  • 31. Data: 2010-01-09 13:33:33
    Temat: Re: TAMRON 17-50 jakie najlepsze ustawienia?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ciekawy jestem sk d takie opinie. Mam 17-50 VC do Canona i po raz pierwszy
    > bez podp rki z r ki robi em zdj cia nocne Krakowskiego i Nowego wiatu
    > (Wawa) uzyskuj c 100% zdj ostrych przy czasach 1/5 do 1/20 dla 450D. Przy
    > innych obiektywach to nie zdarza o mi si . Mo e mam szcz cie - w moim
    > obiektywie VC chodzi znakomicie. Problem z ostrzeniem te nie istnieje.
    > S ysza em o osobach robi cych z r ki na 1 s. Brzmi to prawie jak bajka o
    > elaznym wilku.

    odpowiedz jest natychmiastowa :
    opinia taka nie na podstwie wlasnych doswiadczen gdyz tego obiektywu
    nie uzywalem i nie posiadam.

    przeprowadzono ostatnio testy na skutecznosc IS / VC kilku obiektywow
    z kilkoma korpusami.
    nie bede opisywal testu ,.ale jest zrobiony profesjonalnie ,
    wszystkuie aparaty poddane takim samym vibracja maszynowym imitujacymi
    drgani od reki.

    najdluzsze czasy jakie osiagnieto przy akceptowalnym poruszeniu na
    ogniskowej 35 mm dla niektorych obiektywow:

    tamron 17-50 VC 1/30 sec.
    zeis 16-35 1/15
    pentax 12-24 1/8
    olymp 9-18 1 sec
    nikon 18-200vr2 1 sec.

    zrodlo - coorfoto nr 1/2010

    XXX

  • 32. Data: 2010-01-09 15:27:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > najdluzsze czasy jakie osiagnieto przy akceptowalnym poruszeniu na
    > ogniskowej 35 mm dla niektorych obiektywow:

    zeby nie bylo watpliwosci . ekw 35 mm.

  • 33. Data: 2010-01-09 16:12:57
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 9 Sty, 16:27, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > zeby nie bylo watpliwosci . ekw 35 mm.

    ..a tego Zeissa do jakiego aparatu podlaczyli? Chyba do Sony.
    StaM

  • 34. Data: 2010-01-09 16:46:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Jan., 17:12, kuba <k...@y...com> wrote:
    > On 9 Sty, 16:27, XX YY <f...@g...com> wrote:> > najdluzsze czasy jakie
    osiagnieto przy akceptowalnym poruszeniu na

    > ..a tego Zeissa do jakiego aparatu podlaczyli? Chyba do Sony.
    > StaM

    do a 380

    tamron byl podpiety pod n d300

  • 35. Data: 2010-01-09 17:26:00
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > tamron 17-50 VC 1/30 sec.
    > zeis 16-35 1/15
    > pentax 12-24 1/8
    > olymp 9-18 1 sec
    > nikon 18-200vr2 1 sec.
    >
    > zrodlo - coorfoto nr 1/2010

    To chyba zle przeprowadzili ten test.
    Mi sie udaje baez problemu zrobic na 1/8
    Raz nawet na 1/4 jak sie przylozylem.

    Inna i najwieksza bolaczka tego obiektywu jest AF.
    Mój wlasnie jest w serwsie.

  • 36. Data: 2010-01-09 17:33:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Jan., 18:26, "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    > To chyba zle przeprowadzili ten test.
    > Mi sie udaje baez problemu zrobic na 1/8
    > Raz nawet na 1/4 jak sie przylozylem.

    to nie o to chodzi.
    chodzi o porownanie w tych samych warunkach.
    jesli zrobiles z reki na 1/8 sek to nikonem pewnie bys zrobil na 2
    sek.
    test wykazal , ze jest to najmniej skuteczny stabilizator wsrod
    mierzonych obiektywow.

  • 37. Data: 2010-01-09 17:46:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Inna i najwieksza bolaczka tego obiektywu jest AF.
    > Mój wlasnie jest w serwsie.

    co znaczy bolaczka ?
    nie trafia ?
    z jakim aparatem ?

  • 38. Data: 2010-01-09 18:42:35
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 9 Sty, 18:26, "m0w"

    > To chyba zle przeprowadzili ten test.
    > Mi sie udaje baez problemu zrobic na 1/8
    > Raz nawet na 1/4 jak sie przylozylem.

    A drzy Ci reka tak jak w urzadzeniu, ktorego uzyli w tescie?
    StaM

  • 39. Data: 2010-01-09 18:47:56
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    k.googlegroups.com...
    > najdluzsze czasy jakie osiagnieto przy akceptowalnym poruszeniu na
    > ogniskowej 35 mm dla niektorych obiektywow:
    >
    > tamron 17-50 VC 1/30 sec.
    > zeis 16-35 1/15
    > pentax 12-24 1/8
    > olymp 9-18 1 sec
    > nikon 18-200vr2 1 sec.
    >
    > zrodlo - coorfoto nr 1/2010
    >
    > XXX

    moze ktos zapomnial wlaczyc VC? Wynik jest dla mnie kuriozalny... ! Mam
    obiektywy canona z IS i ten z VC, nie mam 15 lat i lapy mi sie trzesa. To
    jest przykladowa fotka 1/20 s w pelnej rozdzielczosci z tego tamrona z reki
    po spozyciu kilku lampek wina (moze to spowodowalo brak drgan reki?)
    http://imagegallery.koon.pl/wp-content/gallery/rzezb
    a-dap/wyst-rz-3.jpg , na
    1/25 sek
    http://imagegallery.koon.pl/wp-content/gallery/rzezb
    a-dap/wyst-rz-1.jpg

  • 40. Data: 2010-01-09 20:06:43
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    co znaczy bolaczka ?
    nie trafia ?
    z jakim aparatem ?

    Z nikonem D80 ostrzy dobrze tylko ze srodkowym punktem AF.
    Przy zdjeciach z bliska tak do 50 cm wszystkie punkty AF dzialaja dobrze.
    Im dalej jest obiekt tym skrajne punkty AF maja wiekszy BF.
    (sprawdzalem na innych obiektywach i aparat jest w porzadku)
    Zobaczymy czy da sie to wyregulowac, czy to jakis blad konstrukcyjny.
    Nie wiem jak to moze nie dzialac dobrze skoro to aparat szuka najwiekszego
    kontrastu
    i kreci obiektywem dopóki go nie znajdzie. A jednak jest zle!
    Mam sporo obiektywów i w zadnym AF nie dzialal tak bez sensu.

    A stabilizacja dziala przywoicie bo mam dwa inne szkla nikona (tyle, ze
    dluzsze wiec musi wiecej sie napracowac - wieksz epredkosci katowe) ze
    stabilizacja i dziala porównywalnie.

    Nie wierze, by kiedykolwiek dalo sie zrobic obiektyw, którym mozna by robic
    nie poruszone zdjecia (przy np.50mm) przy czasie 1 sekunda. Moze da sie
    zrobic zdjecie w miare czytelne i przy 4 sekundach, ale bedzie poruszone.
    Zyroskopy musialby miec wieksza moc od wagi aparatu.