-
171. Data: 2011-01-13 19:30:40
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-13 17:08, Yans van Horn pisze:
>> Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
>> E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
>
> Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
> samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.
Jedna z cech RWD z silnikiem z przodu- dłuższe nadwozia i większy moment
bezwładności. Na torze to nie są to tak duże wady jak w rajdach.
Za to na torze istotna jest możliwość przenoszenia dużej mocy na
prostych, bo samochody wyścigowe zazwyczaj są dużo mocniejsze i lżejsze
niż w rajdach.
W DTM samochód waży około 1000kg i ma ponad 450KM/t. W rajdach
najmocniejsze WRC to około 350KM/1360kg, w ośkach jeszcze sporo mniej.
> Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
> spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
> czyli nadają się do rajdów.
Bez przesady - zrobić grupę N3/A7 na bazie BMW 1 czy 3 się da.
Takie auta jeżdżą. Tyle że w ogólności jeżdżą wolniej i to świadczy o
ich słabości w tej dyscyplinie.
Co więcej - założę się że firma z wizerunkiem marki takim jak BMW dała
by dużo, żeby zrobić rajdówkę która mogłaby zdominować grupę N3/A7.
>> Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)
>
> Fundujesz ? ;-)
No właśnie tu jest pies pogrzebany.
Bo żeby walczyć o mistrzostwo, trzeba w to wpakować dużo pieniędzy.
A jak już się pakuje kupę pieniędzy, to wybiera się coś co rokuje na
dobry rezultat.
I tu zamyka się koło.
Bo nikt nie kwestionuje że RWD jest fajne, ale z racji małej
konkurencyjności zostaje rajdówką dla zabawy.
I dobrze że w RPP jest osobna klasa RWD dzięki której tamci kierowcy
również mogą zdobywać puchary bez konieczności robienia "sensacyjnego"
wyniku, a wystarczy że wygra wśród swojej klasy.
Sam zresztą rozważam takiego 318is żeby pojeździć sezon albo dwa.
Jeżdżąc za swoje nie mam 100tys żeby zbudować i utrzymać konkurencyjną
rajdówkę którą można walczyć o generalki.
A w ramach niskobudżetowej jazdy dla zabawy, bez napinania się na
wyniki, klasa RWD wygląda ciekawie. A można już myśleć o całkiem
sensownych startach przy budżecie 20tys na auto i 20tys na sezon.
>> Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
>> To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
>> spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
>> tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.
>
> FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
> prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
> wybitnego jest łatwiej.
No tylko tą łatwość prowadzenia można przekuć w wyższą prędkość jazdy.
A o to chodzi w tym sporcie.
>>> to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
>>
>> Jakie znowu AWD? W Pucharze?
>
> Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej.
Mi chodziło o to, że w RPP nie jeżdżą auta AWD.
>> Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
>> sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały
>> wynik.
>
> Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
> jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ?
No tak, ale w ramach ogólnej "lepszości" powinno być tak że wynik się
powtarza regularnie i to nie tylko u jednej załogi.
A patrząc na wyniki, nawet wieloletnie, to samochody RWD w RPP zawsze
były, a nigdy żaden nie wygrał Pucharu.
To że bardzo dobry kierowca, w dobrze przygotowanym samochodzie jest w
stanie wygrać odcinek czy cały rajd niewiele tu zmienia.
>> Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
>> Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
>> podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
>> jaki samochód jest szybszy.
>
> Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
> Głównie jaki tandem
> okazał się najlepszy.
Też to nie jest jakąś 100% regułą.
W zawodach poniżej rangi mistrzowskiej bywają "biedne" sezony gdzie jest
na tyle mało zawodników z kompletem wyników liczonych do klasyfikacji
rocznej, że też nic nie wiadomo.
>> Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
>> nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
>> Swift czy Lancer to by było nadużycie :)
>
> Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
> twierdzę, że RWD jest najlepsze.
Trochę zmieniasz kontekst.
Bo nie napisałem że "RWD nie wygrywa się nic", bo sam brałem udział w
rajdach które wygrały samochody RWD.
Ja napisałem że są nawierzchnie gdzie dominuje AWD, są nawierzchnie
gdzie dominuje FWD (powiedzmy że do społu z AWD), a nie ma nawierzchni
gdzie dominuje RWD.
A to że zdarzają się odstępstwa od tej reguły jest oczywiste.
-
172. Data: 2011-01-13 22:23:59
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 12 Jan 2011 23:24:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
> Ale to było ze 30 lat temu.
> Od tamtego czasu wiele się zmieniło.
Oczywiście.
> Popatrz na dzisiejsze rajdy gdzie FWD jeżdżą szybciej niż RWD.
