-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Thu, 13 Jan 2011 19:30:40 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
References: <1...@f...googlegroups.com>
<iggtkg$72m$5@inews.gazeta.pl> <igh371$l46$1@inews.gazeta.pl>
<1...@f...googlegroups.com>
<igh5ao$ij$1@news.onet.pl> <ighip9$e2l$1@news.onet.pl>
<igieb2$cr8$1@news.onet.pl> <4d2cc4b1$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3P52JZ$02e@mike.oldfield.org.pl>
<4d2e199c$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2eda0c$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2efde9$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2f2484$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d2f2484$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 121
Message-ID: <4d2f44d0$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.39.43
X-Trace: 1294943440 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2447 83.25.39.43:2338
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342316
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-13 17:08, Yans van Horn pisze:
>> Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
>> E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
>
> Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
> samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.
Jedna z cech RWD z silnikiem z przodu- dłuższe nadwozia i większy moment
bezwładności. Na torze to nie są to tak duże wady jak w rajdach.
Za to na torze istotna jest możliwość przenoszenia dużej mocy na
prostych, bo samochody wyścigowe zazwyczaj są dużo mocniejsze i lżejsze
niż w rajdach.
W DTM samochód waży około 1000kg i ma ponad 450KM/t. W rajdach
najmocniejsze WRC to około 350KM/1360kg, w ośkach jeszcze sporo mniej.
> Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
> spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
> czyli nadają się do rajdów.
Bez przesady - zrobić grupę N3/A7 na bazie BMW 1 czy 3 się da.
Takie auta jeżdżą. Tyle że w ogólności jeżdżą wolniej i to świadczy o
ich słabości w tej dyscyplinie.
Co więcej - założę się że firma z wizerunkiem marki takim jak BMW dała
by dużo, żeby zrobić rajdówkę która mogłaby zdominować grupę N3/A7.
>> Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)
>
> Fundujesz ? ;-)
No właśnie tu jest pies pogrzebany.
Bo żeby walczyć o mistrzostwo, trzeba w to wpakować dużo pieniędzy.
A jak już się pakuje kupę pieniędzy, to wybiera się coś co rokuje na
dobry rezultat.
I tu zamyka się koło.
Bo nikt nie kwestionuje że RWD jest fajne, ale z racji małej
konkurencyjności zostaje rajdówką dla zabawy.
I dobrze że w RPP jest osobna klasa RWD dzięki której tamci kierowcy
również mogą zdobywać puchary bez konieczności robienia "sensacyjnego"
wyniku, a wystarczy że wygra wśród swojej klasy.
Sam zresztą rozważam takiego 318is żeby pojeździć sezon albo dwa.
Jeżdżąc za swoje nie mam 100tys żeby zbudować i utrzymać konkurencyjną
rajdówkę którą można walczyć o generalki.
A w ramach niskobudżetowej jazdy dla zabawy, bez napinania się na
wyniki, klasa RWD wygląda ciekawie. A można już myśleć o całkiem
sensownych startach przy budżecie 20tys na auto i 20tys na sezon.
>> Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
>> To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
>> spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
>> tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.
>
> FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
> prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
> wybitnego jest łatwiej.
No tylko tą łatwość prowadzenia można przekuć w wyższą prędkość jazdy.
A o to chodzi w tym sporcie.
>>> to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
>>
>> Jakie znowu AWD? W Pucharze?
>
> Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej.
Mi chodziło o to, że w RPP nie jeżdżą auta AWD.
>> Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
>> sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały
>> wynik.
>
> Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
> jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ?
No tak, ale w ramach ogólnej "lepszości" powinno być tak że wynik się
powtarza regularnie i to nie tylko u jednej załogi.
A patrząc na wyniki, nawet wieloletnie, to samochody RWD w RPP zawsze
były, a nigdy żaden nie wygrał Pucharu.
To że bardzo dobry kierowca, w dobrze przygotowanym samochodzie jest w
stanie wygrać odcinek czy cały rajd niewiele tu zmienia.
>> Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
>> Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
>> podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
>> jaki samochód jest szybszy.
>
> Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
> Głównie jaki tandem
> okazał się najlepszy.
Też to nie jest jakąś 100% regułą.
W zawodach poniżej rangi mistrzowskiej bywają "biedne" sezony gdzie jest
na tyle mało zawodników z kompletem wyników liczonych do klasyfikacji
rocznej, że też nic nie wiadomo.
>> Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
>> nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
>> Swift czy Lancer to by było nadużycie :)
>
> Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
> twierdzę, że RWD jest najlepsze.
Trochę zmieniasz kontekst.
Bo nie napisałem że "RWD nie wygrywa się nic", bo sam brałem udział w
rajdach które wygrały samochody RWD.
Ja napisałem że są nawierzchnie gdzie dominuje AWD, są nawierzchnie
gdzie dominuje FWD (powiedzmy że do społu z AWD), a nie ma nawierzchni
gdzie dominuje RWD.
A to że zdarzają się odstępstwa od tej reguły jest oczywiste.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.11 22:23 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:25 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:27 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:28 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:28 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:31 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:45 Robert Rędziak
- 13.01.11 22:46 Robert Rędziak
- 13.01.11 22:47 Robert Rędziak
- 13.01.11 22:49 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 13.01.11 22:51 Robert Rędziak
- 13.01.11 22:54 DoQ
- 13.01.11 22:52 Krzysiek Kielczewski
- 13.01.11 22:58 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 13.01.11 23:09 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=