  • Data: 2009-03-23 13:06:39
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Fal" <m...@g...com> napisał:

    >AFAIR to żaden producent nie oferuje w swoim systemie błysku pomiaru
    >uwzględniającego tylko odległość od obiektu.
    >Wszyscy zawsze dodatkowo błyskają i mierzą te przedbłyski.
    >[...]

    Jeszcze jedna ciekawostka - miałem kiedyś aparat w którym realizowana była
    automatyka ekspozycji błysku na podstawie samej tylko odległości. Był to
    radziecki Elikon 35 (jeszcze z jakąś literą na końcu nazwy - chyba C)
    produkowany w latach 80-tych. Żeby było ciekawiej - automatyka była czysto
    mechaniczna. Po włączeniu trybu automatycznej ekspozycji lampa błyskała
    zawsze z tą samą energią a obrót pierścienia odległości wymuszał obrót
    pierścienia przysłon tak, że wraz ze zwiększaniem odległości ostzrenia
    przysłona coraz szerzej się otwierała. Nawet to działało.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)