  • 31. Data: 2009-01-23 06:14:10
    Temat: Re: TKT, radiolinia
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    > Do ethernetu i transmisji ip powinno wystarczyć, ale podczas większego
    > deszczu i wspomnianych mgieł może być na styk. E1 po tym bym nie puścił.
    > teraz pytanie na jakich wysokościach będą anteny, a raczej ile będzie
    > kabla on też wprowadza tłumienie, kiedyś na 150 m kabla standardowego to
    > około 10 dB tłumienia. Ja osobiście bym dał 1,8 anteny, ale to potężny
    > koszt i konstrukcja albo zszedł na 11 GHz.

    jak dla mnie to te tłumienie kabla nie ma znacznia, przecież tam jest
    PCZ albo coś jeszcze innego..
    Czułość i moc najdajnika/odbiornika określa ODU.

    Marcin

  • 32. Data: 2009-01-23 07:25:34
    Od: brak <b...@b...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Antena 1,2m w wyobrażeniach niby nie wygląda tragicznie, ale jak się
    > zobaczy ją na żywo zapakowaną na palecie, zaczyna wzbudzać respekt. Fest
    > kawał konstrukcji trzeba dać, żeby z połową domu w razie co nie
    > odfrunęła...

    Widziałem konstrukcje na których wisiały anteny 1,2 i 1,8 i konstrukcja
    była nienaruszona ale podczas silnych wiatrów anteny skręciły rury na
    których były zamontowane - zbyt miękka stal.

  • 33. Data: 2009-01-23 07:27:42
    Od: brak <b...@b...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > jak dla mnie to te tłumienie kabla nie ma znacznia, przecież tam jest
    > PCZ albo coś jeszcze innego..
    > Czułość i moc najdajnika/odbiornika określa ODU.
    >
    > Marcin

    Fakt akurat tutaj można to pominąć bo część aktywna jest na górze a
    transmisja idzie na pośredniej, pomerdało mi się z WiFi gdzie na górze
    masz tylko pasywną antenę i musisz doliczyć tłumienie na kablu.

  • 34. Data: 2009-01-23 07:34:39
    Od: brak <b...@b...pl>

    Adam Paluch pisze:

    > rozumie ze to budynek mieszkalny ... ciekawa konstrukcje trzeba bedzie
    > postawic, przy srednicy 1,2m sily naprawde sa duze (podczas wiatru) ...
    > ale ... "nie takie rzeczy sie robilo" :)

    Pytanie czy dach wytrzyma obciążenie jak dowalisz mu 0,5 tony betonowych
    bloczków :) , no chyba że jest nadbudówka wtedy łatwiej. Pytanie co na
    to właściciel budynku i mieszkańcy. Jak będą tego typu co kiedyś
    spotkałem to nie przejdziesz za chiny. "Panie nikt mi tu nic nie postawi
    bo to moja łąka. Jak to promieniowanie spadnie na koniczynę i krowa mi
    się tego nażre, to ja później to ścierwo z mlekiem wypije." I weź tu
    dyskutuj z takimi argumentami.
    Zawsze się znajdzie babcia co jej kot wyliniał jak radio postawili,
    chyba że Radio Maryja, ono nie szkodzi zwierzętom, a tym bardziej ludziom :)

  • 35. Data: 2009-01-23 09:43:46
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > ją na żywo zapakowaną na palecie, zaczyna wzbudzać respekt. Fest kawał
    > konstrukcji trzeba dać, żeby z połową domu w razie co nie odfrunęła...

    w dokumentacji widzialem, ze 0,6m do minilinka przy porywistym wietrze moze
    dzialac sila 250kg na maszt

    Icek

  • 36. Data: 2009-01-23 09:48:27
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    brak pisze:

> [...]
    > bo to moja łąka. Jak to promieniowanie spadnie na koniczynę i krowa mi
    > się tego nażre, to ja później to ścierwo z mlekiem wypije." I weź tu
    tym się zaczne martwić, jak z tkt będzie blizej,
    zawsze moze okazac sie, ze cena kosmos będzie.

    --
    pozdros
    icek

  • 37. Data: 2009-01-23 10:13:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > tym się zaczne martwić, jak z tkt będzie blizej,
    > zawsze moze okazac sie, ze cena kosmos będzie.

    u nich zawsze cena jest z kosmosu. Moze ostatnio cos sie zmienilo ale jakies
    2 m-ce temu zadalem zapytanie o 30-50 Mb/s z bgp zasobow zagranicznych.
    Dostalem chyba 200 zeta / Mb. A jak ich wysmialem to mi powiedzieli ze to
    ponizej ceny rynkowej jeszcze jest

    kosztow podlaczenia nie bylo bo w ich serwerownii mamy infrastrukture wiec
    byl tylko lacznik do wykonania.

    Icek

  • 38. Data: 2009-01-23 11:00:53
    Od: Marek Burzyński <m...@p...pl>

    > przez wiele osób lekceważona, ma
    > kolosalne znaczenie, nie tylko dla stabilności działania linku, ale też
    > dla bezpieczeństwa osób trzecich.

    ... bo tak jest TANIEJ ;-)

  • 39. Data: 2009-01-23 17:07:52
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Icek wrote:

    > kosztow podlaczenia nie bylo bo w ich serwerownii mamy infrastrukture wiec
    > byl tylko lacznik do wykonania.

    żebyś się nie zdziwił jak Ci za 1.5m pigtail policza kilka stówek
    miesięcznie plus VAT "bo to w ich serwerowni"

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 40. Data: 2009-01-24 09:24:03
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > żebyś się nie zdziwił jak Ci za 1.5m pigtail policza kilka stówek
    > miesięcznie plus VAT "bo to w ich serwerowni"

    to bardzo optymistyczne, wg cennika bez znizek lacznik swiatlowodowy 4k
    netto, miedziany za pare 250 zeta netto

    mam ich pare to wiem ale tak czy inaczej w mojej opinii ich polityka jest
    dla mnie niezrozumiala. Jak ze starego systemu staraja sie wyciagnac ile sie
    da tam gdzie maja monopol (laczniki w serwerownii) a tam gdzie jest
    konkurencja to im zwisa i powiewa.

    Icek