-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 06 Jun 2011 11:16:06 +0200
From: marsel <marcin@pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.17) Gecko/20110424
Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sztywny hol - jakie wrazenia ?
References: <irumeq$45c$1@node2.news.atman.pl>
<4de34fb2$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<is2lqb$87$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <is2lqb$87$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <4dec9ad6$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.3.172.186
X-Trace: 1307351766 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2484 83.3.172.186:34611
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2373842
[ ukryj nagłówki ]W dniu 31.05.2011 14:09, ąćęłń pisze:
> A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy
> jest lżejszy od holowanego)?
Generalnie nie ma problemu, trzeba jednak uważać na zakrętach, raz
zdarzyło mi się Octavią holować Forda Transita po mieście, i na
większości ciasnych skrzyżowań jak holowany w porę nie zdążył
przyhamować to zarzucało trochę tyłem Skody na zewnątrz, ale tragedii
nie ma i daje się to opanować.
> Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej
> strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
> przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Jako holujący nie odczuwam ściągania w jakąkolwiek stronę przy jeździe
na wprost, i nie ważne czy hol mamy po jednej stronie czy po skosie,
może na pojazd holowany to jakoś wpływa i kierowca to koryguje, ale o to
akurat nie pytałem.
Przy samym przyspieszaniu jest mniej szarpania i lepiej się rozpędza na
sztywnym holu niż na lince.
Hamowanie to już zależy od ustawienia pojazdów względem siebie, jak oba
są w linii prostej to nie ma znaczenie umieszczenie dyszla, hamuje się
praktycznie po linii prostej, oczywiście jak holowany nie hamuje, albo
robi to nieadekwatnie do sytuacji to odczuwa się znacznie wydłużoną
drogę hamowania.
Problemy czasem są przy hamowaniu w zakrętach, gdy samochody poruszają
się po łuku, szczególnie ciasnym, i holowany w porę nie wyhamuje, to
właśnie wtedy może zarzucić tyłem na zewnątrz pojazdu holującego.
Jest jeszcze jeden plus sztywnego holu, można ładnie cofać pojazdami,
warunek to korygowanie toru jazdy przez, pchany w tym wypadku, samochód.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=