  • 151. Data: 2011-01-13 12:22:14
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 01:12, Robert Rędziak wrote:

    > Nie, nie tylko. Do 1983 roku AWD biły się równo z RWD, ostatni
    > dzbanek dla kierowcy w RWD przypadł w 1982 roku (Roehrl w
    > Asconie, ponadto 1981 Vatanen w Escorcie RS1800), a dla
    > producenta w 1983 (Lancia 037). Dopiero od 1984 zaczęła się
    > dominacja AWD.

    Patrick Snijers w E30 M3 w 1988 wygrywa Rally Manx.
    http://www.youtube.com/watch?v=nWRdqabMIEM

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 152. Data: 2011-01-13 12:27:47
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Ja się pisze bardzo chętnie :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 153. Data: 2011-01-13 12:27:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2011 10:08, Filip KK wrote:

    > Nadal między 300 a 450 nie ma różnicy 50%.
    > Google mam ale liczę na to, że mój rozmówca wie o czym pisze.

    A ile wedlug ciebie to 50% z 300KM i jaki bedzie wynik zsumowania tych
    dwoch liczb?

    Mozesz uzyc kalkulatora, to nie matura.

    > Coś Ty się tak uparł tego gazu w podłodze. 450 koni to nie zabawka
    > zdalnie sterowana na 8 paluszków, że wciskasz "gaz do podłogi".

    Ja? TO ty sie uparles, ze RWD mozna jezdzic z gazem w podlodze. :)

    > dużych mocach nie sądzę aby 300 czy 450 koni robiło aż tak wielką
    > różnicę. I tu i tu bez problemu najmnnniejszego spowodujesz uślizg ośki

    Z wlasnego doswiadczenia moge Ci smialo napisac, ze 265KM a 320KM po
    remapie to jest bardzo duza roznica, a co dopiero 300 a 450. Przestan
    juz sie kompromitowac.

    Kamil

  • 154. Data: 2011-01-13 12:28:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2011 10:10, Filip KK wrote:

    > Idąc Waszym myśleniem: A FWD z mniejsza mocą jeśli taki wspaniały,
    > straci na prostej, zyska w zakrętach. Więc wyniki powinny być prawie
    > jednakowe.

    Zieeew..

    Kamil

  • 155. Data: 2011-01-13 12:30:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2011 10:16, Filip KK wrote:

    > Stwierdzasz? Czy pytasz się? A może żalisz?

    Czyli nie przejezdzasz, rozumiem.

    > Skoro pisałem o wyczynowym aucie, to po co zmieniasz temat o
    > kapelusznikach w cywilnych autach?

    Skoro temat dotyczy kapelusznikow w cywilnych autach, co ma udowadniac
    Twoj belkot o 1000KM w wyczynowej budzie i pewnie na slikach?

    > Słuchaj, wycieczki personalne odpuść sobie, bo naprawdę nie wiesz z kim
    > piszesz i po co Ci to? Nie palę nic takiego ani nic nie używam, jeśli TY
    > to robisz, to współczuję i nie oceniaj innych przez Swój pryzmat.

    Trudno jest traktowac rozmowce, ktory z kazda wypowiedzia pisze coraz
    wieksze bzdury niezwiazane z tematem watku.

    Kamil

  • 156. Data: 2011-01-13 12:30:52
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-13 12:10, Yans van Horn pisze:

    > Te RWD z lat 90-tych ścigają się z samochodami z 2005-2010 - zobacz jaka
    > zmieniła się ilość generowanej mocy na lirt pojemności na niekorzyść
    > starszych konstrukcji.. a mimo wszystko....

    Nie wytłumaczysz tego komuś, kto nie wie co to jest napęd tylny.
    Nie ma szans! Dopóki ten ktoś sam nie przesiądzie się ...
    Ja też twierdziłem, że świetnie panuję nad moim goflem w zakrętach i
    żaden RWD nie ma ze mną szans.. A na opowiastki Kuzyna jak jechał 160 po
    obwodnicy bokami zimą, słuchałem z przymrużeniem ucha. A jak jechał w
    błocie śniegowym 120 gdzie wszyscy inni 60, to śmiechem parskałem. Teraz
    mi dokucza za tamte czasy i przypomina mi moje teksty jak to
    twierdziłem, że panuję nad super przednim napędem. :)

  • 157. Data: 2011-01-13 12:46:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2011 10:25, Yans van Horn wrote:

    > Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest
    > efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie
    > mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-)
    > Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy -
    > wybór naturalnie pada na RWD :-)

    Stare AWD wcale nie musi byc drogie, nie demonizuj. Roznice w cenie
    samochodow "mocno uzywanych", ktore i tak 80% swojej wartosci juz
    stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym
    rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate.

    RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego
    Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy, nie jest to
    najlepsze rozwiazanie.

    > Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać
    > to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku.

    A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej
    cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza
    Zenita. :)

    > Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w
    > eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci)

    Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
    skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
    legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

    > Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w
    > Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum
    > ponieważ najważniejsze są opony.
    > Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)

    Aczkolwiek ten sam kierowca na tych samych oponach moze pokazac dosc
    duze roznice. I nie tylko, przeciez pod koniec 80-tych organizatorzy
    serii wyscigow GT (IMSA) probowali dosc mocno dokopac Audi limitujac
    szerokosc opon i jeszcze pare rzeczy, a i tak obydwie 90-tki wygrywaly
    wyscig za wyscigiem.

    > To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-)
    >
    > PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3
    > na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a
    > dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-)

    Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;)

    Kamil

  • 158. Data: 2011-01-13 12:59:25
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Idąc Waszym myśleniem: A FWD z mniejsza mocą jeśli taki wspaniały,
    > straci na prostej, zyska w zakrętach. Więc wyniki powinny być prawie
    > jednakowe.

    Czytając to, co piszesz odnosi sie wrażenie, ze zlewasz kompletnie to,
    co sam piszesz wczesniej i czego dotyczy gałąź wątku, a to sprawia, ze
    człowiek zupelnie traci ochote na odpisywanie Tobie :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 159. Data: 2011-01-13 13:10:45
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 12:46, kamil wrote:

> [...]
    > stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym
    > rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate.

    Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci
    jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami...
    a ceny nowych komponentów wysokie..

    W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...

    No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria
    3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa
    wspomagania z E34 (seria 5)...
    Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze
    zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
    Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na
    wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)

    To co jest piękne to zamienność elementów między różnymi modelami... to
    jak klocki lego...

    > RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego
    > Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy, nie jest to
    > najlepsze rozwiazanie.

    Zgadzam się. RWD dla kierowcy "entuzjasty" motoryzacji, który może
    poświęcić nieco czasu na doskonalenie techniki...

    > A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej
    > cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza
    > Zenita. :)

    Ano... :-) To nie samochód jeździ i nie aparat zdjęcia robi, lecz.... :-)

    > Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
    > skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
    > legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

    Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)

    Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki
    :-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...

    > Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;)

    Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ
    dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko
    ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing",
    czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza
    wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is
    + oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde
    modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy
    zawieszenia...

    A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 160. Data: 2011-01-13 14:28:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 11:50, Yans van Horn pisze:

    > ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
    > RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową.

    Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
    E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
    Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)

    Mała popularność wynika z tego, że wybierając samochód do rajdów,
    wybiera się taki którym da się coś osiągnąć. Dlatego klasy są
    zdominowane zazwyczaj przez kilka najszybszych aut.
    Nikt nie chce pakować pieniędzy w przygotowanie samochodu którym będzie
    gonił gdzieś z tyłu.

    Tłumaczenie braku wyników, małą popularnością samochodu to błąd.
    Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
    To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
    spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
    tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.

    > Klementowicz w 44-tym rajdzie Krakowskim zajęli pierwsze miejsce w
    > generalce! Później BK2 ich wykluczyło za nieregulaminowe nawiercenia w
    > drzwiach! Uwzgledniając ze mogło to mieć jakiś minimalny wpływ na wynik,

    No taki sport, że samochód musi spełniać wymagania. Jak goście poorali
    wzmocnienia w drzwiach, no to sorry - za takie rzeczy wylatuje się nawet
    z KJS-ów.

    > to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.

    Jakie znowu AWD? W Pucharze?

    > http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
    _%5Bgo%5D=6300&s=16228

    > Klementowicz 318is wygrywa rajd Karkonoski. Ani on nadzwyczajnie mocny,
    > ani nie ma dobrego zawieszenia a jednak...

    Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
    sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały wynik.
    Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
    Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
    podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
    jaki samochód jest szybszy.

    Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
    nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
    Swift czy Lancer to by było nadużycie :)

    Jak chcesz więcej takich wyników, to znajdziesz.
    Chociażby niedawna, jeszcze większa niespodzianka jaką zrobił Virnik na
    AFAIR Dolnośląskim gdzie w swoim M Power punktował w generalce.
    Co prawda Bębenka w jego FWD 1.6 nie dogonił, ale i tak była to niemała
    sensacja że takim autem można osiągnąć taki rezultat.