    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TVN Turbo "Pirat"
    Date: Wed, 5 May 2010 10:00:03 +0000 (UTC)

    spammtrapp wrote:

    > To oznacza ze nie możesz wyprzedzać gdyby tak sie miało stać. Ot co.

    Dyskusyjne imho.
    Z brzmienia przepisu mozna by wnioskowac że:
    Mamy jednostronnie przekraczalną, przy czym przerywana jest przy naszym
    pasie. Możmy wyprzedzac i wyprzedzamy.

    W czasie manewru wyprzedzania wjeżdżamy na odcinek gdzie linia się
    zmienia na odwrotną, czyli jednostronnie przekraczalną, ale przerywana
    jest teraz od strony przeciwnego pasa. z tym że akurat jestesmy na tym
    przeciwnym pasie, jadąc pod prąd, bo wyprzedzamy.

    Chcemy wrócić na swój pas... przepis zabrania przekraczania tej
    jedstronnie przekraczalnej linii (linii traktowanej jako całość, obydwa
    elementy, ciągła i przerywana), ale zabrania przekraczania od strony
    ciągłej. A my jesteśmy od strony przerywanej.

    Wracamy sobie na swój pas...

    Dynks o zakazie przekraczania i najeżdżania, z wyłączeniem "powrotu na
    swój pas" służy jedynie temu żeby móc w ogóle wrócić na swój pas gdy
    taka linia się nie zmienia, tzn. jeśli z manewrem się mieścimy na
    odcinku gdzie linia jest jednostronnie przekraczalna z przerywaną od
    naszego "pierwotnego pasa".

    --
    Pozdro
    Massai