  • 171. Data: 2011-01-13 19:30:40
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 17:08, Yans van Horn pisze:

    > Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
    > samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.

    Jedna z cech RWD z silnikiem z przodu- dłuższe nadwozia i większy moment
    bezwładności. Na torze to nie są to tak duże wady jak w rajdach.

    Za to na torze istotna jest możliwość przenoszenia dużej mocy na
    prostych, bo samochody wyścigowe zazwyczaj są dużo mocniejsze i lżejsze
    niż w rajdach.
    W DTM samochód waży około 1000kg i ma ponad 450KM/t. W rajdach
    najmocniejsze WRC to około 350KM/1360kg, w ośkach jeszcze sporo mniej.

    > Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
    > spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
    > czyli nadają się do rajdów.

    Bez przesady - zrobić grupę N3/A7 na bazie BMW 1 czy 3 się da.
    Takie auta jeżdżą. Tyle że w ogólności jeżdżą wolniej i to świadczy o
    ich słabości w tej dyscyplinie.

    Co więcej - założę się że firma z wizerunkiem marki takim jak BMW dała
    by dużo, żeby zrobić rajdówkę która mogłaby zdominować grupę N3/A7.

    > Fundujesz ? ;-)

    No właśnie tu jest pies pogrzebany.
    Bo żeby walczyć o mistrzostwo, trzeba w to wpakować dużo pieniędzy.
    A jak już się pakuje kupę pieniędzy, to wybiera się coś co rokuje na
    dobry rezultat.
    I tu zamyka się koło.

    Bo nikt nie kwestionuje że RWD jest fajne, ale z racji małej
    konkurencyjności zostaje rajdówką dla zabawy.
    I dobrze że w RPP jest osobna klasa RWD dzięki której tamci kierowcy
    również mogą zdobywać puchary bez konieczności robienia "sensacyjnego"
    wyniku, a wystarczy że wygra wśród swojej klasy.

    Sam zresztą rozważam takiego 318is żeby pojeździć sezon albo dwa.
    Jeżdżąc za swoje nie mam 100tys żeby zbudować i utrzymać konkurencyjną
    rajdówkę którą można walczyć o generalki.
    A w ramach niskobudżetowej jazdy dla zabawy, bez napinania się na
    wyniki, klasa RWD wygląda ciekawie. A można już myśleć o całkiem
    sensownych startach przy budżecie 20tys na auto i 20tys na sezon.

    > FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
    > prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
    > wybitnego jest łatwiej.

    No tylko tą łatwość prowadzenia można przekuć w wyższą prędkość jazdy.
    A o to chodzi w tym sporcie.

    > Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej.

    Mi chodziło o to, że w RPP nie jeżdżą auta AWD.

    > Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
    > jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ?

    No tak, ale w ramach ogólnej "lepszości" powinno być tak że wynik się
    powtarza regularnie i to nie tylko u jednej załogi.

    A patrząc na wyniki, nawet wieloletnie, to samochody RWD w RPP zawsze
    były, a nigdy żaden nie wygrał Pucharu.
    To że bardzo dobry kierowca, w dobrze przygotowanym samochodzie jest w
    stanie wygrać odcinek czy cały rajd niewiele tu zmienia.

    > Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
    > Głównie jaki tandem
    > okazał się najlepszy.

    Też to nie jest jakąś 100% regułą.
    W zawodach poniżej rangi mistrzowskiej bywają "biedne" sezony gdzie jest
    na tyle mało zawodników z kompletem wyników liczonych do klasyfikacji
    rocznej, że też nic nie wiadomo.

    > Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
    > twierdzę, że RWD jest najlepsze.

    Trochę zmieniasz kontekst.
    Bo nie napisałem że "RWD nie wygrywa się nic", bo sam brałem udział w
    rajdach które wygrały samochody RWD.

    Ja napisałem że są nawierzchnie gdzie dominuje AWD, są nawierzchnie
    gdzie dominuje FWD (powiedzmy że do społu z AWD), a nie ma nawierzchni
    gdzie dominuje RWD.

    A to że zdarzają się odstępstwa od tej reguły jest oczywiste.

  • 172. Data: 2011-01-13 22:23:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 23:24:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale to było ze 30 lat temu.
    > Od tamtego czasu wiele się zmieniło.

    Oczywiście.

    > Popatrz na dzisiejsze rajdy gdzie FWD jeżdżą szybciej niż RWD.
    Pokaz mi w tych rajdach podobne chociaż ze względu na moc i masę auta,
    jedno FWD i jedno RWD.

