  • Data: 2010-05-20 09:08:50
    Temat: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Widze, twardy jestes :)

    Nie twardy, tylko realista (zob. niżej) :)

    > Czy priorytetem jest wierność odtwarzania?

    Nie, ale nie powinno być większych zniekształceń. Będzie tworzone
    elektroniczne archiwum partii politycznych dostępne w internecie -
    znajdą się tam różnego rodzaju materiały wyborcze - ulotki, broszury
    itp. Muszą być czytelne i niezbyt brzydko wyglądać.

    > Czy istotny jest koszt?

    Jest. Kwota ograniczona pieniędzmi w projekcie. To znaczy jest
    maksymalna kwota, którą można wydać.

    > Odniosłem wrazenie ze bedzie tego duzo (te tysiace dokumentow). Jak
    > nie bedzie podajnika to trzeba kogos zeby przy tym stal.

    Będzie to robiła specjalnie oddelegowana do tego osoba. Podajnik nie
    nadaje się - całkowity miszmasz w formatach dokumentów.

    > W pierwszym poscie tego nie pisalem ale Krzysztof Kucharski ma racje.
    > Aparat mocuje sie relatywnie wysoko. Dookoła aparatu zamocować
    > świetlówki (lepsze rury). nad świetlówkami dać albo błyszczącą blache
    > albo na silikonie przykleic folie aluminiowa (mozna popróbować która
    > strona lepiej bedzie oświetlać (matowa czy błyszcząca).

    Gdybym to robił dla siebie, zapewne tak właśnie bym zrobił :) Zresztą
    zrobiłem kiedyś z mieszka, Industara i rury kanalizacyjnej duplikator do
    slajdów i negatywów, podpiąłem do niego Pentaxa *istDS i używam go
    zamiast skanera do przezroczy. Ale to będzie wykorzystywane w firmie i
    jestem tylko kimś w rodzaju pośrednika szukającego informacji. Nie
    jestem pewien, czy w firmie znajdzie się ktoś, kto będzie majsterkował.
    Po prostu taka prawda życia, więc szukam gotowych rozwiązań w ramach
    ograniczonego budżetu.

    > Na moje krzywe oko chya istnieja "zródła" TWAIN dla aparatów wiec ten
    > soft powinien byc w stanie je obsłuzyć.

    Dzięki, muszę przyjrzeć się dokładniej.

    > No, ale chcesz tanio czy na fakture? :)

    Ale ja muszę na fakturę - to są pieniądze z projektu, muszą zostać
    rozliczone :)

    Piotr