  • 41. Data: 2011-11-17 21:18:56
    Temat: Re: TV 32 cale
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-17 15:21, Pszemol pisze:

    > Widzę, że odezwał się znawca... Jakie CCFL???

    ty wiesz co to jest CCFL i czym wspolczesne CCFL rozni sie od tego
    sprzed paru lat?

    > Mowa o telewizorach z podświetleniem LED.

    gdzie to napisano?
    mowa o TV 32 cale, a utor wprost spytal o LCD (w co wpada i technologia
    CCFL i LED) 'znafco' od siedmiu bolesci

    > Jeśli zobaczysz na modele telewizorów z tego roku to nie ma innych
    > jak tylko takie cieniutkie, właśnie z podświetleniem LED krawędziowym.

    przyklad z brzegu 'znafco' tematu
    http://www.samsung.com/pl/consumer/tv-audio-video/te
    levisions/lcd-tv/index.idx?pagetype=subtype_p2

    a teraz sam sprawdz oferty innych producentow (sony, philips,...)
    A jesli szukac LED to tylko przykladowo : 'full matrix' a nie
    krawedziowki, ktora ma wiecej wad niz CCFL. Ale cena...

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 42. Data: 2011-11-18 13:15:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:ja3to1$p1o$1@inews.gazeta.pl...

    > ty wiesz co to jest CCFL i czym wspolczesne CCFL rozni sie od tego sprzed
    > paru lat?

    Doskonale wiem czym jest CCFL.

    > gdzie to napisano?
    > mowa o TV 32 cale, a utor wprost spytal o LCD (w co wpada
    > i technologia CCFL i LED) 'znafco' od siedmiu bolesci

    Tak Ci się tylko wydaje. W handlu przez LCD oznacza się telewizory
    z podświetleniem CCFL, oznaczeniem LED oznacza się telewizory
    LCD z podświetleniem LED. Proponuję abyś nie odgrywał roli
    znawcy skoro ewidentnie się nie znasz w temacie.

    > przyklad z brzegu 'znafco' tematu
    > http://www.samsung.com/pl/consumer/tv-audio-video/te
    levisions/lcd-tv/index.idx?pagetype=subtype_p2

    No ale co mi pokazujesz? Te z literką B w modelu to modele z 2009 roku.
    Te z literką C to modele z 2010 roku. Nieliczne na tej liście z literką D
    to dopiero nowe modele z 2011 roku - jest ich już tylko garstka.

    > a teraz sam sprawdz oferty innych producentow (sony, philips,...)
    > A jesli szukac LED to tylko przykladowo : 'full matrix' a nie
    > krawedziowki, ktora ma wiecej wad niz CCFL. Ale cena...

    Te wady są wyolbrzymione i niewidoczne w czasie normalnego oglądania TV.
    A piszę to z doświadczenia bo sam mam 46D7000 który ma LED krawędziowe.

  • 43. Data: 2011-11-18 19:51:11
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-18 14:15, Pszemol pisze:

> [...]
    > LCD z podświetleniem LED. Proponuję abyś nie odgrywał roli
    > znawcy skoro ewidentnie się nie znasz w temacie.

    tak Ci sie wydaje :)
    Podswietlenie za pomoca dwoch listew LED - to nie jest technologia LED -
    tylko 'krawedziowka'

> [...]
    > Te z literką C to modele z 2010 roku. Nieliczne na tej liście z literką D
    > to dopiero nowe modele z 2011 roku - jest ich już tylko garstka.

    nie mam wplywu co tam samsung ma w ofercie na chwile obecna
    niemniej te produkty sa w ciaglej sprzedazy

    > Te wady są wyolbrzymione i niewidoczne w czasie normalnego oglądania TV.
    > A piszę to z doświadczenia bo sam mam 46D7000 który ma LED krawędziowe.

    to jest tylko podswietlenie LED - to nie jest TV LED jak Ci sie wydaje
    (tylko krawedziowka) i porownujac CCFL do krawedziowki dalej podtrzymuje
    swoje zdanie (zreszta serwisy tzw benchmarkowe robia to samo).

    Jak kupisz sobie prawdziwy TV w technologii LED - to sie wowczas pochwal.

    Widac iPhone przemielil Ci juz mozg doszczetnie - tutaj tez sie
    zaczniesz wymadrzac jak na innych grupach (typu GSM na ten przyklad) ?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 44. Data: 2011-11-19 06:23:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:ja6cve$eo3$1@inews.gazeta.pl...

    > tak Ci sie wydaje :)
    > Podswietlenie za pomoca dwoch listew LED - to nie jest technologia
    > LED - tylko 'krawedziowka'

    Nie ma w handlu obecnie telewizorów LED w sensie LED jako
    świecące piksele. LEDów używa się wyłącznie do podświetlania
    tła LCD. A czy kładzie się je za LCD czy obok to bez znaczenia,
    obie wersje nazywa się TV LED.

    > nie mam wplywu co tam samsung ma w ofercie na chwile obecna
    > niemniej te produkty sa w ciaglej sprzedazy

    To, że modele 2009 są wciąż w sprzedaży nie znaczy że się je
    wciąż produkuje ani że się takie telewizory jeszcze projektuje.

    > to jest tylko podswietlenie LED - to nie jest TV LED jak Ci sie wydaje
    > (tylko krawedziowka) i porownujac CCFL do krawedziowki dalej podtrzymuje
    > swoje zdanie (zreszta serwisy tzw benchmarkowe robia to samo).

    Mi się nic nie wydaje. Ja wiem czym się różni telewizor oznaczony
    w handlu LED od tlewizora oznaczonego LCD. Oba mają dokładnie
    tą samą zasadę działania: panel LCD blokuje lub nie blokuje strumień
    światła dochodzący do widza z podświetlenia. Krawędziówka
    czy nie, LED jest tylko źródłem jednolitego światła białego a LCD
    tworzy obraz złożony z kolorowych pikseli.

    > Jak kupisz sobie prawdziwy TV w technologii LED - to sie wowczas pochwal.
    >
    > Widac iPhone przemielil Ci juz mozg doszczetnie - tutaj tez sie zaczniesz
    > wymadrzac jak na innych grupach (typu GSM na ten przyklad) ?

    Tobie zdaje się coś się pokiełbasiło i wydaje Ci się że "niekrawędziówka
    LED"
    to będzie prawdziwy telewizor w którym piksele świecą diodami LED...
    Krawędziówka czy nie - LED oznacza "led backlight" a obraz wciąż tworzy LCD.

  • 45. Data: 2011-11-20 20:02:29
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-19 07:23, Pszemol pisze:

    > Nie ma w handlu obecnie telewizorów LED w sensie LED jako
    > świecące piksele. LEDów używa się wyłącznie do podświetlania
    > tła LCD. A czy kładzie się je za LCD czy obok to bez znaczenia,
    > obie wersje nazywa się TV LED.

    nie - to sie nazywa LCD z podswietleniem krawedziowym - lub Edge-LED.
    (popularnie 'krawedziowka')
    Jakbys sie orientowal, to wiedzialbys, ze istnieje na rynku rowniez
    technologia podswietlenia FullLED (np. w LG) lub MatrixLED w Sharp
    - ale to dalej jest LCD (a nie technologia LED)

> [...]
    > to będzie prawdziwy telewizor w którym piksele świecą diodami LED...
    > Krawędziówka czy nie - LED oznacza "led backlight" a obraz wciąż tworzy

    To nie jest technologia LED - tylko podswietlenie LED - a technologia
    dalej pozostaje LCD.

    A czy o telewizorach z pelnym podswietleniem LED slyszal?
    Wpisze w google FuulLED i zobaczy, ze jak sie chce to kupic mozna
    http://tvguru.pl/podstawy/dlaczego-full-led-jest-lep
    sze-od-podswietlenia-krawedziowego/

    A wracajac do technologi LED - o technologii OLED slyszal?
    http://www.youtube.com/watch?v=AemkcBDHQQA&feature=r
    elatedhttp://www.engadget.com/2010/02/28/lgs-15-inch
    -15el9500-oled-tv-sets-sail-for-europe-scheduled-to/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 46. Data: 2011-11-23 22:12:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:jabmch$cec$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > technologia podswietlenia FullLED (np. w LG) lub MatrixLED w Sharp
    > - ale to dalej jest LCD (a nie technologia LED)

    Od początku to mówię bo właśnie całkiem nieźle się orientuję.
    W maju robiłem dosyć duże rozpoznanie przy okazji kupna
    swojego samsunga 46D7000.

    > To nie jest technologia LED - tylko podswietlenie LED - a technologia
    > dalej pozostaje LCD.

    Od początku to właśnie mówię.

    > A czy o telewizorach z pelnym podswietleniem LED slyszal?
    > Wpisze w google FuulLED i zobaczy, ze jak sie chce to kupic mozna
    > http://tvguru.pl/podstawy/dlaczego-full-led-jest-lep
    sze-od-podswietlenia-krawedziowego/

    Widzę że dalej nie rozumiesz że nie ma to znaczenia czy jest
    "full led" czy "krawędziówka" to i tak mamy do czynienia z LCD.
    I dlatego nie rozumiem dlaczego wyskoczyłeś z CCFL gdy
    mówiliśmy o telewizorach podświetlanych za pomocą LED?

    > A wracajac do technologi LED - o technologii OLED slyszal?
    > http://www.youtube.com/watch?v=AemkcBDHQQA&feature=r
    elatedhttp://www.engadget.com/2010/02/28/lgs-15-inch
    -15el9500-oled-tv-sets-sail-for-europe-scheduled-to/

    Tak, jak najbardziej słyszałem i właśnie dlatego mówiłem
    że takich w sklepie nie zobaczysz skoro dopiero niedawno
    były na wystawie nowinek technicznych...
    Ano ale to nie ja jestem ten ekspert co wyskoczył jak
    Filip z konopii o CCFL przy rozmowie o telewizorach LED :-)