  • 11. Data: 2009-03-10 10:28:24
    Temat: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 10 Mar, 08:06, j...@a...at wrote:
    > ja bym raczej zalozyl synowi ksiazeczke mieszkaniowa albo jakas polise
    > ubezpieczeniowa a nie wydawal pieniadze na pierdoly.
    > masz przeciez obiektyw o tym zakresie i to calkiem dobrej klasy.
    > z 50 , 1/4  zrobi sie w praktyce 2,0 bo na 1,4 mydli .

    To też jest wydawanie piniędzy na pierdoły. I książeczka (mam uraz od
    książeczek PKO) i polisa to zmarnowane pieniądze.
    Ale 50 1/4 to też zmarnowane pieniądze jak się ma coś (2.8) ze stałym
    światłem.

  • 12. Data: 2009-03-10 11:50:10
    Od: "Catman" <c...@c...com>

> [...]
    >książeczek PKO) i polisa to zmarnowane pieniądze.
    >Ale 50 1/4 to też zmarnowane pieniądze jak się ma coś (2.8) ze stałym

    a to ciekawe, oszczędzanie na potem to marnowanie pieniędzy, brawo!

  • 13. Data: 2009-03-10 12:38:19
    Od: m...@g...com

    On 9 Mar, 21:48, "Ibanez" <m...@u...ibanez.art.pl> wrote:
    > Jako że niedługo przyjdzie na świat mój syn zastanawiam się nad zakupem
    > odpowiedniego szkła do puszki 400d. Mam aktualnie 17-55/2.8.
    > Czy np. taki 50/1.4 będzie ok? Zależy mi na świetle żeby nie używać flasha i
    > optymalnie wygodną ogniskową. Dzięki za sugestie.

    Rozumiem, ze niechec do flasha to tylko do wbudowanego..
    Kup sobie lampe z obracana glowica we wszystkich plaszczyznach.
    Stalka (zwlaszcza 50mm na APS-C) ciezko Ci bedzie obskoczyc wszystkie
    sytuacje, no i GO czesto bedzie problemem.
    Tym 17-55/2.8 spokojnie mozesz robic.

  • 14. Data: 2009-03-10 13:08:05
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 9 marca 2009 (22:22:30) napisano:

    > Użytkownik "Ibanez" <m...@u...ibanez.art.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > W wypadku aparatu APS-C do fotografowania dziecka w domowym zaciszu,
    > zdecydowanie 35/2 lub 35/1.4 (jeśli budżet jest wystarczający).
    > Prawdopodobnie Sigma 30/1.4 oraz Canon 28/1.8 też będą OK. Mam zarówno 35mm

    Dobrze prawisz :) Na cropie troche wąsko 50mm, ja czasami robie w
    pubach, to jak sie siedzi przy jednym stole to zdjecia zrobic nie
    mozna, za duza buzia ;) ale takie okolice 30mm jasnego to by bylo cos.

    Canon 35mm f1.4 drogi :( Ale ta sigma 30mm nie mowinna byc za szeroka
    i rozciagac twarzy, poza tym tez jasnosc 1.4, wypasiony oiektyw,
    musze taki zakupic. BTW - 50mm mam na M42 z przeslona 1.7
    (porst), ostrze na pentapryzmowym wizjerku i w dzien jest ok,
    wieczorami na life view, wiadomo ze szybkiego focusa nie mam ale za to
    bylo tanio :) Jakies 40 zl za niego dalem.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 15. Data: 2009-03-10 13:34:10
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 13:38, m...@g...com wrote:

> [...]
    > Stalka (zwlaszcza 50mm na APS-C) ciezko Ci bedzie obskoczyc wszystkie
    > sytuacje, no i GO czesto bedzie problemem.

    Pytajacy wyraznie pisze , ze chcialby uniknac flasha.
    Pytanie jest mniej wiecej takie :
    czy mozna kupic obiektyw gdyz chcialbym uniknac flash-

    a Ty odpowiadasz - kup flash.

    Nie zebym byl upoierdliwy i czepial sie szczegolow ale sam przyznasz
    ze odpowiedziales nie do rzeczy.

    I pomijam aspect merytoryczny - ale po kiego ch... walic dziecku
    flashem nawet od sufitu po oczach ?
    zeby ojciec mial zabawe ?

