  • Data: 2009-09-16 07:37:34
    Temat: Re: Szukam obiektywu do CANON 450D. proszę o pomoc.
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    R2r napisał(a):
    > Autor nie fotografuje jedynie ślubów ale również imprezy, wyjazdy.

    Więc doceni, że na 17mm prawie nie ma beczki, że ma stabilizację i
    światło /2.8 i że opędzi całą wycieczkę jednym obiektywem, bo zrobi i
    architekturę i portret. Ewentualnie dokupi małe tele typu 55-250 IS.

    > Z własnego amatorskiego doświadczenia wiem, że to 85mm często się jednak
    > przydaje...

    Zgoda.

    > Nie przeczę, że EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM jest udaną konstrukcją, ale
    > też ma swoje wady jak np. cena

    a) Wojtek nie podał budżetu (Wojtek, jak nie masz 4kPLN na ten obiektyw,
    to przepraszam, że namieszałem w głowie)
    b) W cenie EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM nie ma na razie nic lepszego do
    Canona.

    > i mniejszy zakres ogniskowych, co w
    > przypadku zastosowań amatorskich ma często spore jednak znaczenie
    > (zwłaszcza cena).

    Do ślubów i portretów potrzeba dużego światła, więc alternatywą będą
    ewentualnie inne zoomy /2.8, a nie ciemny 17-85, który w tych
    zastosowaniach rozczaruje i tyle. To zgrabny, tani obiektyw, ale
    podróżny i spacerowy. Czyli tylko do części planowanych zastosowań. A co
    z resztą?

    > No cóż, IMHO do wszystkich trzycyfrowych modeli Canona od 350D począwszy
    > grip jest chyba nieodzownym wyposażeniem, jeśli chce się podpinać do
    > aparatu cokolwiek więcej niż kitowy, plastikowy obiektyw...

    Nie zgadzam się.
    Grip do małego korpusu to onanizm.

    Kupując mały korpus wybieram go m.in. ze względu na wymiary i ciężar,
    żeby było mniej klamotów do noszenia. Można go używać z cięższymi
    obiektywami, godząc się z mniejszą wygodą trzymania. Jeśli ktoś myśli o
    gripie, to już lepiej od razu wziąć korpus dwucyfrowy. Cenowo wyjdzie
    podobnie, a ergonomia i tak lepsza IMHO.

    --
    Mirek