    --
    ___________ (R)

  • 173. Data: 2011-01-13 22:25:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 14:28:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
    > E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
    > Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)

    MHM. I teraz pokaz podbne mocowo i masowo FWD.

    --
    ___________ (R)

  • 174. Data: 2011-01-13 22:27:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:03:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > A opony na obu te same ? Berling bez ladunku i sierra bez zapasowego
    > silnika w bagazniku ? :-)

    Berlingo Goodyear Ultragrip, Sierra Kleber Krispalp.
    Obywda auta bez jakiegokolwiek balastu, i w jednym i w dru7gim jakieś
    szpargały w bagażniku typy koszyk na drobiazgi i skrzynka z narzędziami.

    --
    ___________ (R)

  • 175. Data: 2011-01-13 22:28:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:45:42 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Primo: Te same opony? Secundo: to, że nie umiesz jeździć Berlingo to już
    > udowodniłeś, nie musisz się powtarzać :)

    Nie, Berlingo znacznie lepsze. Ale podjazd mocny i jednak tył mocniej
    dociąża, poza tym lekko po łuku, więc i siły dodatkowe na przodzie.

    --
    ___________ (R)

  • 176. Data: 2011-01-13 22:28:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 23:29:25 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Kłamiesz. "Heaven's open" jest sporo dłuższe. ;)

    Nie w Kęszycy, tylko w Krakowie, na Prefabecie testowaliśmy.

    --
    ___________ (R)

  • 177. Data: 2011-01-13 22:31:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 17:17:53 +0100, Yans van Horn napisał(a):

    > Jestem również z Krakowa, zatem nie mam rozezniania. Ale napewno jest
    > łatwiej... można choćby wynając autodrom w Chorzowie na jeden dzień :-)
    > Jest też tor w Wyrazowie, wynajem nie powinien być drogi - zapytam
    > znajomych.

    Jest też Szczurowa.

    --
    ___________ (R)

  • 178. Data: 2011-01-13 22:45:32
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 13 Jan 2011 19:30:40 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Jedna z cech RWD z silnikiem z przodu- dłuższe nadwozia i większy moment
    > bezwładności. Na torze to nie są to tak duże wady jak w rajdach.

    Dlaczego wadą ma być przewidywalne zachowanie i łagodna reakcja?

    > W DTM samochód waży około 1000kg i ma ponad 450KM/t. W rajdach
    > najmocniejsze WRC to około 350KM/1360kg, w ośkach jeszcze sporo mniej.

    App J ustala masę A8 na 1230kg.
    F2 ważyły coś około 1000kg i miały 280KM.

    > Co więcej - założę się że firma z wizerunkiem marki takim jak BMW dała
    > by dużo, żeby zrobić rajdówkę która mogłaby zdominować grupę N3/A7.

    Nie sądzę, żeby najtańsze i najwolniejsze auta z gamy były dobrą
    wizytówką firmy -- nie łudźmy się, o ile M3 startujące w LeMans
    może nieźle sprzedawać BMW, o tyle jakaś jedynka (której
    właściciele czasem nie wiedzą co mają) raczej słabo będzie
    sprzedawać grube trójki, piątki, szóstki czy siódemki.

    r.
    _____________

  • 179. Data: 2011-01-13 22:46:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 13 Jan 2011 12:22:14 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Patrick Snijers w E30 M3 w 1988 wygrywa Rally Manx.
    > http://www.youtube.com/watch?v=nWRdqabMIEM

    Miałem na myśli, czego niestety nie sprecyzowałem, tytuł
    mistrzowski w całym cyklu, a nie pojedyncze wyskoki.

    r.
    _____________

  • 180. Data: 2011-01-13 22:47:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 13 Jan 2011 11:50:49 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
    _%5Bgo%5D=6300&s=16228

    > http://www.rajdy.v10.pl/Rajd,Karkonoski,Klementowicz
    ,wygrywa,pod,Sniezka,33317.html

    > W klasyfikacji gości akurat, ale: AWD, AWD, RWD...

    Podpierasz się RPP, w którym AWD nie są klasyfikowane. Popatrz w
    RSMP i powiedz, czy Virnik coś zawojował (poza mistrzem w
    dwuzałogowej klasie HR13) swoim M3? 18 (Elmot) i 8 (Dolnośląski)
    miejsce w generalce to nie są złe pozycje, ale jakoś na
    dominację wskazywać nie chcą.

    r.