  • Data: 2011-06-20 23:35:19
    Temat: Re: TL-MR3220 + E160 - Warto wgrac openwrt?
    Od: "Q" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Macałem ze 3 różne ustrojstwa "router z 3G" (tplink, zyxel czy cos tam,
    > nie ważne kto sprzedaje, wnętrzne podobne) i wszystkie miały podobny
    > banalny problem - zasilanie modemu na USB zrobione beznadziejnie, modem
    > gsm w okolicach słabego zasięgu - ciągnie dużo prądu (nadajnik pracuje
    > pełną mocą) i w dodatku impulsowo - te szpilki przekładały się na skakanie
    > zasilania całego routera (przechodziły na 3.3v i pozostałe).

    Wlasnie ten router bedzie na granicy zasiegu Play'a
    i o ironio dlatego wlasnie polecilem go:
    - modem bedzie gdzies blisko dachu / okna
    na 1.5-3m kablu USB (tam gdzie jest najlepszy zasieg)
    a ruter "nieco" w glebi budynku.

    > Pomagało polepszenie zasięgu gsm (by modem pracował mniejszą mocą) a na
    > prawdę - pomogło zrobienie zasilania do modemu "na piechotę ręcznie" z
    > osobnego stabilizatora 5v 1A, i zasilanie całości z porządniejszego
    > zasilacza (bo to co dają oryginalnie, to ledwo zipie z samym routerem)

    Na lepszy zasilacz jeszcze ich namowie (co polecasz?),
    na jakas antene kierunkowa ew. tez,
    ale gmeranie w bebechach i przerabianie / dorabianie
    mocnej linii 5V nie wchodzi w rachube:
    utrata gwaracnji + brak czasu z mojej strony.

    PS
    Co do anten (chodzi mi o ogolne uwagi), to podoba mi sie ta:
    panelowa 17dBi
    http://www.wasserman.pl/pl/p/Antena-zewnetrzna-GSM-G
    PRSEDGEUMTSHSDPA-17dBi/1135
    ale czy nie lepsza bedzie ta ponizej?
    16dBi
    http://www.wasserman.pl/pl/p/ANTENA-GSM-13dBi-UMTSHS
    DPA-ATK-162-z-kablem/1136
    Niby ma mniejszy zysk, ale jest bardziej "kierunkowa" (wezszy kat) - dobrze
    kombinuje?

    PS2
    Dales stabilizator 1A a nie przetwornice?
    Jakis radiator mu przykreciles? :)
    Masz jakies zdjecia plytki po tej modyfikacji?