    XXX

  • 16. Data: 2009-03-10 13:35:29
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Jako że niedługo przyjdzie na świat mój syn zastanawiam się nad zakupem
    > odpowiedniego szkła do puszki 400d. Mam aktualnie 17-55/2.8.

    17-55 IS?

    Zostaw to szkło, przez pierwsze pół roku ci wystarczy. To później, tak do 4-5
    lat zaczyna się ten czas, zbyt ciężki czas dla ai-servo/Canona ;)

    Na twoim miejscu zaczekałbym na reakcję Canona na Nikkora 35/1.8G DX tzn. EF-S
    30/2.0, hipotetyczne szkło jak na razie istniejące w plotkarskich portalach.

    Podsumowując: korci cię? Kup sobie ef-s 60/macro. Przyda się na pewno.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 17. Data: 2009-03-10 13:39:14
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Sprawdz czy dwie działki 2.8-2.0-1.4 (cztery razy krótszy czas
    > naświetlania) wystarczy czy nie będzie za ciemno.

    Załóżmy, z góry, że jak będzie schodził do piwnicy po kartofle to żona zostanie
    z bobasem w domu ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 18. Data: 2009-03-10 15:04:01
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    >Pytajacy wyraznie pisze , ze chcialby uniknac flasha.
    >Pytanie jest mniej wiecej takie :
    >czy mozna kupic obiektyw gdyz chcialbym uniknac flash-
    >
    >a Ty odpowiadasz - kup flash.

    być mozę pytajacy nie wie ze mozna kupić flasha i strzelić w sufit, dlatego
    to pewnie pisał

> [...]
    >ze odpowiedziales nie do rzeczy.
    >
    >I pomijam aspect merytoryczny - ale po kiego ch... walic dziecku

    a po kiego ch.. kupowac szkło, zeby ojciec miał zabawe?

    po to walic flashem po suficie zeby ładne łagodne rozproszone swiatło
    zrobic.
    Nic sie dziecku nie stanie, to jest swiatło rozproszone. Na dwór też nie
    wychodzi bo moze słońce zaswieci na dziecko?

  • 19. Data: 2009-03-10 15:18:47
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 16:04, "Kokos" <k...@k...com> wrote:

    > być mozę pytajacy nie wie ze mozna kupić flasha i strzelić w sufit, dlatego
    > to pewnie pisał

    ilosc swiatla padajaca w oczy jest dokladnie taka sama od sufitu jak
    bezposrednio od lampy na wprost

    > a po kiego ch.. kupowac szkło, zeby ojciec miał zabawe?
    >
    > po to walic flashem po suficie zeby ładne łagodne rozproszone swiatło
    > zrobic.

    swiatlo sufitowe jest jednym z najgorszych rodzajow oswietlenia.
    swiatlo rozproszone z pewnymi wyjatkami jest najmniej interesujace.
    fotografie modeluje sie swiatlem.

    sensem swiatla odbitego od sufitu jest rownomierne oswietlenie sceny
    w glab , gdyz jak wiadomo natezenie oswietlenia spada proporcjonalnie
    do kwadratu odleglosci . Jesli bedzie chcial miec rownomiernie
    oswietlone dziecko i obraz wiszacy 3 m dalej na scianie to trzeba
    walic w sufit jesli ma sie do dyspozycji tylko jedna lampe.

    > Nic sie dziecku nie stanie, to jest swiatło rozproszone. Na dwór też nie
    > wychodzi bo moze słońce zaswieci na dziecko?

    a o akomodacji oka slyszal ?. pokaz mi osobe nawet dorosla , ktora
    chetnie reaguje na swiatlo blyskowe?

    zupelönie podswiadomie dziecko bedzie reagowac niechetnie na focenie.
    Calkowicie zgadzam sie z autorem pytania , iz chce wykluczyc lampe
    blyskowa.

  • 20. Data: 2009-03-10 16:02:47
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 10 Mar, 12:50, "Catman" <c...@c...com> wrote:

    > a to ciekawe, oszczędzanie na potem to marnowanie pieniędzy, brawo!

    Marnowanie bo odzyskasz część pieniędzy. Może i 100% tego co
    władowałeś ale bez odsetek.
    książeczki i polisy to trwonienie pięniędzy. Jedyny wyjątek to kiedy
    firma sama płaci kase na składki. Niektóre tak mają. Ale wpłacać
    "własne" pieniądze na polisy to lekkomyślność. Lepsza już lokata.