  • Data: 2010-05-20 05:22:01
    Temat: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:4bf42443$1@news.home.net.pl...

    Witam

    [...]
    > Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
    > zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity sprzęt
    > wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się bawić. W
    > sumie - IMHO za dużo zachodu.
    [...]

    Pomijając inne kwestie - w tej muszę zabrać głos ;-) Z mojej praktyki wynika
    zupełnie odmienna konstatacja. Nie mam żadnych problemów ze
    zniekształceniami geometrii obrazu. A stosuję zwyczajne, tanie kompakty. Po
    prostu staram się nie zbliżać aparatu do reprodukowanego dokumentu na
    odległość mniejszą niż 30 - 40 cm. Z reguły fotografuję z dystansu 50 cm.
    O wielu lat jestem właścicielem skanera płaskiego CCD. W pracy zawodowowej
    też mam dostęp do "płaszczaka" biurowego. Porównanie jakości reprodukcji i
    szybkości pracy zdecydowanie wypada na korzyść aparatu fotograficznego.
    Odrobina praktyki + zestaw dwóch (darmowych) programów może zapewnić bardzo
    dobre efekty pracy. Nawiasem mówiąc - fotoreprodukcja kiedyś była podstawową
    metodą sprządzania kopii dokumentów. Zastąpienie fotochemii matrycą CCD /
    CMOS uczyniło całą zabawę przyjemnością ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski