    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Date: Tue, 24 Mar 2009 00:36:10 +0100

    On Mon, 23 Mar 2009, Marcin Fal wrote:

    > Nie mam pojęcia jak pomiar jest "robiony" przez KM A200. Wszystkie
    > cyfrowe lustrzanki błyskają wcześniej dlatego że te przedbłyski mierzą
    > matrycą do światła zastanego, wiec inaczej się nie da. A200 pomiar

    [1]

    > robi główną matrycą więc może realizuje go sobie inaczej, może "po
    > staremu" jak w zwykłym TTL, albo może te błyski następują tak szybko
    > jeden po drugim że nie widać ich jako osobne?

    1. Nie wiem jaki pomiar masz na myśli w [1]. Jeśli pomiar światła
    zastanego, to owszem, hybryda ma tu sporą przewagę nad "klasyczną"
    lustrzanką bo tę daną ma online.
    Ale ewidentnie piszę o błysku w trybie podstawowym (z co najwyżej
    modyfikacją na rear-sync), kiedy to ignoruje światło zastane,
    slow-sync to byłby osobny konkurs...
    2. Aparat na pewno nie nie mierzy tego "starym TTLem", matryca
    w technologii aparatów A* nie ma najmniejszych szans :)
    zaś dodatkowego czujnika A* wedle wszystkich dostępnych danych
    nie mają (niby jak miałby radzić sobie z zoomowaniem?)
    3. Nie, nie ma mowy o tym że "nie widać", jego *nie ma*.
    Moje oko jest zawodne, fotocela raczej nie.
    Fotocela w trybie *bez* dodatkowego opoźnienia o 50 mikrosekund
    po 1. błysku, uprzedzając pytanie :)

    > Nakręć jakiś polar na obiektyw, czy inny filtr szary sprawdź czy
    > dobrze naświetli, jak dobrze

    Ha, pytaniem jest co wtedy znaczy "dobrze" :D
    Ale zgoda:

    > to jakiś pomiar oprócz wyliczeń
    > z odległości musi być.

    To jest dobry koncept, zapisuję sobie w folderze "zrobić" ;)
    Co kojarzę "z głowy czyli z niczego", to fakt że niekiedy *jednak*
    były dwa błyski (raczej w powtarzalnych warunkach), ciekawe
    czy aparat nie robi jakieś numeru w ten sposób, że porównuje
    wynik (zdjęcie) z założeniem (i jak nie wyjdzie to "poprawia",
    traktując 1. ekspozycję jako pomiar). Ale to czyste gdybanie
    (ścisłych kryteriów kiedy błyska 1. raz nie udało mi się
    ustalić).

    pzdr, Gotfryd