-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 06 Jun 2011 11:16:06 +0200
From: marsel <marcin@pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.17) Gecko/20110424
Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sztywny hol - jakie wrazenia ?
References: <irumeq$45c$1@node2.news.atman.pl>
<4de34fb2$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<is2lqb$87$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <is2lqb$87$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <4dec9ad6$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.3.172.186
X-Trace: 1307351766 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2484 83.3.172.186:34611
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2373842
[ ukryj nagłówki ]W dniu 31.05.2011 14:09, ąćęłń pisze:
> A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy
> jest lżejszy od holowanego)?
Generalnie nie ma problemu, trzeba jednak uważać na zakrętach, raz
zdarzyło mi się Octavią holować Forda Transita po mieście, i na
większości ciasnych skrzyżowań jak holowany w porę nie zdążył
przyhamować to zarzucało trochę tyłem Skody na zewnątrz, ale tragedii
nie ma i daje się to opanować.
> Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej
> strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
> przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Jako holujący nie odczuwam ściągania w jakąkolwiek stronę przy jeździe
na wprost, i nie ważne czy hol mamy po jednej stronie czy po skosie,
może na pojazd holowany to jakoś wpływa i kierowca to koryguje, ale o to
akurat nie pytałem.
Przy samym przyspieszaniu jest mniej szarpania i lepiej się rozpędza na
sztywnym holu niż na lince.
Hamowanie to już zależy od ustawienia pojazdów względem siebie, jak oba
są w linii prostej to nie ma znaczenie umieszczenie dyszla, hamuje się
praktycznie po linii prostej, oczywiście jak holowany nie hamuje, albo
robi to nieadekwatnie do sytuacji to odczuwa się znacznie wydłużoną
drogę hamowania.
Problemy czasem są przy hamowaniu w zakrętach, gdy samochody poruszają
się po łuku, szczególnie ciasnym, i holowany w porę nie wyhamuje, to
właśnie wtedy może zarzucić tyłem na zewnątrz pojazdu holującego.
Jest jeszcze jeden plus sztywnego holu, można ładnie cofać pojazdami,
warunek to korygowanie toru jazdy przez, pchany w tym wypadku, samochód.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D