-
11. Data: 2010-05-05 10:17:43
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Rafał VFR pisze:
>> Niepamiętam jak to było w golfie 2 dieslu, ale pewnie nie ciszej, jak nie
>> głośniej :D
>
>
> Pewnie, że ciszej. Po to w końcu powstał wtrysk pośredni. Zmiękczył i
> wyciszył kulturę pracy diesli.
> Z rozwojem techniki, wieloma wtryskami na jeden cykl+ normy spalin wrócił
> wtrysk bezpośrdni w różnej postaci.
> Ja po przesiadce z 1.6 GTD (II) na 1.9 TDI doznałem szoku jak ten drugi jest
> głośny i słaby powyżej 3500 rpm.
> Ten samochód poprostu hałasował i jeździł tylko w stylu taksiarskim. Dla
> mnie katastrofa. W sumie nadal jeździ :-)
>
Dobra to wsiądź w Tipo/Tempra diesel, jest głośniejsze na zimnym od
mojego starego TDI ;)
Kiedyś kumpel chciał kupić Tipo, oglądaliśmy w komisie białego łomota,
jak go odpalili z podniesioną maską to jakby ktoś napier... młotkiem w
głowicę, nie dało się stać normalnie przy uruchomionym silniku tak
waliło po uszach ;)
Głośniejszego diesla nigdy nie słyszałem :)
Pozdrawiam !!
PS:
Stare 1,9 TDI słabe na górze ? Moje ALE ciągnie bezproblemowo do 4500 ;)
Owszem na 5 powyżej 130 to demon już nie jest, ale przyspiesza, nie wiem
jak go porównać do 1Z bo nigdy 1Zem nie jeździłem :)
-
12. Data: 2010-05-05 22:27:28
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: hamberg <r...@g...com>
> Dobra to wsiądź w Tipo/Tempra diesel, jest głośniejsze na zimnym od
> mojego starego TDI ;)
>
> Kiedyś kumpel chciał kupić Tipo, oglądaliśmy w komisie białego łomota,
> jak go odpalili z podniesioną maską to jakby ktoś napier... młotkiem w
> głowicę, nie dało się stać normalnie przy uruchomionym silniku tak
> waliło po uszach ;)
> Głośniejszego diesla nigdy nie słyszałem :)
tak sie sklada ze mialem tipo i o ile przy otwartej klapie faktycznie
byl glosny (nie porownywalem do otwartego tdi) to przy zamknietej a
tym bardziej w srodku bylo juz cicho - na pewno przy autostradowych
predkosciach nie byl tak meczacy jak tdi!
-
13. Data: 2010-05-06 09:27:11
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 3 Maj, 20:29, Rafał Grzelak <n...@d...com> wrote:
> Witam,
>
> Jako iz perspektywa wymiany wehikulu zrobila sie blizsza niz
> dotychczas, zaczalem sie blizej przygladac - pierwotnie za kompaktem
> (lub klasa B) z benzyna ~100KM, ale ostatnio rowniez za dieslem.
>
> Te ktore podobaly mi sie najbardziej, czyli Alfa 147 i Fiat Stilo z
> JTD, odpadly ze wzgledu na zawieszenie / elektryke, wiec zaczalem
> szukac dalej.
>
> Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H
> 1.9 CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.
TDI - dość głośne, te na pompowtryskiwaczach drogie pompowtryski,ale
trochę cichsze :), te z pompą tanie wtryskiwacze (bodajże po 30pln
sztuka:) do golfa III)
JTD - to common rail, będą cichsze i... tu zagwozdka, bo zależnie do
jakiej budy włożą to inaczej ten sam silnik pracuje - nie wiem co
robią:). Np. w Doblo porażka, w stilo więcej niż nieźle :)
Pzdr.
-
14. Data: 2010-05-06 16:45:10
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>
jacek2v wrote:
> JTD - to common rail, będą cichsze i... tu zagwozdka, bo zależnie do
> jakiej budy włożą to inaczej ten sam silnik pracuje - nie wiem co
> robią:). Np. w Doblo porażka, w stilo więcej niż nieźle :)
Pewnie roznica w skrzyni.
Tylko stilo ma problemy z elektryka z tego co slyszalem. ;/
A moze to tylko strachy na lachy?
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
15. Data: 2010-05-06 22:57:29
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>
W dniu 2010-05-06 16:45, Rafał Grzelak pisze:
> jacek2v wrote:
>
>> JTD - to common rail, będą cichsze i... tu zagwozdka, bo zależnie do
>> jakiej budy włożą to inaczej ten sam silnik pracuje - nie wiem co
>> robią:). Np. w Doblo porażka, w stilo więcej niż nieźle :)
>
> Pewnie roznica w skrzyni.
> Tylko stilo ma problemy z elektryka z tego co slyszalem. ;/
> A moze to tylko strachy na lachy?
IMHO strachy na lachy, tak samo jak z AR147. Przejedź się Alfą 147 z
silnikiem 1.9JTD z mocą co najmniej 100kW to poczujesz zalety jtd. Jak
termostat jest sprawny to nawet zimą silnik nagrzeje się po niedługiej
chwili, z elektryki to mogą się co najwyżej postojówki przepalić ;)
Jeżdżę AR156 110kW z 2002 roku i jedynie co robię przy aucie to wymiana
płynów, filtrów, czasem wymienię jakąś gumę w zawieszeniu (za kilka dni
wkładam długo wyczekiwane poliuretany pod tłukący się drążek
stabilizatora) a przy silniku poza wymianą rozrządu, pompy wody, rolek i
gumowego paska nic praktycznie nie robiłem.
W sieci jest darmowy program (fiatecuscan.net) do diagnozy samochodów z
koncernu fiata po podpięciu pod OBD2... czego chcieć więcej? :)
Przemyśl to jeszcze na spokojnie.
Pozdrawiam,
--
Ludvigus - zawsze wspak, niczym rak
-
16. Data: 2010-05-07 01:44:21
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>
Ludvigus wrote:
> IMHO strachy na lachy, tak samo jak z AR147. Przejedź się Alfą 147 z
> silnikiem 1.9JTD z mocą co najmniej 100kW to poczujesz zalety jtd.
> Jak termostat jest sprawny to nawet zimą silnik nagrzeje się po
> niedługiej chwili, z elektryki to mogą się co najwyżej postojówki
> przepalić ;)
>
> Jeżdżę AR156 110kW z 2002 roku i jedynie co robię przy aucie to
> wymiana płynów, filtrów, czasem wymienię jakąś gumę w zawieszeniu (za
> kilka dni wkładam długo wyczekiwane poliuretany pod tłukący się
> drążek stabilizatora) a przy silniku poza wymianą rozrządu, pompy
> wody, rolek i gumowego paska nic praktycznie nie robiłem. W sieci
> jest darmowy program (fiatecuscan.net) do diagnozy samochodów z
> koncernu fiata po podpięciu pod OBD2... czego chcieć więcej? :)
>
> Przemyśl to jeszcze na spokojnie.
Nie nie nie nie nie ... wszystko nie tak. :)
Alfa miala wyleciec ze wzgledu na zawieszenie!
Juz nawet nastawilem sie na szukanie civica VII 1.6.
Na moje szczescie nie widzialem z bliska 159ki Borysa, bo pewnie bym
juz wsiakl na dobre ;p
Boje sie alfy (zawieszenia znaczy sie), bo jestem malomechaniczny i
niespecjalnei mam warunki do dlubania, a czeste odwiedziny u mechanika
to nie jest to, co tygryski lubia najbardziej.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl