  • Data: 2009-03-15 17:21:24
    Temat: Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:
    > Ale ty jesteś naiwny, a niby gdzie mieli je umieścić, jeśli nie w kodzie
    > programu? W kosmosie?

    ja mówię o kodzie żródłowym, a nie wynikowym:O)

    > Idea takich projektów polega na tym, że każdy może sobie pobrać komplet
    > źródeł i sam skompilować program, co jest bardzo popularne np. przy
    > instalowaniu oprogramowania na FreeBSD, czy linuksie.

    pewnie że może, pod warunkiem że stać go na kompilator i ewentualne
    biblioteki potrzebne kompilatorowi (nie bawiłem się więc nie będę wnikał jak
    to wygląda w praktyce)

    > Czy naprawdę uważasz, że nikt nie zwrócił by uwagi, że program
    > skompilowany samodzielnie ma inną długość, czy choćby sumę kontrolną, niż
    > ten skompilowany w dystrybucji?

    widzisz, to ty jesteś naiwny sądząc że ten sam kod kompilowany różnymi
    kompilatorami będzie maił identyczną postać wynikową:O)

    a tak na marginesie to taką tylną furtkę można też jawnie umieścić w
    dostępnym kodzie, ale tak to zagmatwać i namieszać że nikt nie dojdzie że to
    jest to, to żaden problem:O)