  • 31. Data: 2004-01-27 21:17:14
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał(a):

    > już zaczną myśleć Ci co nie płacą TP S.A. za wymianę Ruchu. Ino patrzeć jak
    > TP S.A. przytnie ruch w WIX i zażąda opłat od każdego z osobna. W
    > końcu

    A co ma TPSA do WIXa, oprocz tego, ze nic? Jesli wywali ich ze swojej
    kolokacji, to ludzie sie przeniosa do alternatywnych WIXow, chociazby
    np. Aster'owego, ktory jest bardziej rozproszony.

    W zasadzie prawie kazdy operator moze uruchomic "swojego" WIXa
    minimalnym nakladem kosztow/pracy, tym bardziej, ze prawie wszyscy
    warszawcy operatorzy maja jakies swoje urzadzenia w kilku
    standardowych miejscach (LIM, PKiN, Mysia, ICM, CIUW, ...).

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 32. Data: 2004-01-27 21:35:41
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Jaroslaw Druzbinski wrote:
    > Wiecie co. Wydaje mi się, że najbardziej sensownym rozwiązaniem byłoby
    > ustalić jaki ruch generuje dany operator. Bo jeżeli TP S.A. generuje
    > większy ruch ze swojej sieci do POZMAN'u to ona powinna płacić. A
    > jeżeli jest odwrotnie wówczas POZMAN powinien płacić.

    Sugerujesz, że TPSA powinna dopłacać sieciom blokowym podłączonym za
    pomocą Polpaka? Bo przecież ruch wychodzący ze szkieletu jest mniejszy
    od ruchu wchodzącego...

    Artur

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 33. Data: 2004-01-27 21:49:46
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Artur Orlowski wrote:
    > pomocą Polpaka? Bo przecież ruch wychodzący ze szkieletu jest mniejszy
    > od ruchu wchodzącego...

    Przejęzyczenie: _jest większy_.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 34. Data: 2004-01-27 22:18:10
    Od: f...@i...pl

    On Tue, 27 Jan 2004, Jaroslaw Druzbinski wrote:

> [...]
    > ruch ze swojej sieci do POZMAN'u to ona powinna płacić. A jeżeli jest
    > odwrotnie wówczas POZMAN powinien płacić.

    Dokladnie odwrotnie kolego.

    Wojtek

  • 35. Data: 2004-01-27 22:21:43
    Od: s...@a...org (robert j. wozny)

    Quoting "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>:

    > No wiesz ja bym nie był taki do końca pewny. Mówiąc to miałem na myśli
    > zażądanie dużej kasy od poszczególnych firm wpiętych do WIX za to że
    > wymieniają ruch. Zawsze TP S.A. może stwierdzić, że tak naprawdę to maja to
    > gdzieś ( i tak nie zwracają na swoich klientów uwagi) i wychlastać wymianę
    > ruchu.

    wiesz? bredzisz. Twierdzisz, że TPSA może zarządać pieniędzy za coś,
    co nawet nie przechodzi przez jej sieć, urządzenia, cokolwiek ?
    wychlastać wymianę ruchu? przyjdzie do mnie do domu, i wyłączy mi
    router?

    ps. na news'y pisuje prywatnie.

    --
    robert j. wozny
    ... Zycie biegnie wahadlowym ruchem miedzy bolem i nuda,

  • 36. Data: 2004-01-27 23:35:23
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    robert j. wozny <s...@a...org> napisał(a):

> [...]
    > co nawet nie przechodzi przez jej sieć, urządzenia, cokolwiek ?
    > wychlastać wymianę ruchu? przyjdzie do mnie do domu, i wyłączy mi

    uważaj już może czają się za drzwiami z nożycami :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 37. Data: 2004-01-27 23:36:29
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: robert j. wozny <s...@a...org> napisal:

> [...]
    > co nawet nie przechodzi przez jej sieć, urządzenia, cokolwiek ?
    > wychlastać wymianę ruchu? przyjdzie do mnie do domu, i wyłączy mi

    Być może bredzę. Ale pisząc to co napisałem nie miałem na myśli twojego
    prywatnego routera. Być może nie trafnym było tez pisać WIX. Generalnie
    chodzi mi o to ze tak naprawdę do końca nie wiemy co tpsa może zrobić. A czy
    nie uważasz że całe postępowanie TP. S.A. szkodzi ich klientom ? Jeżeli
    działają na szkodę swoich klientów to czego nie można się po nich spodziewać
    ? Przecież nikt nie zabroni im ograniczyc a może nawet całkiem zlikwidować
    łącza do innych operatorów.

    Być może źle mówię ale uważam, że póki co robią co im się podoba i nie
    zapowiada się na to żeby było inaczej.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 38. Data: 2004-01-28 01:25:26
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępno?ć do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    futszaK <t...@s...pl> wrote in

    > TPSA jest niedobra ale przynajmiej jakieś SDI podłaczyła (po
    > prawie roku bojów), ale innych nie ma wcale, jedyne co robią to
    > potrafią drzeć ryje i wchodzić na barykady zamiast zakasać
    > rękawy i wiąć się do roboty

    to teraz powiedz szczerze - kupisz lacze do sieci osiedlowej z
    ktorego luzerzy nie dobija sie do polowy servisow wiszacych na
    polpaku nie mowiac juz o wszelkim p2p z neostradowiczami ?

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/

  • 39. Data: 2004-01-28 04:57:35
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 01:25:26 +0000 (UTC), RusH
    <r...@k...pulse.pdi.net> wrote:

    >to teraz powiedz szczerze - kupisz lacze do sieci osiedlowej z
    >ktorego luzerzy nie dobija sie do polowy servisow wiszacych na
    >polpaku nie mowiac juz o wszelkim p2p z neostradowiczami ?

    po pierwsze p2p jest usługą którą z natury się tępi więc mnie to wali,
    a i tak większość ruchu p2p to jest z zagranicą
    po drugie to ja jestem administratorem w/w sieci i ja decyduje skąd
    biore łacze
    po trzecie problem jest zdaje się z ruchem MAN-->TpNet a nie odwrotnie
    :P

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 40. Data: 2004-01-28 09:29:22
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    > kiedy to mlopaci posłał(a) w świat wiadomość
    > <bv6h8k$2ck$1@inews.gazeta.pl>

    > Inne łącze będzie automatycznie filtrowało reklamy na Gazecie, Onecie, WP,
    > Interii?
    > Masz na myśli nowe cechy protokołu IP v.7?
    IPv4 wystarcza do tego, zeby user neostrady nie dostal sie do zasobow
    multimedialnych.

    > Zbudź się.
    > http://www.shoutcast.com/waradio.phtml?bitratelessth
    an=320
    > Radia internetowego słucham w miarę regularnie po kilka godzin dziennie.
    Jakos na tej stronie nie znalazlem nic polskojezycznego. Za to, zebys
    sluchal tych stacji TPSA placi ciezkie pieniadze Telli i Opentrasitowi.
    Za to zebys sluchal polskiej stacji z Poznania TPSA chce 2000zl za
    1Mbs/s od Pozmana. Policz przy strumieniu 128kb/s taki user Neostrady
    jak Ty kosztuje Pozmana ponad 130 zl miesiecznie.