eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySztywny hol kupię czem prędzej ;)Re: Sztywny hol - jakie wrazenia ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 06 Jun 2011 11:16:06 +0200
    From: marsel <marcin@pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.17) Gecko/20110424
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sztywny hol - jakie wrazenia ?
    References: <irumeq$45c$1@node2.news.atman.pl>
    <4de34fb2$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <is2lqb$87$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <is2lqb$87$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <4dec9ad6$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.3.172.186
    X-Trace: 1307351766 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2484 83.3.172.186:34611
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2373842
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 31.05.2011 14:09, ąćęłń pisze:
    > A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy
    > jest lżejszy od holowanego)?
    Generalnie nie ma problemu, trzeba jednak uważać na zakrętach, raz
    zdarzyło mi się Octavią holować Forda Transita po mieście, i na
    większości ciasnych skrzyżowań jak holowany w porę nie zdążył
    przyhamować to zarzucało trochę tyłem Skody na zewnątrz, ale tragedii
    nie ma i daje się to opanować.

    > Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej
    > strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
    > przy przyspieszaniu i hamowaniu.

    Jako holujący nie odczuwam ściągania w jakąkolwiek stronę przy jeździe
    na wprost, i nie ważne czy hol mamy po jednej stronie czy po skosie,
    może na pojazd holowany to jakoś wpływa i kierowca to koryguje, ale o to
    akurat nie pytałem.

    Przy samym przyspieszaniu jest mniej szarpania i lepiej się rozpędza na
    sztywnym holu niż na lince.
    Hamowanie to już zależy od ustawienia pojazdów względem siebie, jak oba
    są w linii prostej to nie ma znaczenie umieszczenie dyszla, hamuje się
    praktycznie po linii prostej, oczywiście jak holowany nie hamuje, albo
    robi to nieadekwatnie do sytuacji to odczuwa się znacznie wydłużoną
    drogę hamowania.
    Problemy czasem są przy hamowaniu w zakrętach, gdy samochody poruszają
    się po łuku, szczególnie ciasnym, i holowany w porę nie wyhamuje, to
    właśnie wtedy może zarzucić tyłem na zewnątrz pojazdu holującego.

    Jest jeszcze jeden plus sztywnego holu, można ładnie cofać pojazdami,
    warunek to korygowanie toru jazdy przez, pchany w tym wypadku, samochód.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: