  • Data: 2013-10-19 18:06:17
    Temat: Re: Szuka?em schematu wybieraka grupowego...
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 Oct 2013 17:26:42 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Andrzeju, a Ty programowales przez ostatnie 15 lat ? Pod windows ?

    Pod Windows. Moje ostatnie osiagniecie to jakies 250 tysiecy linii
    Prologu. Wdrozone, i robi pieniadze. Ile w Javie - nie liczylem. A jak
    mowimy o 15 latach, to w tych 15 latach, i owszem, Smalltalk i C, C++
    jakby co...

    Co najmniej 1/3 transportu w Ameryce odbywa sie na sofcie ktory
    napisalem "wlasnemy rencamy" wlasnie w ciagu ostatnich 15 lat

    >Teraz programista to jest na szczycie piramidy mozliwych bledow, i
    >wiekszosci w ogole nie kontroluje.

    Ze co?..

    >Bylo pare ambitnych programow (tzn programow rozwojowo-wdrozeniowych,
    >nie komputerowych) na bezpieczny procesor, bezpieczny kompilator, ale
    >chyba wszystkie upadly.

    Ada i Spark bynajmniej nie upadly. W dallszym ciagu sa dziedziny gdzie
    bledow nie powinno byc: lotnictwo, energetyka (nuklearna zwlaszcza),
    sterowanie urzadzeniami (rafinerie itede), medycyna. To sie robi
    inaczej niz wynika z lektury Bajtka

    >No ale kiedys chce sie centrale wylaczyc, i co - zatrzyma sie tem
    >program po odpowiednim poleceniu, czy nie :-)

    Zajmijemy sie przyslowiowym zawracaniem glowy

    A.L.

    P.S. Tak na marginesie, problem zatrzymania JEST problemem w systemach
    wspolbieznych: wszyskie watli (lub procesy) powinny byc "lagodnie"
    zatrzymane gdy caly program zostaje zatrzymany. Nie moze byc
    "wiszacych pozostalosci". Ale nei sadze abysmy ten problem wlasnie
    dyskutowali.

    Inny "problem stopu" to nierozstrzygalnosc algorytmiczna. Ale tego tez
    chyba nie dyskutowalismy