eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWDRe: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Thu, 13 Jan 2011 19:30:40 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    References: <1...@f...googlegroups.com>
    <iggtkg$72m$5@inews.gazeta.pl> <igh371$l46$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <igh5ao$ij$1@news.onet.pl> <ighip9$e2l$1@news.onet.pl>
    <igieb2$cr8$1@news.onet.pl> <4d2cc4b1$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <c1.01.3P52JZ$02e@mike.oldfield.org.pl>
    <4d2e199c$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2eda0c$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2efde9$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2f2484$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d2f2484$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 121
    Message-ID: <4d2f44d0$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.39.43
    X-Trace: 1294943440 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2447 83.25.39.43:2338
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342316
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-13 17:08, Yans van Horn pisze:

    >> Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
    >> E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
    >
    > Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
    > samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.

    Jedna z cech RWD z silnikiem z przodu- dłuższe nadwozia i większy moment
    bezwładności. Na torze to nie są to tak duże wady jak w rajdach.

    Za to na torze istotna jest możliwość przenoszenia dużej mocy na
    prostych, bo samochody wyścigowe zazwyczaj są dużo mocniejsze i lżejsze
    niż w rajdach.
    W DTM samochód waży około 1000kg i ma ponad 450KM/t. W rajdach
    najmocniejsze WRC to około 350KM/1360kg, w ośkach jeszcze sporo mniej.

    > Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
    > spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
    > czyli nadają się do rajdów.

    Bez przesady - zrobić grupę N3/A7 na bazie BMW 1 czy 3 się da.
    Takie auta jeżdżą. Tyle że w ogólności jeżdżą wolniej i to świadczy o
    ich słabości w tej dyscyplinie.

    Co więcej - założę się że firma z wizerunkiem marki takim jak BMW dała
    by dużo, żeby zrobić rajdówkę która mogłaby zdominować grupę N3/A7.

    >> Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)
    >
    > Fundujesz ? ;-)

    No właśnie tu jest pies pogrzebany.
    Bo żeby walczyć o mistrzostwo, trzeba w to wpakować dużo pieniędzy.
    A jak już się pakuje kupę pieniędzy, to wybiera się coś co rokuje na
    dobry rezultat.
    I tu zamyka się koło.

    Bo nikt nie kwestionuje że RWD jest fajne, ale z racji małej
    konkurencyjności zostaje rajdówką dla zabawy.
    I dobrze że w RPP jest osobna klasa RWD dzięki której tamci kierowcy
    również mogą zdobywać puchary bez konieczności robienia "sensacyjnego"
    wyniku, a wystarczy że wygra wśród swojej klasy.

    Sam zresztą rozważam takiego 318is żeby pojeździć sezon albo dwa.
    Jeżdżąc za swoje nie mam 100tys żeby zbudować i utrzymać konkurencyjną
    rajdówkę którą można walczyć o generalki.
    A w ramach niskobudżetowej jazdy dla zabawy, bez napinania się na
    wyniki, klasa RWD wygląda ciekawie. A można już myśleć o całkiem
    sensownych startach przy budżecie 20tys na auto i 20tys na sezon.


    >> Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
    >> To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
    >> spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
    >> tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.
    >
    > FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
    > prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
    > wybitnego jest łatwiej.

    No tylko tą łatwość prowadzenia można przekuć w wyższą prędkość jazdy.
    A o to chodzi w tym sporcie.


    >>> to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
    >>
    >> Jakie znowu AWD? W Pucharze?
    >
    > Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej.

    Mi chodziło o to, że w RPP nie jeżdżą auta AWD.


    >> Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
    >> sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały
    >> wynik.
    >
    > Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
    > jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ?

    No tak, ale w ramach ogólnej "lepszości" powinno być tak że wynik się
    powtarza regularnie i to nie tylko u jednej załogi.

    A patrząc na wyniki, nawet wieloletnie, to samochody RWD w RPP zawsze
    były, a nigdy żaden nie wygrał Pucharu.
    To że bardzo dobry kierowca, w dobrze przygotowanym samochodzie jest w
    stanie wygrać odcinek czy cały rajd niewiele tu zmienia.


    >> Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
    >> Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
    >> podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
    >> jaki samochód jest szybszy.
    >
    > Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
    > Głównie jaki tandem
    > okazał się najlepszy.

    Też to nie jest jakąś 100% regułą.
    W zawodach poniżej rangi mistrzowskiej bywają "biedne" sezony gdzie jest
    na tyle mało zawodników z kompletem wyników liczonych do klasyfikacji
    rocznej, że też nic nie wiadomo.


    >> Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
    >> nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
    >> Swift czy Lancer to by było nadużycie :)
    >
    > Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
    > twierdzę, że RWD jest najlepsze.

    Trochę zmieniasz kontekst.
    Bo nie napisałem że "RWD nie wygrywa się nic", bo sam brałem udział w
    rajdach które wygrały samochody RWD.

    Ja napisałem że są nawierzchnie gdzie dominuje AWD, są nawierzchnie
    gdzie dominuje FWD (powiedzmy że do społu z AWD), a nie ma nawierzchni
    gdzie dominuje RWD.

    A to że zdarzają się odstępstwa od tej reguły jest oczywiste.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: