  • 51. Data: 2011-04-06 19:56:15
    Temat: Re: [TVN Turbo] naprawa główna silnika
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy
    > zobaczyć ile kosztuje normalny Lancer.

    Po pierwsze EVO różni się nie tylko silnikiem, po drugie silnik to nie
    tylko longblock ale także osprzęt, który się chyba tutaj nie popsuł. Nie
    sądzę, żeby realny koszt produkcji longblocka z EVO był jakiś koszmarnie
    wyższy niż wersji wolnossącej.

  • 52. Data: 2011-04-06 19:59:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Mój znajomy miał super zajebistego passata tdi i ten parch też tak
    > zaczął robić - odcinał moc powyżej 3k rpm. Już po trzecim razie kolo
    > wypracował odruch resetu samochodu poprzez odłączenie zapłonu. Naprawdę
    > nie polecam takich eksperymentów.

    Ja kiedyś miałem tak, ze zmienne fazy mi się czasem przełączały, a czasem
    nie i nigdy nie było wiadomo ile będzie mocy przy wyprzedzaniu. Wrażenia
    również niezapomniane. ;)

  • 53. Data: 2011-04-06 20:01:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Jak by chcieć w ASO kupić cały samochód wg. cennika części zamiennych,
    > to pewnie kosztowałby 3-4x więcej niż nowy, złożony w fabryce.

    Tak dokładnie jest, cena zwykłego Golfa wychodzi w ten sposób w okolicach
    200 tys. ;)

  • 54. Data: 2011-04-06 20:02:32
    Od: "kml" <f...@g...lp>

> [...]
    > nie i nigdy nie było wiadomo ile będzie mocy przy wyprzedzaniu. Wrażenia

    Wtedy było o tyle dobrze, że ten "urok VW" pokazał się w mieście a nie na
    trasie bo nie wiem co by było ;/

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 55. Data: 2011-04-06 20:07:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Wtedy było o tyle dobrze, że ten "urok VW" pokazał się w mieście a nie
    > na trasie bo nie wiem co by było ;/

    Znany mi jest tez przypadek audi a6, w którym w przypadkowych momentach
    po prostu gasł silnik. Okazało się, że winny był jakiś czujnik w baku.
    Auto "myślało", że już nie ma paliwa, więc się wyłączało i tyle.

  • 56. Data: 2011-04-06 20:58:12
    Od: "kml" <f...@g...lp>

> [...]
    > po prostu gasł silnik. Okazało się, że winny był jakiś czujnik w baku.
    > Auto "myślało", że już nie ma paliwa, więc się wyłączało i tyle.

    Elektronika jest fajna. Bardzo fajna. Niedługi w trumnie będzie czujnik
    otwarcia wieka :>

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 57. Data: 2011-04-06 21:02:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 6 Apr 2011 08:41:36 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    > Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy zobaczyć
    > ile kosztuje normalny Lancer.

    Nie robaszku. Drogi w Lancerniku to może być napęd.

    r.
    _____________

  • 58. Data: 2011-04-06 22:04:33
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 20:58:12 +0200, kml na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Niedługi w trumnie będzie czujnik otwarcia wieka :>

    Patent sprzed 28 lat : http://www.freepatentsonline.com/4367461.html

    "Zrób coś, a zdobędziesz siłę. Ralph Waldo Emerson"

  • 59. Data: 2011-04-07 03:40:20
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-06 20:01, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    > Tak dokładnie jest, cena zwykłego Golfa wychodzi w ten sposób w okolicach
    > 200 tys. ;)

    Mam pomysł. Zrobić wycenę nowego samochodu bez silnika, osprzętu do
    niego, bez skrzyni biegów, wiązek elektrycznych, komputerów, sterowników
    i całej tej elektroniki. To wszystko można kupić na rynku wtórnym za
    grosze. Kto idzie na ochotnika do salonu o wycenę tych wszystkich
    części? Z taką wyceną trzeba podejść do sprzedawcy nowych samochodów i
    powiedzieć, że się chce kupić nowe auto bez tych wszystkich części, za
    kwotę pomniejszoną o ich wycenę tych części.

    Kto idzie na ochotnika?

  • 60. Data: 2011-04-07 08:33:36
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-04-06 21:02, Robert Rędziak pisze:

    > Nie robaszku. Drogi w Lancerniku to może być napęd.

    Właśnie to samo chciałem napisać na przykładzie BMW serii 1 (i innych).
    Między wersjami 20i, a 30i jest zdecydowanie więcej różnic niż tylko
    silnik. Układ kierowniczy jest inny, hamulcowy, napędowy, inne systemy
    kontroli trakcji. Tak jak w tym EVO, przecież po za wyglądem, to
    praktycznie inny samochód.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)