    Date: Mon, 15 Jun 2015 12:54:38 +0200
    From: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    <mlb9i6$vor$1@node1.news.atman.pl> <mlb9n6$vp5$1@node1.news.atman.pl>
    <mlbfev$1jg$1@node2.news.atman.pl> <mlbfkv$1tm$1@node2.news.atman.pl>
    <mlbgnm$7fr$1@node1.news.atman.pl> <mlbguj$395$1@node2.news.atman.pl>
    <mlbhmt$438$1@node2.news.atman.pl> <mlbjf9$5qj$1@node2.news.atman.pl>
    <557d68ed$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <557e7c70$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2015-06-15 o 11:00, Budzik pisze:

    > Po pierwsze nigdy nie wiesz kiedy taka sytuacja cie spotka - nie da sie
    > wiec odpowiednio wczesniej zwolnic.
    > Po drugie taka sytuacja jest niebezpieczna przy kazdej predkosci i nie
    > mówie tu o predkosciach rzedu 120 a 90, 70 itp.

    Po pierwsze skoro nie znam drogi i mam coś co może spowodować poważne
    skutki podczas wypadku to zwalniam.
    Po drugie mam coś takiego w swoim samochodzie co nazywa się ABS i
    sprawne hamulce. Jeżeli jadę 80 to pewnie zdążę wyhamować do w miarę
    bezpiecznej prędkości. Po trzecie mówimy tu o drogach gminnych, tak? To
    jakie tam limity obowiązują? 150 km/h?

    > No chyba, że Twoje doświadczenie za kierownicą mówi ci coś innego?

    Zdecydowanie tak, mam już milion km wylatanych nie tylko na 4 kółkach.
    Prawko mam od 89 roku. Kilka wypadków nie ze swojej winy, w tym trzy
    poważne, piszę bo właśnie podczas tych zdarzeń nie zapierdalałem.

    > Ale to Ty podałes te teze. Mam nadzieje, ze nie wyssałes jej z palca,
    > dlatego prosze o dane.

    Do wypadków z udziałem nietrzeźwi kierowcy samochodów osobowych,
    najczęściej dochodzi:
    - w obszarach zabudowanych (65%), ale udział wypadków poza obszarem
    zabudowanym jest wyższy niż dla ogółu wypadków z udziałem samochodów
    osobowych, i wynosi 35% w stosunku do 30% dla ogółu,
    - w nocy oraz o zmroku i świcie (52%), podczas gdy dla ogółu wypadków,
    wypadki w ciemnej części doby stanowią jedynie 32%,
    - w niedzielę (23%) i sobotę (21%), podczas gdy dla ogółu wypadków w
    niedzielę ma miejsce 13% a w sobotę 15% wypadków z udziałem kierowców
    samochodów osobowych,
    - po południu w godzinach 16-21 (52%), ale największy udział wypadków
    z udziałem nietrzeźwych kierowców samochodów ma miejsce w późnych
    godzinach nocnych, kiedy wypadki te stanowią 22% ogółu (w dzień 2-5%).

    Charakterystyczną cechą wypadków z udziałem pijanych kierowców
    samochodów osobowych jest znaczny udział wypadków pojedynczych.
    Najechanie na drzewo, słup pijanego kierowcy to aż 39% (16% dla ogółu)
    wypadków poza obszarem zabudowanym i 30% (6% dla ogółu) wypadków w
    obszarze zabudowanym. Trzy razy wyższy jest też udział wypadków, w
    których nastąpiło wywrócenie się pojazdu (9% dla nietrzeźwych kierowców,
    3% dla ogółu).

    Tu masz dane za 2005 rok, tak na szybko, nie sądzę, że w 2014 ten
    rozkład będzie się znacząco różnił.

    --
    BartekZX9R
    Ave1,8