  • 21. Data: 2010-05-05 11:51:08
    Temat: Re: TVN Turbo "Pirat"
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > Ale czy to oznacza, ze jesli zaczalem wyprzedzac na jednostronnie
    > przekraczalnej linii z przerywana od mojej strony, to potem mam
    > jechac np. 2km lewym pasem bo moj "powrotny pas" bedzie przy linii
    > ciaglej?

    Twój powrotny pas jest przy linii przerywanej - skoro wyprzedzasz gdy
    przerywana była "od Twojej strony".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 22. Data: 2010-05-05 11:55:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Feniks" <F...@n...ma.maila> writes:

    > Gdzie tam masz coś zabronione od strony linii przerywanej ?
    > "od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią"

    Totez nie ja stawialem teze, ze od przerywanej nie wolno.

    MJ

  • 23. Data: 2010-05-05 12:00:03
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spammtrapp wrote:

    > To oznacza ze nie możesz wyprzedzać gdyby tak sie miało stać. Ot co.

    Dyskusyjne imho.
    Z brzmienia przepisu mozna by wnioskowac że:
    Mamy jednostronnie przekraczalną, przy czym przerywana jest przy naszym
    pasie. Możmy wyprzedzac i wyprzedzamy.

    W czasie manewru wyprzedzania wjeżdżamy na odcinek gdzie linia się
    zmienia na odwrotną, czyli jednostronnie przekraczalną, ale przerywana
    jest teraz od strony przeciwnego pasa. z tym że akurat jestesmy na tym
    przeciwnym pasie, jadąc pod prąd, bo wyprzedzamy.

    Chcemy wrócić na swój pas... przepis zabrania przekraczania tej
    jedstronnie przekraczalnej linii (linii traktowanej jako całość, obydwa
    elementy, ciągła i przerywana), ale zabrania przekraczania od strony
    ciągłej. A my jesteśmy od strony przerywanej.

    Wracamy sobie na swój pas...

    Dynks o zakazie przekraczania i najeżdżania, z wyłączeniem "powrotu na
    swój pas" służy jedynie temu żeby móc w ogóle wrócić na swój pas gdy
    taka linia się nie zmienia, tzn. jeśli z manewrem się mieścimy na
    odcinku gdzie linia jest jednostronnie przekraczalna z przerywaną od
    naszego "pierwotnego pasa".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 24. Data: 2010-05-05 12:01:07
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    > policmajstra, że "przepisów Pan nie zna ..." i tekst narratora że "
    > niektórzy uczą się przepisów dopiero od drogówki".

    Generalnie ten narrator jest mądrzejszy od buddy wkur#$* mnie niesamowicie.

  • 25. Data: 2010-05-05 12:13:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dyskusyjne imho.

    Nie.
    Dokładnie do tego służy jednostronnie przerywana - masz skończyć manewr
    zanim się skończy.
    Identycznie jest z podwójną ciągłą - też przed jej początkiem masz obowiązek
    zakończyć wyprzedzanie.

  • 26. Data: 2010-05-05 12:17:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > manewr zanim się skończy. Identycznie jest z podwójną ciągłą - też
    > przed jej początkiem masz obowiązek zakończyć wyprzedzanie.

    Ja to wiem.

    Ale wprost z tego przepisu to imho nie wynika.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 27. Data: 2010-05-05 12:20:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja to wiem.
    >
    > Ale wprost z tego przepisu to imho nie wynika.

    Wynika.
    Chyba że nie jesteś w stanie go zrozumieć (fakt - za prosto toto napisane
    nie jest, typowy prawniczy bełkot, ale w sumie jednoznaczny).

  • 28. Data: 2010-05-05 12:21:51
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > W majowy weekend oglądałem jeden z odcinków Pirata. Nie wiem czy to były
    > nowe odcinki czy powtórki, ale zaciekawił mnie fakt przyjęcia mandatów
    > przez 2 kierowców (chyba w okolicach Kartuz) za przejazd przez linię
    > jednostronnie przekraczalną po skończeniu wyprzedzania. I jeszcze te
    > teksty od policmajstra, że "przepisów Pan nie zna ..."

    a ja tak OT,
    podziwiam Was, oglądacie irytujący program z głupawymi
    komentarzami -pisanymi chyba pod małolatów?
    jeszcze OK jeżeli wyniknie z tego merytoryczna dyskusja, ale w pozostałych
    przypadkach lepiej iść na spacer,

    brat

  • 29. Data: 2010-05-05 13:10:46
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-05 11:49, spammtrapp pisze:

    > To oznacza ze nie możesz wyprzedzać gdyby tak sie miało stać. Ot co.

    To raczej absurdalen zalozenie - nie jestem w stanie przewidziec jakie
    linie beda namalowane na drodze kilkadziesiat metrow dalej.

    --
    jarek

  • 30. Data: 2010-05-05 13:12:58
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-05 12:13, Cavallino pisze:

    > Identycznie jest z podwójną ciągłą - też przed jej początkiem masz
    > obowiązek zakończyć wyprzedzanie.

    Byc moze ale zauwaz, ze nie jestes w stanie jednoznacznie okreslic kiedy
    zacznie sie podwojna ciagla. Linia przerywana widziana z daleka raczej
    zlewa sie w ciagla z uwagi na kat patrzenia :)

    --
    jarek