Pokaz mi w tych rajdach podobne chociaż ze względu na moc i masę auta,
jedno FWD i jedno RWD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
173. Data: 2011-01-13 22:25:30
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 13 Jan 2011 14:28:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
> E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
> Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)
MHM. I teraz pokaz podbne mocowo i masowo FWD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
174. Data: 2011-01-13 22:27:26
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:03:48 +0100, J.F. napisał(a):
>
> A opony na obu te same ? Berling bez ladunku i sierra bez zapasowego
> silnika w bagazniku ? :-)
Berlingo Goodyear Ultragrip, Sierra Kleber Krispalp.
Obywda auta bez jakiegokolwiek balastu, i w jednym i w dru7gim jakieś
szpargały w bagażniku typy koszyk na drobiazgi i skrzynka z narzędziami.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
175. Data: 2011-01-13 22:28:10
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:45:42 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> W Bochni dwa razy, w kolejnych dniach przy niezmienionych warunkach
>> drogowych pod tą samą górkę Berlingo zizizizizizizizizi kółeczkami w
>> miejscu, dopiero z solidnego rozpędu dałem radę, Ścierka bez problemu.
>> Ścierka jako druga, lodzik był co najwyżej bardziej wyślizgany.
>
> Primo: Te same opony? Secundo: to, że nie umiesz jeździć Berlingo to już
> udowodniłeś, nie musisz się powtarzać :)
Nie, Berlingo znacznie lepsze. Ale podjazd mocny i jednak tył mocniej
dociąża, poza tym lekko po łuku, więc i siły dodatkowe na przodzie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
176. Data: 2011-01-13 22:28:52
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 12 Jan 2011 23:29:25 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>> Niedawne testy jakie zostały przeprowadzone przez Cypka P. wykazały, że
>> jadąc swoim własnym, przednionapędowym Mondeo 2,5 osiąga czas gorszy o 5
>> sekund od siebie samego, kiedy jedzie moją ścierką, przy czym czas
>> całkowity przejazdu to ok. 60sekund
>
> Kłamiesz. "Heaven's open" jest sporo dłuższe. ;)
Nie w Kęszycy, tylko w Krakowie, na Prefabecie testowaliśmy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
177. Data: 2011-01-13 22:31:52
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 13 Jan 2011 17:17:53 +0100, Yans van Horn napisał(a):
> Jestem również z Krakowa, zatem nie mam rozezniania. Ale napewno jest
> łatwiej... można choćby wynając autodrom w Chorzowie na jeden dzień :-)
> Jest też tor w Wyrazowie, wynajem nie powinien być drogi - zapytam
> znajomych.
Jest też Szczurowa.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
178. Data: 2011-01-13 22:45:32
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 13 Jan 2011 19:30:40 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> Jedna z cech RWD z silnikiem z przodu- dłuższe nadwozia i większy moment
> bezwładności. Na torze to nie są to tak duże wady jak w rajdach.
Dlaczego wadą ma być przewidywalne zachowanie i łagodna reakcja?
> W DTM samochód waży około 1000kg i ma ponad 450KM/t. W rajdach
> najmocniejsze WRC to około 350KM/1360kg, w ośkach jeszcze sporo mniej.
App J ustala masę A8 na 1230kg.
F2 ważyły coś około 1000kg i miały 280KM.
> Co więcej - założę się że firma z wizerunkiem marki takim jak BMW dała
> by dużo, żeby zrobić rajdówkę która mogłaby zdominować grupę N3/A7.
Nie sądzę, żeby najtańsze i najwolniejsze auta z gamy były dobrą
wizytówką firmy -- nie łudźmy się, o ile M3 startujące w LeMans
może nieźle sprzedawać BMW, o tyle jakaś jedynka (której
właściciele czasem nie wiedzą co mają) raczej słabo będzie
sprzedawać grube trójki, piątki, szóstki czy siódemki.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
179. Data: 2011-01-13 22:46:40
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 13 Jan 2011 12:22:14 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Patrick Snijers w E30 M3 w 1988 wygrywa Rally Manx.
> http://www.youtube.com/watch?v=nWRdqabMIEM
Miałem na myśli, czego niestety nie sprecyzowałem, tytuł
mistrzowski w całym cyklu, a nie pojedyncze wyskoki.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
180. Data: 2011-01-13 22:47:06
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 13 Jan 2011 11:50:49 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
_%5Bgo%5D=6300&s=16228
> http://www.rajdy.v10.pl/Rajd,Karkonoski,Klementowicz
,wygrywa,pod,Sniezka,33317.html
>
> W klasyfikacji gości akurat, ale: AWD, AWD, RWD...
Podpierasz się RPP, w którym AWD nie są klasyfikowane. Popatrz w
RSMP i powiedz, czy Virnik coś zawojował (poza mistrzem w
dwuzałogowej klasie HR13) swoim M3? 18 (Elmot) i 8 (Dolnośląski)
miejsce w generalce to nie są złe pozycje, ale jakoś na
dominację wskazywać nie chcą.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.