  • Data: 2009-03-23 14:35:28
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: Marcin Fal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Mar, 11:54, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > wKF: nie widzę postu Marcina, dlatego piszę tu.

    >   Coś mi się nie zgadza, i to mocno.
    >   Kiedy błyskam "na wprost" z HS3600D, to w określonych warunkach
    > (prawdopodobnie warunek jest jeden - odległość zmierzona przez
    > aparat, zazwyczaj spełniony przy zdjęciu w pomieszczeniu) mam
    > *jeden* błysk.
    >   Może bym na to uwagi nie zwrócił, jakby z rzadka nie nachodziło
    > mnie na błyskanie z drugą lampą (z fotocelą, nastawną na 1./2. błysk).
    >   Hybryda KM A200 niemal na pewno nie ma osobnego czujnika do pomiaru
    > ekspozycji poza TTL.
> [...]

    Nie mam pojęcia jak pomiar jest "robiony" przez KM A200. Wszystkie
    cyfrowe lustrzanki błyskają wcześniej dlatego że te przedbłyski mierzą
    matrycą do światła zastanego, wiec inaczej się nie da. A200 pomiar
    robi główną matrycą więc może realizuje go sobie inaczej, może "po
    staremu" jak w zwykłym TTL, albo może te błyski następują tak szybko
    jeden po drugim że nie widać ich jako osobne?

    Nakręć jakiś polar na obiektyw, czy inny filtr szary sprawdź czy
    dobrze naświetli, jak dobrze to jakiś pomiar oprócz wyliczeń z
    odległości musi być.