    From: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
    Date: Sat, 14 Mar 2009 10:51:47 +0100

    januszek pisze:

    > Moim zdaniem powyzsze jest najwieksza bajka jaka opowiada sie o OS.
    > Dlaczego tak sadze? Ano dlatego, ze otwartosc kody nie gwarantuje ze nie
    > ma w nim bledow ani backdorow.

    Wyjaśnijmy sobie jedno - bezpieczeństw w znaczeniu braku zaszytych
    backodorów, a nie braku błędów kodu, bo to dwie zupełnie różne kwestie.
    Jak wygląda praktyka kryptograficznych produktów komercyjnych
    (przynajmniej niektórych) dość obszernie pisałem w odpowiedzi na post
    Konrada, więc nie ma sensu tego powtarzać.
    Jeśli otwartość kodu nie jest uprawdopodobnieniem braku zaszytych
    backdoorów, w przypadku tak stosunkowo niewielkich
    i popularnych projektów jak wspomniany TrueCrypt, granicząca niemal
    z pewnością, to proszę zaproponuj rozwiązanie dające lepszą gwarancję.
    Wśród znajomych młodych radców prawych i adwokatów oraz aplikantów
    bardzo się rozpowszechnił nie tylko ze względu na zabezpieczenie danych
    w przypadku kradzieży/zgubienia sprzętu, ale również realną, a nie tylko
    iluzoryczną ochronę tajemnicy zawodowej i interesów klientów przy kpk
    stworzonym na miarę państwa totalitarnego i w tym zakresie praktycznie
    przepisany bez zmian w 1997 r. - ochrona na podstawie samej papierowej
    tajemnicy zawodowej praktycznie nie istnieje.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938