  • 81. Data: 2010-05-06 08:44:26
    Temat: Re: TVN Turbo "Pirat"
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hrtn0o$roh$1@news.onet.pl...

    > WOW! gdzie?

    Przepraszam - mógłbyś jakoś konkretnie przedstawić swój pogląd na sytuację?
    W TVN Turbo w tym konkretnym przypadku mieli rację, czy nie? można zacząć
    wyprzedzanie mając przerywaną linię po swojej stronie, czy nie można?

    Jurand.

  • 82. Data: 2010-05-06 08:48:01
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > No mam wątpliwości, coraz bardziej je potwierdzasz -- niejaki Jurand nie
    > chce brać odpowiedzialności za swoje słowa. Czy zapłacił, komu i za co...

    Ja już napisałem, jaka jest moja interpretacja tego. Ty sobie możesz
    interpretować to jak chcesz - weryfikacji swojej interpretacji dokonać
    możesz u odpowiednich osób. Ale skoro nie wierzysz nikomu innemu, tylko
    sobie...
    A jeśli mi odpowiednio zapłacisz - napiszę za Ciebie odwołanie do sądu w
    sytuacji, gdy otrzymasz mandat za takie zachowanie, jakie prezentowali
    kierowcy w "Piracie".

    Jurand.

  • 83. Data: 2010-05-06 08:50:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Aż do kalendarza spojrzałem, czy może dzisiaj 1 kwietnia jest :) - no ale
    > nie - znaczy nie żartujesz? :)

    Nie żartuję - po prostu umiem dokładnie co do słowa interpretować przepisy.
    Przepisy KD mają to do siebie, że MUSISZ je stosować DOKŁADNIE słowo po
    słowie i nie dodawać nic od siebie, ani też nic nie ujmować. Na razie Tobie
    tej umiejętności, jak widać, brakuje. Zacytowałem Ci przepisy dokładnie tak,
    jakie jest ich brzmienie, a Ty dalej udajesz, że tam nic takiego nie jest
    napisane.

    Jurand.

  • 84. Data: 2010-05-06 08:55:11
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Dnia 2010-05-06 07:40, *mcgregor* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Nieprawda - nie ma mowy tylko wtedy jak wracasz na pas przy linii
    > przerywanej.

    Mylisz się. To jest właśnie nadinterpretowywanie przepisów.

    Masz manewr wyprzedzania. Na drodze linia przerywana. PRzekraczasz ją,
    zmieniając pas. Łamiesz jakiś przepis? Odpowiedz - TAK/NIE. To jest naprawdę
    proste pytanie.

    Jedziesz pasem LEWYM, wyprzedzasz pojazd, linia przechodzi w podwójną,
    jednostronnie przerywaną, przerywana jest po stronie lewego pasa. Dokładnie
    przypadek przez Ciebie opisywany. Zmieniasz pas z lewego na prawy - czyli
    zaczynasz zmianę od strony linii jednostronnie przerywanej. Łamiesz przepis,
    czy nie? Jeśli łamiesz - to który?

    Postaraj się, zacytuj dokładnie przepis z KD, który złamie taki kierowca.

    Będziesz miał z tym lekki problem, bo zmiana pasa to jest zmiana pasa -
    nikogo nie interesuje (chyba, że są stosowne ku temu wyjątki), w którą
    stronę zmiana pasa się odbywa.

    Jurand.

  • 85. Data: 2010-05-06 08:55:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mcgregor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Podsumowując wszystkie wasze wypowiedzi chcę uściślić, że wyprzedzanie
    > rozpoczęto na linii przerywanej, a powrót na pas ruchu był na linii
    > jednostronnie przekraczalnej.

    Przekraczalnej we właściwym kierunku?
    Czyli przerywana była od strony prawej, a od lewej ciągła?

    No to faktycznie gadaliśmy o innej sytuacji - ta jest totalnie
    bezdyskusyjna.

  • 86. Data: 2010-05-06 09:13:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-05-06 08:55, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> [...]

    > Będziesz miał z tym lekki problem, bo zmiana pasa to jest zmiana pasa -
    > nikogo nie interesuje (chyba, że są stosowne ku temu wyjątki), w którą

    Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem tak na szybko jeden przykład na
    to że się mylę:
    http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200706
    28/KOSZALIN/70627046
    Trochę burzy to mój światopogląd :), no ale takie jest życie. Poszukam
    jeszcze, może znajdę coś na poparcie mojej interpretacji :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 87. Data: 2010-05-06 09:18:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-05-06 08:44, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > sytuację? W TVN Turbo w tym konkretnym przypadku mieli rację, czy nie?
    > można zacząć wyprzedzanie mając przerywaną linię po swojej stronie, czy

    Wybacz, ale nigdzie tak nie napisałem, a nawet chyba i przy wyjątkowo
    złej woli nie dało by się niczego co napisałem naciągnąć do tego co
    napisałeś w pierwszym akapicie cytatu.

  • 88. Data: 2010-05-06 09:35:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem tak na szybko jeden przykład na to
> [...]

    Ręcę opadają.
    Nie tylko jakiś głąb z lizakiem nie zna przepisów, ale jego przełożeni
    również.
    Mimo że sąd wydał wyrok, to oni i tak uważają że wiedzą lepiej.

  • 89. Data: 2010-05-06 09:39:50
    Od: "mcgregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:hrtp57$3lf$1@news.onet.pl...

    > Przekraczalnej we właściwym kierunku?
    > Czyli przerywana była od strony prawej, a od lewej ciągła?
    >
    > No to faktycznie gadaliśmy o innej sytuacji - ta jest totalnie
    > bezdyskusyjna.
    Powrót od strony linii przerywanej (przerywana po lewej, ciągła po prawej)
    to przypadek z kodeksu "Linia jednostronnie przekraczalna oznacza zakaz
    przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią,
    (..)". Natomiast powrót od strony linii ciągłej (ciągła po lewej, przerywana
    po prawej) to wyjątek z kodeksu "...z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na

  • 90. Data: 2010-05-06 09:54:00
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > woli nie dało by się niczego co napisałem naciągnąć do tego co napisałeś w

    Nie wiem... albo ja jestem debilem, albo Ty zupełnie nie pamiętasz tego, co
    piszesz.

    Post źródłowy:

    "[..] fakt przyjęcia mandatów przez 2 kierowców (chyba w okolicach Kartuz)
    za przejazd przez linię jednostronnie
    przekraczalną po skończeniu wyprzedzania [...] Moim zdaniem nie było w tym
    przypadku
    podstawy do wypisania mandatu."

    Twój bełkot, którego nie rozumiem:

    "No to polecam odmówić przy najbliższej okazji, ale pod warunkiem, że nie
    przeczytasz ze zrozumieniem tego: "z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu
    na położony *przy* *linii* *przerywanej* pas ruchu zajmowany przed
    wyprzedzaniem"

    Wybacz - ale wszystko w tej wypowiedzi na to wskazuje, że zgadzasz się z
    Policjantami, którzy nałożyli mandat. Mylę się?

    Jurand.